Kdybych měla vybírat z německé „prémiové“ trojice Mercedesu A, Audi A3 a BMW řady 1, A by bylo správně!
Českou premiéru si nový Tiguan odbyl ve velkém stylu. Jakožto hlavní hvězda akce konané v industriálních prostorách Nové Pragovky si zájem o svou osobu velmi užíval. Na akci byla cítit energie, kterou by Volkswagen Tiguan měl směrem k vám vysílat. Vše dle sloganu „Život bez hranic“ a „Být stále online“.
Jestliže design vozu není nijak revolučně jiný a Tiguan je designově spíše jasně identifikovatelným, vyprecizovaným produktem své značky, pod kabátem ukrývá zcela novou techniku. Zcela nová je jeho podvozková platforma, zhubl 50 kilo, přitom nabral svaly, je delší a širší a zároveň o více než 3 cm nižší. Překvapivě právě ty 3 cm jsou hrozně znát a mně se jeho nižší stavba líbí. V interiéru je více místa a o poznání větší je i kufr.
Jako by dnes auto autem dělalo hlavně množství různých elektronických vychytávek a pomocníků. :-) No, je tomu tak, a Tiguan rozhodně autem s velkým „A“ touží být. Přichází s řadou nových prvků výbavy, o některých jsem už podrobněji psala u představení VW Touran zde (najdete tam i videa pro lepší pochopení, co a jak funguje). Praktické jsou kamery monitorující celé okolí auta a nechybí veškeré myslitelné možnosti sdílení, připojení a propojení s vaším telefonem i hlavou. :-) Pokud „hovíte“ těmto technologiím, budete nadšené i z navigace. Do té si například můžete posílat cíle z telefonu či tabletu. Online informace o dopravní situaci a propracovaný systém hledání zájmových bodů je samozřejmostí.
V nabídce najdete i head-up displej. Ten se mi ale moc nezamlouval, je řešen jakousi průhlednou destičkou mezi kapličkou přístrojů a čelním oknem (můžete znát i z modelů jiných značek, například Peugeotu či Citroënu) a musím říct, že mi v zorném poli spíše překážel.
Verzí a provedení je na výběr spoustu. Základní verze mají pohon předních kol, za čtyřkolku (spojka Haldex) se klasicky připlácí. Jak jsem psala o té výšce, tak čtyřkolky jsou o 11 mm vzrostlejší. Nabídka motorů je docela pestrá, navíc si vyberou příznivci manuálních i automatických převodovek. Tiguan je dostupný ve výbavách Trendline, Comfortline a Highline a jak jsem tak koukala do ceníku, základní výbava určitě není špatná, což odpovídá trochu vyšší cenové politice ve srovnání s konkurenčními modely. Každopádně lákadel na možné příplatky je v ceníku mnoho.
Za volantem Tiguanu jsem se hned cítila jako doma. Pochválit musím sedadla i celkový posaz, příjemně se zde usadit pro mě ani s mými „podprůměrnými“ 164 cm nebyl problém. Někdy není jednoduché, aby člověk pohodlně dosáhl na pedály, a přitom nebyl příliš blízko volantu, zároveň je důležité, aby v optimální vzdálenosti byla i řadicí páka. Tady je vše v naprostém pořádku. Jak je u VW zvykem, zpracování a ergonomie jsou na vysoké úrovni, design palubní desky spíše strohý. O head-up displeji už řeč byla, o jízdních vlastnostech však ještě ne. Nastavení je spíše pevnější, záměrně se vyhýbám slovu tvrdší. Podvozek není tvrdý a dobře utlumí i tramvajové koleje, kanály či ležící a spící policajty. Zároveň však poskytuje jistý pocit v zatáčkách. Motor 2.0 TDI je pro tohle auto naprosto ideální volbou, zdál se mi kultivovanější než dříve. Možná je to i opravdu velmi dobrým celkovým odhlučněním kabiny auta. Jo, nový Tiguan působí opravdu kvalitně, sebejistě a moderně. Žádné velké emoce ve mně nevyvolal, ale to se ani nečekalo. Takový je a takový je jeho styl. A takový ho mají jeho zákazníci rádi.