Volkswagen Tiguan, těší mě!

10.6.2016 Veronika Petrů , 0 komentářů

Českou premiéru si nový Tiguan odbyl ve velkém stylu. Jakožto hlavní hvězda akce konané v industriálních prostorách Nové Pragovky si zájem o svou osobu velmi užíval. Na akci byla cítit energie, kterou by Volkswagen Tiguan měl směrem k vám vysílat. Vše dle sloganu „Život bez hranic“ a „Být stále online“.

Od podlahy nový

Jestliže design vozu není nijak revolučně jiný a Tiguan je designově spíše jasně identifikovatelným, vyprecizovaným produktem své značky, pod kabátem ukrývá zcela novou techniku. Zcela nová je jeho podvozková platforma, zhubl 50 kilo, přitom nabral svaly, je delší a širší a zároveň o více než 3 cm nižší. Překvapivě právě ty 3 cm jsou hrozně znát a mně se jeho nižší stavba líbí. V interiéru je více místa a o poznání větší je i kufr.

Bezpečnost, konektivita, aktivní pomocníci

Jako by dnes auto autem dělalo hlavně množství různých elektronických vychytávek a pomocníků. :-) No, je tomu tak, a Tiguan rozhodně autem s velkým „A“ touží být. Přichází s řadou nových prvků výbavy, o některých jsem už podrobněji psala u představení VW Touran zde (najdete tam i videa pro lepší pochopení, co a jak funguje). Praktické jsou kamery monitorující celé okolí auta a nechybí veškeré myslitelné možnosti sdílení, připojení a propojení s vaším telefonem i hlavou. :-) Pokud „hovíte“ těmto technologiím, budete nadšené i z navigace. Do té si například můžete posílat cíle z telefonu či tabletu. Online informace o dopravní situaci a propracovaný systém hledání zájmových bodů je samozřejmostí.
V nabídce najdete i head-up displej. Ten se mi ale moc nezamlouval, je řešen jakousi průhlednou destičkou mezi kapličkou přístrojů a čelním oknem (můžete znát i z modelů jiných značek, například Peugeotu či Citroënu) a musím říct, že mi v zorném poli spíše překážel.

Můžete si vybírat

Verzí a provedení je na výběr spoustu. Základní verze mají pohon předních kol, za čtyřkolku (spojka Haldex) se klasicky připlácí. Jak jsem psala o té výšce, tak čtyřkolky jsou o 11 mm vzrostlejší. Nabídka motorů je docela pestrá, navíc si vyberou příznivci manuálních i automatických převodovek. Tiguan je dostupný ve výbavách Trendline, Comfortline a Highline a jak jsem tak koukala do ceníku, základní výbava určitě není špatná, což odpovídá trochu vyšší cenové politice ve srovnání s konkurenčními modely. Každopádně lákadel na možné příplatky je v ceníku mnoho.

Volkswagen Tiguan_ceník_autokabelky

Můj dojem

Za volantem Tiguanu jsem se hned cítila jako doma. Pochválit musím sedadla i celkový posaz, příjemně se zde usadit pro mě ani s mými „podprůměrnými“ 164 cm nebyl problém. Někdy není jednoduché, aby člověk pohodlně dosáhl na pedály, a přitom nebyl příliš blízko volantu, zároveň je důležité, aby v optimální vzdálenosti byla i řadicí páka. Tady je vše v naprostém pořádku. Jak je u VW zvykem, zpracování a ergonomie jsou na vysoké úrovni, design palubní desky spíše strohý. O head-up displeji už řeč byla, o jízdních vlastnostech však ještě ne. Nastavení je spíše pevnější, záměrně se vyhýbám slovu tvrdší. Podvozek není tvrdý a dobře utlumí i tramvajové koleje, kanály či ležící a spící policajty. Zároveň však poskytuje jistý pocit v zatáčkách. Motor 2.0 TDI je pro tohle auto naprosto ideální volbou, zdál se mi kultivovanější než dříve. Možná je to i opravdu velmi dobrým celkovým odhlučněním kabiny auta. Jo, nový Tiguan působí opravdu kvalitně, sebejistě a moderně. Žádné velké emoce ve mně nevyvolal, ale to se ani nečekalo. Takový je a takový je jeho styl. A takový ho mají jeho zákazníci rádi.

 

Co na nový Tiguan říkáte? Líbí se vám jeho styl, nebo byste si představovaly větší designovou revoluci?

 

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *