Těší mě – Renault Zoe!

14.2.2020 Veronika Petrů , , 0 komentářů

Tak se zdá, že se nám s ekologickými auty roztrhl pytel už i na Autokabelkách. Na trh právě přichází nová generace elektromobilu Renault Zoe, a to je přesně auto, které podle mého názoru dává velký smysl. Tedy elektromobil do města se slibným dojezdem. Co můžete udělat pro ovzduší ve vašem městě a co Renault může udělat pro vás?

Renault E-Tech

E-Tech – tak se nazývají hybridní technologie od Renaultu. Vzhledem k tomu, že v roce 2019 se trh hybridů a elektromobilů zvětšil o 75 %, je jasné, že všichni do toho šlapou. Jak na straně poptávky – zákazníků, tak na straně nabídky – automobilek. A nejinak tomu bude i letos. Renault brzy představí Clio hybrid, Captur plug-in hybrid a Megane plug-in hybrid (více o tom, jaký je rozdíl mezi hybridem a plug-in hybridem, se můžete dozvědět v článku zde). Do roku 2022 by chtěl Renault nabízet 8 elektrických modelů.

Uvízlo v hlavně aneb zajímavosti z prezentace

Renault je leader v carsharingu (sdílení aut) elektromobilů. Po světě se sdílí 5000 Renaultů. Naši kotlinu to zatím trochu minulo, ale v mnoha velkých evropských i světových městech si už můžete eko-Renaulty „sharovat“. Ale zpátky na domácí scénu. Renault nyní testuje s DPD a Českou poštou možnosti využití elektrických pohonů v jejich flotilách (Kangoo či Master). A to je myslím perfektní nápad, jelikož zde celkem odpadá problém „kde nabíjet“ a případné instalace výkonnějších dobíjecích stanic dávají logiku. A opět by to mohl být krok ke zlepšení ovzduší ve městech, protože co si budeme povídat, nejen, že je nás na planetě čím dál tím víc, ale stále větší je i koncentrace lidí na určitých vybraných místech – ve velkých městech. A tím už se pomalu dostáváme k hlavnímu tématu…

Renault Zoe

Nová maska, full LED světla vpředu i vzadu se zajímavou grafikou, nově má Zoe mlhovky a v nabídce jsou 15-ti až 17-ti palcová kola (s 15palcovými je nejúspornější, se 17palcovými zase nejlépe vypadá – život je plný dilemat). Hlavními barvami Zoe jsou modrá „Céladon“, bílá „Quartz“ a červená „Flamme“. Úplná česká trikolora. 😜 Ovšem v nabídce najdete i další barvy, já bych si vybrala „borůvku“.

Recyklované tkaniny v interiéru

Pro čalounění sedadel, výplní dveří či palubní desky se u Zoe používají recyklované tkaniny. Nebojte, nic nepoznáte, vše je příjemné na dotek. Interiér je pak velmi moderní. Stejně jako ostatní novinky od Renaultu i Zoe má multimediální systém Easy-link (více o něm si můžete přečíst například v článku o novém Cliu zde). Pozitivní zprávou (aspoň pro mě) je, že ovladače ventilace a klimatizace zůstaly mechanické. Přístrojový štít neboli „budíky“ jsou naopak digitální a zobrazení je tak možné uzpůsobit svým potřebám a zvyklostem.

Týden ježdění na jedno nabití?!

První Zoe přišlo na trh v roce 2012. Dojezd mělo 150 km. V roce 2015 to bylo 170 km, ve 2016 skok na 317 a dnešní novinka nabízí bezmála 400 km. Prý v reálných podmínkách. No uvidíme, až vyzkoušíme. Ovšem myšlenku to má geniální. Obecný průměr denně najetých kilometrů u aut velikosti Zoe, tedy malých městských autokabelek, je 39 km. Teoreticky byste mohly jezdit až 10 dní, ovšem nechme si nějakou tu rezervu na delší pojížďku nebo pospíchání na schůzku s vyšší spotřebou. Dobíjet jen jednou za týden, to už se i z mého pohodlného pohledu na svět, dá přežít. 😉

110 nebo 135 koní

Vybírat můžete ze dvou výkonových verzí. U točivého momentu není velký rozdíl (225 vs. 245 Nm). Verze R110 jede maximálně 135 km/h, verze R135 pak 140 m/h. Výkonnější verze zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,5 sekundy a z 80 km/h na 120 km/h za 2 sekundy, což je vážně hodně rychle. Udávaný dojezd obou verzí je stejný a to 395 km, jelikož baterie obou verzí má kapacitu 52 kWh.

Energy management

Zoe můžete nabíjet všude, kde „teče“ elektřina. Doma ze zásuvky či Wallboxu (o wallboxech a jejich instalaci jsem psala například v článku zde) budete nabíjet přes noc. U rychlonabíjecích stanic (až 50 kW) si můžete dobít na 150 km za 30 minut. V Easy-link najdete seznam dobíjecích stanic, můžete si zobrazit dobíjecí stanice ve vašem okolí, cestou nebo v cíli vašeho výletu. Se systémy auta se propojíte přes svůj chytrý telefon a můžete si odkudkoli plánovat trasy, případné zastávky na dobíjení, které plánovač zahrne do plánovaného času dojezdu. Také průběh dobíjení můžete sledovat v telefonu, doma si můžete dobíjení naplánovat na dobu, kdy máte nižší sazbu za elektřinu. A skvělá věc je možnost spustit si na dálku vytápění či klimatizaci a následně tak nastoupit do auta vytopeného či vyklimatizovaného přesně podle vašeho gusta.

 

Režim B

Zajímavostí (ano, pro znalce hybridů a elektromobilů nic nového) je režim B na voliči jízdních režimů. Jde o ekvivalent k „D“, tedy jde o režim pro jízdu vpřed. Ovšem v tomto režimu dochází k maximální možné rekuperaci energie zpět do baterií. Když sundáte nohu z plynu, auto začne intenzivně rekuperovat a zpomalovat. Dokonce se rozsvítí brzdová světla, aby se vám někdo „nerekuperoval“ do kufru. Skvělé například při dojíždění k semaforům, při dojíždění kolony nebo prostě kdykoli se chystáte výrazně zpomalit či zastavit. Ovšem sám nezastavuje (one pedal driving), to už je na vás.

Velikost a bezpečnost

Zoe má 1,5 tuny, na délku necelé 4,1 metru a na šířku bezmála 1,8 metru. O bezpečnost se stará nejen pevný skelet, ale i kompletní armáda řidičských asistentů běžných u všech nových Renaultů. Psala jsem o tom u Clia, u Capturu, takže jen tak letem světem obrázkem…

Ceny, výbava a dodací lhůty

Základní cena je samozřejmě na městské auto vyšší a to 695 000 Kč. Na druhou stranu kolik stojí třeba Mini Cooper, že? Je to styl, je to styl života neboli lifestyle, každý jiný… A cokoli není „mainstream“ má obvykle svou (vyšší) cenu. Bohužel elektromobilní technologie jsou zatím velmi drahé. I to je důvod, proč jsou elektromobily oblíbenější a rozšířenější paradoxně v segmentech větších a luxusnějších aut, i když největší využití mají dle mého názoru teď hlavně ve městech. Na výběr máte ze tří stupňů výbavy a seznam standardního vybavení je vždy celkem velmi obsáhlý. Co se dodacích lhůt týče, pokud si Zoe objednáte nyní, jezdit budete v květnu.

13 dealerů ve znamení pokroku

Víte, že číslo 13 je z jakéhosi spirituální pohledu brané jako číslo změny, pokroku, transformace? Dealerů, kteří budou v České republice prodávat Zoe, bude právě 13. Tato dealerství budou vybavena dobíjecími stanicemi a budou označena Z. E. neboli Zero Emission.

Ambasador značky Renault pro e-mobilitu – Ben Cristovao

Elektrické Renaulty mají svého ambasadora a za volantem černého Renaultu Zoe můžete potkat Bena Cristovaa. Ben motivuje k ekologičtějšímu způsobu života na všech frontách a já pro vás s ním chystám rozhovor, na který se můžete těšit v průběhu března.

Minule jsme tu řešily téma hybridů a tentokrát ještě přitvrdíme – dokážete si představit, že byste jezdily elektromobilem?

 

Pokud se vám článek líbil, tak dejte ❤️. A sledujte Facebook a Instagram Autokabelek, ať vidíte, na čem právě pracuju a co pro vás chystám!

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *