Testimonial Citroën C3 1.2 PureTech (2020)

20.10.2020 Veronika Petrů , 0 komentářů

Jakoby se zájem žen řidiček v posledních letech odklonil od malých aut k větším SUV. Nebyla by to škoda/chyba? Jestli to tak opravdu je jsem se rozhodla zjistit spolu s novým Citroënem C3 a novou dámskou testovací skupinou složenou ze čtyř řidičček s odlišnými chutěmi a potřebami co se aut týče. 🚗

Citroën C3 jsme v Testimonialu už měli zde. Pamatujete? 😉 Po třech letech prodělala třetí generace modernizaci. Tři sta třicet tři změn se nekonalo, ale po faceliftu má „cé-trojka“ nový vzhled přední masky inspirovaný mladšími sourozenci, nová LED světla, nový design prvků Airbump a větší potenciál úprav na míru (až 97 různých kombinací vzhledu exteriéru, 3 nové polepy střechy, 2 designy kol, 3 styly interiéru včetně 2 nových).

TIP: Viděly jste nový Autfit k novému Citroënu C3?

Nová C3 se nabízí v 5 stupních výbavy –  Live, Feel, Feel Pack, C Series, Shine. Ceny startují na 280 000 Kč včetně záruky na 5 let nebo 60 000 kilometrů. Metalický lak písková Sable je nyní ve speciální nabídce zdarma. Právě do tohoto odstínu byl zbarven kousek, který byl vydán napospas našemu dámskému testovacímu týmu. Po celý týden testování bylo slunečno, koneckonců šlo o verzi Shine 1.2 PureTech 110 koní. Nad rámec výbavy Shine měla naše C3 ještě příplatkový barevný motiv střechy Techwood (designovým prvkům jsem se věnovala více v Autfitu, jak co se týče fotek, tak informací) za 5500 Kč, paket bezpečnosti za 10 500 Kč, parkovací asistent s kamerou za 20 000 Kč, interiér Brumeo/Isabella/Techwood za 16 000 Kč, paket Styl bílý za 4500 Kč, Citroën Connect Nav v dotykovém displeji za 18 000 Kč a hands free přístup a startování za 8000 Kč. Když to všechno sečteme a odečteme aktuální slevy, dostaneme se na částku 422 400 Kč na krámě. 💰

Modernizovaná C3 může mít pod kapotou benzínový tříválec 1.2 PureTech s výkonem 82 a 110 koní nebo dieselový motor BlueHDi o výkonu 100 koní. Testovaná verze byla s manuální šestistupňovou převodovkou, ovšem objednat si ji můžete i s automatem.

4+1

Ani tentokrát nebudu tuhle autokabelku testovat sama. Mám tu totiž opět hned čtyři posily. Čtyři různé názory, čtyři odlišné priority, čtyři nové pohledy, nespočet nových postřehů a veliký nadhled, který může být někdy pro motoristické novináře a blogery „z povolání“ oříškem. Já jsem moc ráda, že jsem mohla tento formát testu opět realizovat. 🙏⭐️

„Otestuj automobilovou novinku i ty!“

Otestovat si nějakou automobilovou novinku můžete i vy! Stačí se přihlásit, informace o dalším testování najdete na Facebooku a Instagramu Autokabelek.

Alžběta

Za volantem: DENNĚ x OBČAS

Jezdím po: MĚSTO i VENKOV

Řídím: RÁDA x NUTNOST

Auto: MALÉ x VELKÉ

Řazení: MANUÁL x AUTOMAT

 

Komfort, výbava, design… Měkké sedačky a volant, na kterém už chybí jen tlačítko občerstvení.

Bětce je třicet let a když jsem se ji ptala, řekla: „tento údaj bych raději vynechala“. Vzhledem k tomu, že já jsem starší, přisoudila jsem si právo říci, že není důvod tenhle krásný věk nezmínit. 😉 „To už si ani nepamatuju, jak je to dlouho, asi od 2009,“ odpověděla usměvavá Bětka na otázku, jak dlouho je řidičkou. Bětka je „team leaderem Call centra“ a řídit tak umí skvěle nejen auto, ale i tým svých lidí. Aktuálně jezdí ve Volkswagenu Golf, který si velmi pochvaluje, ale za rok by ráda zase něco nového. Na auta nemá vyhraněný vkus, miluje, jak sama řekla, nákupní kabelky, protože potřebuje auto pro sebe, svého psa a své nákupy. 😁 To vypadá pro testovaný Citroën C3 velmi dobře…

  • Koupila by sis nový Citroën C3? Případně proč ano, proč ne…

Ano, ale musím najít sponzora. 😉

  • Kdo je podle tebe typickým zákazníkem Citroënu C3? Pro koho se hodí?

Určitě pro holku jako já, potřebuju na nákup do města, v klidu zaparkovat, mít vše důležité na volantu, kufr akorát na nákup, vzadu by měl můj YORKŠír úplné království. 😎

  • Co bys na testovaném Citroënu C3 vyzdvihla?

Komfort, výbava, design… Měkké sedačky, volant, na kterém už chybí jen tlačítko občerstvení. Jsem silnější postavy, ale za volantem jsem se cítila jako na obláčku, neskutečně pohodlná a materiálově „přívětivá“ sedadla! Dalším plus je, že jsem měla po ruce vše, co jsem potřebovala, palubovka je pěkně přehledná, žádné přehnané ovládací panely, možnost připojení telefonu a dotykový display, perfektní. A málem bych zapomněla na loketní opěrku, stačí se pohodlně usadit, dát ruku na volant a člověk získá pocit, že nesedí v Citroënu, ale třeba v Bavoráku či Audi. 😉

  • A jedna věc, kterou považuješ za jeho zásadní negativum?

Není moje. 😏  Jinak negativně hodnotím prostor na zadních sedačkách, pro holky jako já, které nemají míry 90 – 60 – 90, je to tam trochu těsnější. Ale plusem jsou příjemné a měkké sedačky. Také kufr je menší, ale pro člověka, co jezdí do práce a na občasný nákup, si myslím ideál, dokážu si představit, že si dozadu sednou mé 3 náctileté neteře a z nákupní kabelky se stane pojízdná párty. Ale nedokážu si představit, že by si takový vůz koupil chlap od rodiny.

Hodnocení ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

„Na první pohled mě oslnil design nového modelu, propracovaná LED světla ve kterých je nápis Citroen, tlumená barva karoserie studeného typu, do toho doplňková bílá a prvky ,,dřeva“, kde hrají prim podtóny jako béžová a starorůžová, jako mazec! Prvky nejsou přehnané a jsou na místech, kde by jste je nečekali, což byl předpokládám záměr. Za mě určitě láska na první designový pohled. Podle mě se tento model celkově povedl, hezká kola, propracované sedačky, ve kterých se sedí jako na obláčku, bohatá výbava…Pro mě sen pojízdné kabelky! Snad jen škoda, že je to pouze tříválec, myslím, že tak velký výkon v malém motoru je zázrak a sen, ale mým stylem jízdy bych ho možná za chvilku uhonila. 😛  Ale jízda super, ta síla, jede to jako drak! Určitě bych s ním stihla všechny slevy.🛍🛒“, dodala Bětka. 

Viera

Za volantem: DENNĚ x OBČAS

Jezdím po: MĚSTO i VENKOV

Řídím: RÁDA x NUTNOST

Auto: MALÉ x VELKÉ

Řazení: MANUÁL x AUTOMAT

 

Při řízení na mě Citroën C3 dělal dojem většího auta. 

Třicetiletá Vierka je ze Slovenska a pracuje jako telemarketingový poradce. Za volant usedá už dvanáct let. Klasickou rodinu ve stylu děti, kočka a pes sice ještě nemá, ale je zadaná a s přítelem auto využívají hlavně na delší cesty. Tomuto zadání více vyhovují auta vyšších segmentů a logicky tak v minulosti vybrala Volkswagen Passat. Uvažuje však o změně a nové auto by si ráda pořídila hned, jak to bude možné. Uvažuje o nové Škodě Octavia nebo Superbu. Model C3 je pro Vierku zdá se malý, ale třeba ji může svými kvalitami přesvědčit značka Citroën. Uvidíme.

  • Koupila by sis nový Citroën C3? Případně proč ano, proč ne…

Asi ne, potřebuji větší auto.

  • Kdo je podle tebe typickým zákazníkem Citroënu C3? Pro koho se hodí?

Rozhodně bude skvělý pro ženy, které jezdí za prací či zábavou do města, a každodenně tak řeší problém s parkováním.

  • Co bys na testovaném Citroënu C3 vyzdvihla?

Rozhodně dobré jízdní vlastnosti a stabilitu, i když je to malé auto, tak dobře sedí a příjemně se řídí. Mile mě překvapil také cestovní komfort. Při řízení na mě Citroën C3 dělal dojem většího auta. 

  • A jedna věc, kterou považuješ za jeho zásadní negativum?

Je malý. 😜 I když na danou třídu je prostorný a působí „dospěle“.

Hodnocení ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

„Na tomto autě musím vyzdvihnout příjemné jízdní vlastnosti a komfortní podvozek, citlivé řízení a lehké řazení. Navzdory menší velikosti je jeho interiér prostorný a s ohledem na velikost auta považuju i objem jeho kufru za velmi dobrý. Navíc má velká okna, takže při řízení je vidět téměř vše a všude, což je praktické a přispívá to i bezpečnosti jízdy,“ hodnotí Citroën C3 Vierka.

 

Citroën Advisor – Chcete ještě více názorů?

Spokojenost zákazníků se současnou C3 se kromě prodejů odráží i v hodnocení 4,9 z 5 v unikátním nástroji Citroën Advisor, kde mohou klienti značky vyjádřit svoji zkušenost jak s vozy značky Citroën, tak i službami prodejců, ať už v oblasti prodeje nových vozů či servisu. Citroën Advisor je aktivně dostupný pro zákazníky z více než 40 zemí a podobně jako jakýkoli jiný „edvajzr“ může být dobrým pomocníkem při výběru auta, prodejce či servisu.

Simona

Za volantem: DENNĚ x OBČAS

Jezdím po: MĚSTO x VENKOV

Řídím: RÁDA x NUTNOST

Auto: MALÉ x VELKÉ

Řazení: MANUÁL x AUTOMAT

 

Simče je 19 let, řidičský průkaz má skoro dva roky, ale zkušeností má více než dost. Její zálibou a vášní se totiž stalo driftování. To mi připomnělo rozhovor s českou „drift queen“ Michaelou Sacherovou Frantinovou zde. Se svým BMW E36 kupé poctivě trénuje, aby se připravila na závody v této nelehké a povětšinou pánské disciplíně. Pracuje jako telefonní specialistka, žije s přítelem, se kterým sdílí lásku k autům i řízení. Svým současným autem si splnila sen, koupila si ho před pár týdny a plánuje se věnovat jeho úpravám, aby bylo vhodným náčiním na driftování i reprezentativním kouskem na srazy. Měnila by jedině za Nissan GT-R, legendární R32. Testovaný Citroën má sice ve jméně také trojku, ale je to více než výrazně jiný styl. Uvidíme, jak jej bude Simona hodnotit.

  • Koupila by sis nový Citroën C3? Případně proč ano, proč ne…

Tak pro mě je to svými vlastnostmi úplně odlišné auto, ja jsem na ty driftovací, neboť tím se zabývám ve svém volném čase. A s tímhle Citroënem bych asi bokem moc nejezdila, to je spíš auto na pohodovou jízdu, dojet s ním na nákup… Ale zase s takovýmhle autem zaparkujete kdekoliv.

  • Kdo je podle tebe typickým zákazníkem Citroënu C3? Pro koho se hodí?

Tak když to vezmeme od motorové stránky – je to úsporné auto, takže pokud si někdo zakládá na malé spotřebě a na malém autě, se kterým snadno zaparkuje, tak bych neváhala říct, že by tohle mohl být vhodný kandidát. Asi to není auto zrovna na nějaký dlouhý výlet,  jelikož to není kombi ani MPV, takže se od něj nedá očekávat, že tam nacpete celou rodinku a ještě kufry a tašky, ale do práce a na nákup je to ideální. Je to spíše druhé auto do rodiny. Vystihujete to přesně malou pojízdnou kabelkou.

  • Co bys na testovaném Citroënu C3 vyzdvihla?

Smysl pro detail! Auto vypadá opravdu moc dobře, krásný světlý interiér kombinovaný s černou. Také jsem hodně ocenila dřevěný dekor na palubní desce. Z motorové stránky auto jde krásně za plynem, tam asi není co dodat. Kufr je na malé auto celkem prostorný a dobře využitelný.

  • A jedna věc, kterou považuješ za jeho zásadní negativum?

Asi jsem za dobu testování nestihla přijít na žádné negativum. Potřebovala bych s autem jezdit déle, abych se na to mohla zaměřit. Na první dojem na mě Citroën C3 působil velmi dobře.

Hodnocení ♥ ♥ ♥ ♥

Kromě toho, že je to jiný styl auta, než aktuálně preferuju, nemám co vytknout a svezení jsem si perfektně užila. Idealní auto na snadné zaparkování ve městě, na jízdu do práce. Auto jde hezky za plynem a je živé, jen mě tak napadá, že bych možná ocenila jiný tvar řadicí páky, kulatější, který by lépe padl do ruky, ale to je detail. Naopak perfektní jsou velká okna, která krásně prosvětlují interiér,“ sdílela své postřehy Simona.

 

Karolína

Za volantem: DENNĚ x OBČAS

Jezdím po: MĚSTO i VENKOV

Řídím: RÁDA x NUTNOST

Auto: MALÉ x VELKÉ

Řazení: MANUÁL x AUTOMAT

 

Dvaadvacetiletá Karolína je operátorkou. Za volant usedá každý den a řízení je pro ni relaxem a potěšením. Má Škodu Fabii, která jí prozatím vyhovuje, a co se nákupu nového auta týče, zatím není na pořadu dne. Musí prý nejdříve trochu našetřit, pak bude čas na úvahy o novém autě. Avšak když zavře oči a zasní se, vidí čtyři kruhy značky Audi. Je svobodná a bezdětná, žije se svým přítelem. Má radši menší auta, a tak Citroën C3 má u ní dopředu plusové body. Jak jej hodnotí?

  • Koupila by sis nový Citroën C3? Případně proč ano, proč ne…

Ano, je to auto, které by vyhovovalo mým potřebám, líbí se mi.

  • Kdo je podle tebe typickým zákazníkem Citroënu C3? Pro koho se hodí?

Z mého pohledu je to auto spíše pro ženy. Svým stylem a designem mi jednoduše jde více k ženě než k muži.

  • Co bys na testovaném Citroënu C3 vyzdvihla?

Multimediální systém s velkým dotykovým displejem na středové konzole. Má hezkou grafiku, snadné ovládání připomínající chytrý telefon, vše je přehledné a jednoduše na jednom místě. Navíc má spoustu funkcí.

  • A jedna věc, kterou považuješ za jeho zásadní negativum?

Sedadla by mohla být větší, jsou pohodlná, ale málo dimenzovaná.

Hodnocení ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

„Tohle auto je pecka! Jen sedadla jsou menší, což snižuje pohodlí při sezení. Moc hezký je interiér i design auta, který mi přijde zajímavý a originální. Právě designem se ale z mého pohledu hodně vyhraňuje na dámskou klientelu a i já bych jej po testování doporučila spíše ženám. Už jen ta sedadla, nedovedu si představit, jak by se tu usadil vysoký, statný chlap. Stejně tak jako rodinné auto by nebyl ideální, ale to je asi vzhledem k velikosti logické. Snad jen rodina s jedním dítětem jedoucí na vlně minimalismu 😉,“ hodnotí Citroën C3 po testování Karolína.

Testovanou novinku jsem si samozřejmě „prolezla“ a vyzkoušela i já. Stejně jako holkám se i mně moc líbilo barevné sladění, ocenila jsem sedadla s paměťovou pěnou i komfort podvozku a příjemně mě překvapil živý motor. „Must have“ pro mě je bezklíčkový přístup a startování a možnost propojení telefonu přes Apple CarPlay. Co se minusů týče, ocenila bych přesnější řízení a reakce a hlavně větší držáky na nápoje, ty v autě jsou prostě malé a ani kelímky střední velikosti se do nich nevejdou.

Bětko, Vierko, Simčo a Karolíno, moc vám děkuji za spolupráci na tomto testimonialu, byly jste skvělé! Jsem vám opravdu vděčná, že jste se mnou i čtenářkami Autokabelek sdílely své postřehy a názory na nový Citroën C3. Nepochybuji o tom, že i tentokrát jsme se na testované auto podívaly z různých perspektiv a hlavně z pohledu rozličných dámských řidičských potřeb.

Jak se nový Citroën C3 líbí vám? Jaké auto byste rády v dalším Testimonialu?
Pokud se vám článek líbil, tak dejte ❤️. A sledujte Facebook a Instagram Autokabelek, ať jsme ve spojení!

Tags – Citroën, Citroën C3, Autfit k novému Citroën C3Citroën C3 představeníAutfit

Foto: Petr Piskač

Technické údaje

Testimonial Citroën C3 1.2 PureTech (2020)
Cena
  • Základní cena modelové řady: 280 000 Kč
  • Základní cena testovaného modelu: 337 000 Kč
  • Cena testovaného modelu: 422 400 Kč
Motor / Pohon
  • Typ: Řadový
  • Počet válců: 3
  • Palivo: Benzín
  • Plnění: Turbodmychadlo
  • Zdvihový objem: 1 199 cm³
  • Nejvyšší výkon: 111 k při otáčkách: 5 500/min
  • Nejvyšší točivý moment: 205 Nm při otáčkách: 1 750/min
  • Převodovka: Šestistupňová manuální
  • Pohon: Přední
Karoserie / rozměry / hmotnosti
  • Karoserie: Hatchback
  • Segment: Malé automobily
  • Délka: 3 996 mm
  • Šířka: 1 749 mm
  • Výška: 1 474 mm
  • Rozvor: 2 539 mm
  • Objem kufru (základní): 300 l
  • Objem kufru (největší): 922 l
  • Pohotovostní hmotnost: 1 165 kg
  • Užitečné zatížení: 405 kg
Spotřeba / záruka / servis
  • Spotřeba kombinovaná: 4,6 l/100 km
  • Spotřeba ve městě: 5,7 l/100 km
  • Spotřeba mimo město: 3,9 l/100 km
  • Spotřeba v testu: 5,3 l/100 km
  • Stop-start systém: Ano
  • Emise CO2: 100 g/km
  • Objem nádrže: 45 l
  • Záruka na auto: 5 let
  • Záruka na lak: 5 let
  • Záruka proti prorezivění: 12 let
Jízdní výkony
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,4 s
  • Nejvyšší rychlost: 198 km/h
Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *