Testovaná Q5 přejížděla nerovnosti s grácií. A to byla obudá do „bot“ velikosti 20palců!
Pro nás řidičky je kvalitní a zkušený servisní technik poklad. Pokud se nám něco v autě pokazí, potřebujeme jen sdělit, co kde chrastí či nefunguje a potřebujeme mít důvěru, že náš servisní anděl strážný si bude vědět rady i s naším nedokonalým zadáním a popisem.
V této a v mnoha dalších disciplínách každoročně soutěží servisní technici Jaguaru a Land Roveru z celého světa. Posuďte sami!
„Poslední tři úkoly byly nejnáročnější. „Šlo o diagnostické úlohy a probíhaly podobně jako se skutečným zákazníkem, který přijíždí se závadou. Musel jsem se tedy ještě ptát, jak se závada projevuje a co se s autem v poslední době dělo. První test byla závada ruční brzdy, což mělo příčinu v porušených kabelech k motoru. Zadání druhého znělo „auto nejde nastartovat“ – a skutečně nestartovalo, infotainment občas fungoval, občas ne. Až doplňující dotaz odhalil, že do auta před půl rokem zateklo, což mě nasměrovalo ke korozi kabelů. A třetí porucha se projevovala špatným volnoběhem a omezeným výkonem, to vše navíc komplikované předchozím smazáním chyb z diagnostiky. Dlouhé zkoumání a zjišťování ukázalo, že za to mohlo prosté ucpání výfuku,“ říká o průběhu finále Štěpán Konývka z pražské pobočky autosalonu Dajbych, nejlepší servisní technik vozů Jaguar a Land Rover na světě.
Štěpán Konývka (30) zvítězil ve světovém klání Global Technician of the Year 2019, které každoročně pořádá automobilka Jaguar Land Rover. Finále soutěže se konalo v anglickém Warwicku a Štěpán Konývka tak svým výkonem ještě vylepšil předloňské 12. místo svého kolegy Martina Mendy. Sami soutěžící si v programu mohou ještě zlepšit své schopnosti. Týden v Anglii strávili nejen v tréninkovém centru JLR, ale navštívili továrnu, vyzkoušeli nejnovější auta v Experience centru, a hlavně mohli sdílet své zkušenosti, které pak předají kolegům doma.
Podstatou soutěže Global Technician of the Year 2019 bylo úspěšně splnit pět náročných disciplín (poslední tři v citaci v úvodu) v časovém limitu jedné hodiny. Zadané úkoly prověřily nejen zručnost a znalosti účastníků, ale také jejich diagnostické schopnosti. Mezi soutěžními disciplínami bylo mnoho praktických, servisních úkonů. Například prvním finálovým úkolem bylo sundat čalounění opěráku sedačky, zkontrolovat výplň a znovu ji nastrojit. Dále následovaly například znalostní testy u počítače – kvíz, ve kterém byly otázky na chybové kódy nebo měření a propočty elektrických schémat.
Mladý servisní diagnostik z Prahy se prosadil v silné konkurenci, která na samém začátku čítala více než 19 tisíc odborníků z 1656 dealerství. Pouhých 35 se jich ale z regionálních kol mohlo dostat až do samého finále. Štěpánovi zajistil účast ve světovém finále nedávný výsledek školení na nejvyšší technickou úroveň (Level 4), kterou mohou servisní technici vozů JLR dosáhnout.
Na slavnostním galavečeru v Britském automobilovém muzeu se vyhlašovaly dvě hlavní ceny. Nejlepším přejímacím technikem na světe se stal Johnver Marquez Celis ze Spojených arabských emirátů a titul nejlepšího servisního technika obdržel právě Štěpán Konývka.
Mohlo by vás také zajímat: Blogerka-špionka v servisu – Jak v Renocaru pečují o své zákaznice?