V rámci chorvatského tripu jsme ujeli 2351 km se slušnou spotřebou 4,8 l/100 km.
Kodiaq, Karoq, Kamiq. Nejmenší SUV od Škodovky mě jako „autokabelka“ zajímalo možná nejvíce. Skvělé dámské auto, řekla bych. Ovšem až první seznámení a svezení může ukázat. A tak se i stalo v průběhu mezinárodní prezentace v okolí Štrasburku.
Mohlo by vás zajímat: Jízdní dojmy Škoda Kodiaq Jízdní dojmy Škoda Karoq
Technický základ má Kamiq stejný se Scalou (více o tomto modelu here, Autfit here). Jeho brácha je VW T-Cross, který Autokabelkám věrné také už dobře znají, a Seatu Arona.
Ačkoli někdo řeší design předních světel kriticky s ohledem na to, že podobné řešení použil Jeep a frčí na něm celá řada nových Citroënů, já bych to tak dramaticky neviděla. Přísně hranatý styl Škody Kamiq je svébytný a zároveň se mi líbí, že si ho rozhodně nespletete s většími modely značky a ani s jeho sourozenci. Geny Scaly se na vzhledu Kamiqu vůbec neodrazily (bůhví, kdo je taťka, to musela být divoká párty 😂).
Může to být právě design, ale důvody, proč by vás mohl oslovit, jsou hlavně nesporná praktičnost do městského provozu, vyšší posaz a reálná funkčnost a uživatelská přívětivost včetně mnoha šikovných řešení pro usnadnění každodenního řidičského života.
Tahle věta je tak ohraná, bože. 🙈 Ale leckdy opravdu výstižná. V žádném postu o Škodovce totiž nemohu vynechat zmínku o Simply Clever doplňcích. Kamiq má jako první v segmentu ochranu hran dveří proti „obouchání“, vyjímatelnou LED svítilnu v kufru, praktický odpadkový koš do kapsy ve dveřích nebo elektrické ovládání víka kufru. A také víčko nádržky ostřikovačů, které se přetvoří na jakýsi trychtýř po snadné dolévání kapaliny, ve víčku palivové nádrže je škrabka na sníh a led, která je zároveň měrkou výšky dezénu pneumatik. Samozřejmě to není vše a ne vše najdete v základní výbavě. A to si zaslouží pár fotek…
Řešení interiéru je velmi podobné tomu u Scaly. „Tablet“ neboli displej multimediálního systému jako dominanta středové konzoli. Nechybí digitální přístrojový štít, určitou dávku individualizace zajistí ozdobné lišty v dekorech dle výbavy, do nálady vás zas dostane ambientní osvětlení. Novinkou představenou už ve Scale jsou konektory USB-C, menší a stranově stejné, znají je majitelé nových Samsungů, MacBooků či kuřáci Iqos 3. Někoho to teď může trochu prudit, ale za rok či dva budou bezesporu běžným standardem.
400 litrů je základní objem zavazadlového prostoru, což je o něco méně než u Scaly, ale pořád docela solidní porce místa. Po sklopení sedadel pak vznikne prostor o objemu 1395 litrů. Přední sedadlo spolujezdce je možné sklopit pro převoz předmětů dlouhých až 2,5 metru!
Možná byste ve výbavě nečekaly adaptivní tempomat (já také ne). Ovšem Kamiq jej nabízí a využívat jej můžete až do rychlosti 210 km/h. Pyšnit se může také položkou Side Assist, což je vychytanější systém pro sledování vozidel v mrtvém úhlu. Je přesnější a má větší rozsah co se vzdálenosti týče. Nezbytností je soubor systémů prevence či zmírnění následků nárazu (ve standardní výbavě všech verzí). Stále běžnějším standardem pro auta této třídy z dobrých rodin se už stává systém pro udržování vozu v jízdném pruhu (Line Assist), parkovací asistent nebo systém upozornění na nebezpečí za vozem při couvání.
„Cena od“ je u Kamiqu nastavena na 379 900 Kč. Je tak o 10 000 Kč dražší než Scala. Základní verzí je 1.0 TSI o výkonu 95 koní. Na výběr jsou dvě výbavy – Ambition a Style a kromě základního motoru ve výkonnější verzi 115 koní je na výběr ještě naftový motor 1.6 TDI/115 koní (časem přibude verze 1.5 TSI a provedení na zemní plyn – CNG). Dále můžete vybírat z bohaté nabídky příplatkových prvků včetně nastavitelného podvozku, panoramatické střechy, zmíněného adaptivního tempomatu a dopřát si můžete i virtuální kokpit. Odkaz na ceník zde.
Tentokrát jsem stihla otestovat téměř všechny verze, benzinové provedení 1.0 TSI/115 koní Style se sedmistupňovým DSG i manuální šestistupňovou převodovkou a 1.6 TDI Style s DSG automatem. Ono jich zatím totiž ve výrobním programu opravdu není moc. 😜 Každopádně jdeme palcovat. 👍👎
Foto: Peter Dudek
Mohlo by vás také zajímat: Autfit k Škoda Kamiq* Fotostory Basel-Mulhouse-Freiburg – Škoda Kamiq
Dva držáky mezi sedadly, lahev se dá odložit i do dveří. Standardní řešení jako u jiných modelů, plus simply clever vychytávka pro snadné otevření lahve v držáku mezi sedadly jednou rukou.
Jak prosím funguje system aktivní udržování vozidla v jízdním pruhu u tohoto auta? Zvládne i ostřejší zatáčky, nebo jen mírné, jako třeba i30 od Hyundai?
A když pustím volant, auto samo zastaví, jako třeba Octavie?
Má to jen klasický adaptivní tempomat, nebo predektivni jako nynější pasat, že zpomalí do zatáčky?
Děkuji.
Lukáš
Spíše jen mírné, navíc jako u každého auta záleží na kvalitě čar – vodorovného značení na silnici. Více otestovat všechny asistenty nebyl na prezentaci prostor, věřím, že brzo v testu 😉
Jana NP
A jaké jsou možnosti odkládání nápojů?