Komfort, výbava, design… Měkké sedačky a volant, na kterém už chybí jen tlačítko občerstvení.
Nový „Brouk“ Dune odkazuje svým designem na legendární „dune buggy“ z 60. a 70. let. Už samotný Volkswagen Beetle je originální a celkem extravagantní autokabelkou. Pokud je vám to stále málo, zkuste právě verzi Dune!
Pro prezentaci nového modelu Beetle Dune vybral Volkswagen krásné holandské přímořské městečko Noordwijk, které se nachází poblíž Amsterdamu. Počasí nám příliš nepřálo, 14 stupňů a déšť by si člověk na takovém místě v červnu asi nepřál. Možná to však bylo symbolické. Ačkoli se verze Dune vyrábí ve verzích kupé a kabriolet, do Česka přijde jen kupé. A na projížďku s kupé je dobré počasí vždy. :-)
Pro „Dune“ umíchali ve Volkswagenu speciální odstín laku. Metalická písečná bouře vypadá na karoserii Brouku opravdu výborně stejně jako 18palcová kola „Canyon“, která lze mít na přání také v odstínu „Sandstorm Yellow Metallic“. Celkově je v nabídce sedm barev. Kupé lze dokonce objednat s dvoubarevným lakováním s černou střechou nebo tmavě tónovaným výklopným a posuvným panoramatickým střešním oknem s černým rámečkem.
Kromě výrazné žluté metalízy jsou poznávacím znakem Beetla Dune také ochranné (nebo designové, chcete-li) „obložky“ po celém obvodu karoserie a nově tvarované nárazníky. Až si s „Duňákem“ vyrazíte na letní dovolenou a budete hledat cestu na nějakou odlehlou romantickou pláž, možná oceníte větší světlou výšku. Cestou pak budete rády za tempomat, senzor deště, parkovací senzory nebo asistent pro rozjezd do kopce, což jsou prvky, které najdete v sériové výbavě lifestylové verze Dune.
I v čtyřmístném interiéru verze Dune je jasně patrná originalita nové verze i odkaz na doby největší broučí slávy. Barevně v něm dominují ozdobný panel „dash pad“, který je stejně jako části výplní dveří a rámečky přístrojů lakován v odstínu „Sandstorm“ (lesklý odstín „Black“ ve spojení s barvou karoserie „Dark Bronze Metallic“). Na druhý pohled si všimnete kontrastního prošívání sedadel, volantu, manžety řadicí páky a dalších prvků v barevně sladěném odstínu „Curry“.
Všechny verze mají sériově informační a zábavní systém „Composition Colour“ s 5palcovým displejem. Na přání pak můžete mít vyšší řadu infotainmentu se systémy „Aps Connect“, „Discover Media“ atd. Speciálně pro model Beetle Dune je v nabídce i highendový audiosystém o výkonu 400 W od amerického výrobce Fender. To by mohlo ozvučit i malou plážovou párty. :-)
Beetle Dune je k mání s pěti motory. V nabídce jsou tři benzinová TSI o výkonech od 105 do 220 koní a dva „nafťáky“ s potenciálem 110 nebo 150 koní. Všechny motory jsou kombinovány se šestistupňovým manuálem, verzi 1.4 TSI/150 koní lze na přání mít i se sedmistupňovým automatem. Já si vyzkoušela úžasnou vrcholnou verzi 2.0 TSI. To je moment, kdy Brouk roztahuje křídla. :-) Díky výkonu 220 koňských sil je Brouk vážně rychlý a nadchne tak nejen svým vzhledem a přátelskou a milou atmosférou, kterou okolo sebe šíří, ale i svezením. Brouk jezdí podobně jako Golf (kdo by to byl řekl, když má pod krovkami podobnou techniku), takže velmi dobře. Je pěkně ovladatelný, celkem mrštný a jednoduše všechno je nějak tak, jak má být. Druhou verzí, kterou jsem okusila, bylo naftové provedení 2.0 TDI/110 koní. Ale jo, ani tahle verze není k zahození, i když to dieselové chrochtání mi k Broukovy moc nejde. Na druhou stranu na výlet je tahle verze ideální, málo „žere“ a dojedete tak (skoro) až na kraj na světa na jednu nádrž. :-)
Největší odbyt modelu Beetle Dune se očekává v USA a Asii. Koneckonců v USA mají podobné verze a buggyny (post ze svezení s Dune Buggy zde) na bázi Brouka velkou tradici a i Brouk samotný se tu těší velké oblibě. Víte, že to byl deník New York Times, který označil původní malý Volkswagen v roce 1938 poprvé slovem „beetle“? Automobilka až následně model tak oficiálně pojmenovala.
U nás bude jistě raritou, což je však výborná zpráva pro všechny, které hledají originální auto, které hned tak nikdo nemá. Více informací o modelu hýr. :-)