Podle VW je v Touranu celkem 47 míst a schránek, kam můžete věci odložit a pak je hledat. :-)
S novým autem obvykle jezdíme do značkového servisu, máme-li starší auto, většinou volíme levnější, neznačkový. Děláme to tak nějak intuitivně a v prvním případě i kvůli strachu o ztrátu záruky. Ve skutečnosti bychom měli mít možnost se svobodně rozhodnout, kam budeme na servis jezdit. Má to však svá ALE… Jak se tedy správně rozhodnout?
S novým autem je nutné kvůli záruce jezdit jen do značkového servisu. To si podle průzkumů myslí polovina řidičů a dvě třetiny řidiček. Ale ono to, pokud se budeme bavit o zákonem stanovené dvouleté záruce, není tak úplně pravda.
Existuje tzv. bloková výjimka, což je právní úprava Evropské unie, která mimo jiné, zjednodušeně řečeno, výrobcům aut zakazuje podmiňovat dodržení zákonných záručních podmínek servisováním auta výhradně v síti značkou autorizovaných servisů. Směrnice o opravách a servisu vozidel a obchodu s náhradními díly pak následně zjednodušila přístup neznačkových autoservisů k originálním náhradním dílům i servisnímu vybavení.
…s novým autem nemusíte na předepsané prohlídky a údržbu jezdit do značkového (autorizovaného) servisu. Můžete si zvolit i levnější alternativu. Váš servis však musí splnit tři podmínky: používat originální náhradní díly (či díly srovnatelné kvality), postupovat podle pokynů předepsaných výrobcem vozu a prohlídku zapsat do servisní knížky.
Kontrolovat splnění výše uvedených podmínek však fakticky nechceme, není v našich silách. Řešením je vybrat si nezávislý servis, který spadá pod nějakou větší síť autoservisů, která garantuje dodržování norem a servisních postupů. Můžete si vybrat například servis Partner Elit (je jich bezmála 400, autoservis ve vašem okolí si jednoduše vyhledáte zde). Další možností je třeba síť AutoKelly autoservis, Bosch Car Service, Autofit nebo A.T.U.
Hlavním důvodem je samozřejmě cena, v průměru jsou neautorizované servisy o čtvrtinu levnější, u některých značek můžete ušetřit i třetinu (stále se bavíme o údržbě a servisu zánovních aut). Do neautorizovaného servisu může být příjemnější a ekonomičtější jezdit i pokud bydlíte na malém městě či vesnici a autorizovaný servis máte daleko, zatímco ten nezávislý za rohem. Podobné je to i v případě, kdy máte auto značky, která nemá příliš hustou servisní síť. Výhodou také je, že tam můžete jezdit s auty více značek, může tak do jednoho servisu jezdit celá rodina, nemusíte servis měnit v případě, že si koupíte nové auto jiné značky.
Za opravu provedenou v autorizovaném servisu ručí jeho prostřednictvím výrobce vozidla. Za opravu provedenou nezávislým autoservisem ručí daný nezávislý autoservis. Je asi jasné, co působí jako větší záruka…
Pokud si připlatíte nebo od vašeho prodejce jako dárek dostanete delší než zákonnou záruku (dnes už to nabízí většina značek), rozhodně doporučuji do autorizovaného servisu jezdit. Je to chytrý, ale celkem příjemný a transparentní systém prodejců (vedle showroomu neboli prodejny je autorizovaný servis, že…), jak zákazníky motivovat k jezdění do autorizovaného servisu. Tuto nadstandardní záruku už totiž ježděním do autorizovaného servisu podmiňovat lze.
Do autorizovaného servisu se může vyplatit jezdit i kvůli Murphyho zákonům. Prostě proto, že se třeba něco porouchá dva dny po vypršení záruky. Pokud máte servisní knížku poctivě vyplněnou od autorizovaného servisu, je možné, že se vám dostane nějaké vstřícnosti v podobě nižší ceny za opravu. Stejně tak se spíše dočkáte tzv. kulance – jde o zárukou nekryté opravy, které ale výrobce třeba kvůli výrobní vadě dílů poskytuje zdarma či za výrazně nižší cenu.
Díky za názor a doporučení. Já se obecně, až na nějaké výjimky, taky přikláním k variantě značkového servisu.
S novým autem jsme dříve jezdili jen do značkového, ale spíše proto, aby neztrácelo tolik na ceně, než kvůli kvalitě. Kvalitní práce bude servis od servisu a asi tolik nehraje roli, jestli jde o značkový nebo neznačkový. Před dvěma lety jsme koupili starší auto a jezdíme do autoservisu http://www.autoindividual.cz/kontakty který máme kousek na Praze 4 a zatím jsme se vším /běžné servisní práce, olej, přezutí, brzdy) byli spokojeni).
Určitě je pravda, že je to vždy servis od servisu a hlavně o lidech, co tam pracují! :-) Díky za tip, tento servis neznám, třeba někdy vyzkouším.
Ráda jsem poradila. Sefisů je tolik, že jinak než na doporučení se snad ani vybrat nedá :)
Zdravím, pěkný článek, sestra se naštěstí přivdala do automobilové rodinky, takže mám o servis postaráno. Rozhodně člověk nesmí podceňovat pravidelnou údržbu a kontroly, jinak by mohl zůstat stát (jako já) někde v zahraničí s otevřenou kapotou a bez sebemenšího tušení, co dělat. S mým nynějším autem, BMW e46 320d, jsem už chytřejší a zodpovědnější. Například jsem začala kupovat podstatně kvalitnější olej než dříve, a to tento https://www.pipaoils.cz/produkty/osobni-auta/trident-kvalita-bez-kompromisu. Mohu jen doporučit :)
Dobrý den
Je povinnost neautorizovaného servisu zápis do servisní knížky?
Děkuji
Povinnost asi ne, ale na vyžádání určitě i neautorizovaný servis zápis udělá a mělo by to mít stejnou platnost v případě, že jde o člověka či firmu, která má autoservis jako svou činnost. Samozřejmě pak záleží jak to „psychologicky“ bude brát budoucí kupující a také nemusí být tak vstřícní při záručních opravách či kulanci, ale to je spíše o lidech :-)
RadovanFord
Já rozhodně volím značkový. Mám jeden oblíbený, do kterého jezdím už roky a jejich služby se s neautorizovaným nedají srovnat. Pravda, ceny budou vyšší, ale aspoň mám jistotu náhradního vozu, mohu přijet jakýkoliv den v týdnu a hlavně mám záruku, že vše bude v pořádku. Pokud někdo chce za každou cenu šetřit, je to jeho volba, pokud vyžaduje kvalitu, tak doporučuji: http://skoda.tukas.cz/servis-a-nd