Testimonial – Renault Twingo SCe 70

25.5.2016 Veronika Petrů , , 0 komentářů

Abych vás svými názory v recenzích na auta náhodou nezačala nudit :-), mám pro vás novinku. Renault Twingo tentokrát otestovaly čtyři čtenářky Autokabelkek. Jak jej hodnotily?

Nejdříve pár základních informací o recenzovaném autě a celé „akci“. Do spárů se nám tentokrát dostal nový Renault Twingo. Není bez zajímavosti, že tuhle městskou autokabelku Renault vyvinul ve spolupráci s firmou Mercedes-Benz, lépe řečeno s její značkou Smart. Možná proto vám nový nejmenší Renault neotřelý Smart může trochu připomínat. Twingo má díky tomuto křížení nezvykle motor vzadu pod dnem kufru. Pod přední kapotou se nachází jen plnicí otvory na provozní kapaliny. Twingo se nabízí se dvěma motory, testovaným s výkonem 70 koní a „turbeným“ s potenciálem 90 koní a pouze pětistupňovou manuální převodovkou. Mnohem větší výběr skýtá příslušenství, díky kterému je možné si Twingo vyšperkovat k obrazu svému.

 

„Otestuj nový Renault Twingo“

Před časem jsem vás vyzývala k přihlášení se na testování Twinga. Stačilo se přihlásit prostřednictvím e-mailu a udělat si ve vybraný den nějaké dvě hodinky času. Základnou se nám stala krásná restaurace Délice na pražské Malé straně, která se nám postarala o občerstvení, a které bych tímto chtěla poděkovat. Statické prohlídky auta probíhaly na parkovišti u restaurace, ze kterého jsme vyráželi na testovací jízdy a focení. A pak už jsme jen povídaly o Twingu, životu řidiček a o všem možném. :-)
Snažila jsem se vybrat rozmanitý mix řidiček s různými nároky na auta. Jinak auto vybírá maminka šestiletého kluka, jinak svobodná holka užívající si s přítelem života bez závazků, jinak někdo s dvacetiletou řidičskou praxí a odlišně zas někdo, kdo má možná ještě v paměti otázky z autoškoly. No a tady je výsledek! :-)

Dita

Testimonial_Renault Twingo_autokabelky_041

 

 

 

 

 

Mzdová účetní a personalistka Dita Řezáčová je řidičkou od roku 1998, má tak bohaté zkušenosti. Děti ještě nemá, přesto oceňuje prostorný Seat Altea, se kterým aktuálně jezdí. V tomto roce by si však chtěla pořídit něco nového, jejím autem snů je Mercedes třídy M. V krátkém řidičském dotazníku odpověděla:

Za volantem: DENNĚ x OBČAS

Jezdím po: MĚSTO x VENKOV

Řídím: RÁDA x NUTNOST

Auto: MALÉ x VELKÉ

Řazení: MANUÁL x AUTOMAT

 

„Renault Twingo má malý kufr, což je pro mě zásadní problém, jelikož kufr využívám k přepravě svého psa. Disponuje naopak velice příjemným interiérem, pohodlnými sedačkami a lehkým řízením. Je to roztomilý vůz příjemného vzhledu i barvy. Pokud by měl splňovat roli druhého vozu v rodině, pak by byl příjemnou volbou. Je navíc cenově dostupným vozem,“ zhodnotila Dita modrého mrňouse po prohlídce a testovací jízdě. Právě lehké řízení a pohodlné sedačky vyzdvihovala nejvíce. Twingo by si prý přesto koupit nemohla, a to jak kvůli svému čtyřnohému miláčkovi, tak prý také proto, že má raději a bezpečněji se cítí ve velkých autech. „Svobodné, mladé ženě, která využívá auto výhradně ve městě, by však Twingo podle mě určitě vyhovovalo,“ dodala Dita.

 

Veronika

Testimonial_Renault Twingo_autokabelky_151

 

 

 

 

Pro maminku s jedním dítětem nebo pro slečnu, která má čerstvý řidičák, je podle mě ideální.

 

Veronika Bačová aktivně řídí osm let, má přítele a vůbec se nebrání představě, že by v blízké budoucnosti nebyli dva, ale tři. :-) S tím před časem vybírala i své současné auto, i když si nakonec zvolila malý Seat Ibiza, měla podmínku, aby byla pětidveřová. Její přítel je blázen do aut, ona k autům přistupuje prakticky, auto se jí musí líbit a hlavně jí musí dobře a spolehlivě sloužit. Obměnu vozového parku plánuje až tak za dva až tři roky a její příští auto musí být bílé! :-) Pokud by to prý byl Seat Leon Cupra nebo Range Rover Evoque, bylo by to úplně dokonalé. :-) A Veroniky řidičský dotazník:

Za volantem: DENNĚ x OBČAS

Jezdím po: MĚSTO x VENKOV

Řídím: RÁDA x NUTNOST

Auto: MALÉ x VELKÉ

Řazení: MANUÁL x AUTOMAT

 

„Dá se s ním, díky jeho velikosti, zaparkovat všude ve městě,“ vyzdvihla Veronika hlavní devizu Renaultu Twingo. „Pro maminku s jedním dítětem žijící ve městě nebo pro slečnu, která má čerstvý řidičák, je podle mě ideální,“ dodala. U ní samotné by však Twingo nebodovalo: „Je malé jako Smart, a jelikož to auto nemám ráda, nelíbí se mi ani Renault Twingo,“ odpověděla Veronika na otázku, zda by si nejmenší Renault koupila. „Má mikro kufr a já mám celkově radši prostornější auta,“ vysvětlila dále, proč by pro ni Twingo nebylo. „Líbí se mi lehké řízení a hezká kombinace barev, celkem nespokojená jsem s otevíráním zadních bočních oken a zbytečná mi přijde i otevírací střecha.“ Zajímavé postřehy, střecha je za příplatek 25 000 Kč a musím s Veronikou souhlasit, ani já bych ji nevolila. Za klasická stahovací zadní okna naopak připlatit ani v případě zájmu nejde, takže s těmi méně praktickými vyklápěcími byste se museli, pokud byste Twingo chtěli, smířit.

 

Uložit

Uložit

Tereza

Testimonial_Renault Twingo_autokabelky_047

 

 

 

 

 

Provozní restaurace Tereza Franková vzala na testování i svého šestiletého syna Tea. V současné době je to jediný chlap v jejím životě, tak si krásně vystačí s Peugeotem 208. Bydlí v centru Prahy a dokáže naplno ocenit jeho kompaktní rozměry. Je nejzkušenější řidičkou našeho týmu, autoškolu absolvovala už v roce 1995. V dohledné době nákup nového auta neplánuje, ale představu o dalším svém autě má jasnou, mělo by to být šedé Volvo XC70.  Její preference a řidičský život?

Za volantem: DENNĚ x OBČAS

Jezdím po: MĚSTO i VENKOV

Řídím: RÁDA a NUTNOST

Auto: MALÉ, ale VELKÉ raději

Řazení: MANUÁL x AUTOMAT

 

„Pro každodenní použití ve městě bych si Twingo klidně koupila,“ říká Tereza a vzápětí dodává: „Na volný čas bych chtěla něco většího.“ Podle Terezy je Twingo ideální pro single mladou ženu, ženu v domácnosti nebo teenagera. Co na Twingu nejvíce oceňuje? „Jednoduchost a kompaktnost, je vhodné do města, zaparkujete se s ním všude.“ Vadila by jí naopak složitá manipulace s přední kapotou pro případ potřeby doplnění kapaliny do ostřikovačů. Jak celkově zhodnotila nové Twingo? „Překvapil prostorný interiér, sedadla jsou taková pohodlná i nepohodlná zároveň, spojka jedovatá, ale nevím, už jsem prostě zvyklá na automaty, řízení živé. Nepřehledné, moc dole s malým označením, mi přijde ovládání rádia a ventilace, praktické jsou odkládací prostory. Roztomilý vzhled, v jiné barvě bude elegantní. Dítě má dostatek místa na nohy, podsedák by se vešel bez problému.“

 

Uložit

Uložit

Michaela

Testimonial_Renault Twingo_autokabelky_024

 

 

 

 

Nejvíc se mi líbí barva i palubní deska a i potahy, to je super!

 

Hotelová manžerka Michaela Tlustá řídí od roku 2011. Je zasnoubená a v současnosti brázdí silnice v Peugeotu 306, který by chtěla v příštím roce vyměnit za něco nového. Má ráda „esúvéčka“ a auta snů má hned tři, nezlobila by se za Range Rover Evoque, Ford Kuga nebo BMW X6. :-) Více o ní prozradí řidičský dotazník:

Za volantem: DENNĚ x OBČAS

Jezdím po: MĚSTO a VENKOV

Řídím: RÁDA x NUTNOST

Auto: MALÉ x VELKÉ

Řazení: MANUÁL i AUTOMAT

 

„Pro holku z města je ideální, Twingo má navíc netypický design, určitě si ho každý všimne!“, to bylo první, co Míša na malý Renault řekla. „Nejvíc se mi líbí barva i palubní deska a i potahy, to je super,“ dodala. „Twingo nabídne celkem dost prostoru v porovnání s jinými menšími auty,“ ocenila Michaela malou listovou autokabelku i z praktické stránky. „Navíc ty odkládací schránky, ty se vždycky hodí a líbí se mi, že je Twingo pětidveřové,“ dodala. Míša by si Twingo jako svoje auto představit dokázala, ale obecně upřednostňuje jiná, větší auta: „Pro mě je malé, připadám si v něm moc natěsno, protože jsem malá, tak potřebuji velké auto,“ dodala nakonec s úsměvem.

 

Milé dámy, moc Vám děkuji za účast na testování, za všechny Vaše názory a postřehy!

 

Zdá se, že my holky máme rády velká auta. Nebo to aspoň z názorů mého týmu „testovacích jezdkyň“ vyplývá. Jak to máte vy? Už teď se těším na další Testimonial, napište, jaká auta byste rády otestovaly i jak se vám vlastně celý koncept tohoto čtenářkovského testování líbí.

 

Uložit

Uložit

Technické údaje

Testimonial – Renault Twingo SCe 70
Cena
  • Základní cena modelové řady: 214 900 Kč
  • Základní cena testovaného modelu: 254 900 Kč
  • Cena testovaného modelu: 291 900 Kč
Motor / Pohon
  • Typ: Řadový
  • Počet válců: 3
  • Palivo: Benzín
  • Plnění: Atmosférické
  • Zdvihový objem: 999 cm³
  • Nejvyšší výkon: 70 k při otáčkách: 6 000/min
  • Nejvyšší točivý moment: 91 Nm při otáčkách: 2 850/min
  • Převodovka: Pětistupňová manuální
  • Pohon: Zadní
Karoserie / rozměry / hmotnosti
  • Karoserie: Hatchback
  • Segment: Minivozy
  • Délka: 3 595 mm
  • Šířka: 1 646 mm
  • Výška: 1 554 mm
  • Rozvor: 2 492 mm
  • Objem kufru (základní): 219 l
  • Objem kufru (největší): 0 l
  • Pohotovostní hmotnost: 864 kg
  • Užitečné zatížení: 495 kg
Spotřeba / záruka / servis
  • Spotřeba kombinovaná: 4,5 l/100 km
  • Spotřeba ve městě: 5,6 l/100 km
  • Spotřeba mimo město: 3,9 l/100 km
  • Spotřeba v testu: 5,6 l/100 km
  • Stop-start systém: Ne
  • Emise CO2: 105 g/km
  • Objem nádrže: 35 l
  • Záruka na auto: 5 let
  • Záruka na lak: 5 let
  • Záruka proti prorezivění: 12 let
Jízdní výkony
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 14,5 s
  • Nejvyšší rychlost: 151 km/h
Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *