Při řízení na mě Citroën C3 dělal dojem většího auta.
Nový Superb Combi se na českém trhu začne oficiálně prodávat až 19. září. Já jsem dostala exkluzivní možnost si jej v předstihu vyzkoušet na novinářské prezentaci v Německu. Alpská krajina v okolí lázeňského města Tegernsee poskytla pro testovací jízdy ideální podmínky.
Za dva dny jsem s novým Superbem v kombíku najezdila více než 300 km. Celkem intenzivní seznamovací akce, během které jsem si vyzkoušela, jak se s novým vrcholným modelem mladoboleslavské automobilky jezdí po dálnici, vesnici, městě i horských silničkách. Rozhodla jsem se poznat nejen jízdní vlastnosti, ale i všechny ty vychytávky a novinky, které má superb nabízet.
Pokud bych měla Superba zařadit do „autokabelkovských“ tříd, spadal by jak mezi batohy, tak do aktovek (vlastně je i vynikající shopper bag). Skoro by se dalo říci, že je to auto pro superženu, která zvládla skloubit rodinu a manažerskou práci. Taková dáma musí být velmi schopná, organizovaná, vynalézavá, ale i obklopená lidmi, kteří ji podpoří, a věcmi, které ji pomohou usnadnit život. Ačkoli já mám k superženě hodně daleko, dovedu si představit, že právě nový Superb je to auto, které by mohla a měla mít!
Musím se přiznat, že minulá generace Superbu se mi moc nelíbila. Zadek sedanu jsem vůbec nezkousla, kombi mi přišlo hezčí, ale i tak vzhledově těžkopádné. To novinka je úplně jiná káva. Vypadá dynamicky, elegantně a neuvěřitelně maskuje své úctyhodné rozměry. Vážně luxusní práce, designérům novinky tleskám. Podobné dojmy mívám obvykle jen z aut „prémiových“ značek, Baworáků, Audin, Mercedesů či Lexusů, takže jednoznačně palec nahoru.
Interiér je uhlazený, krásně zpracovaný, vypadá kvalitně a hodnotně, ovšem tak na zadek jako z designu karoserie si z něj ale už nesedám.
Nejen superženy by mohly ocenit možnost vysokorychlostního internetového připojení a velmi propracovaný, inovovaný palubní systém nabízející propojení s vašimi telefony a tablety přes aplikace Apple CarPlay nebo Android Auto. Asi by to chtělo ještě s sebou v kufru vozit nějakýho „ajťáka“. :-) Ale ne, vážně, leccos jsem si zkoušela a přijde mi to intuitivní, pochválit musím grafiku nebo třeba navigační systém. Testovaná auta byla výbavou napěchovaná „až po střechu“. Samozřejmě je nutné pro všechny tyhle libůstky sáhnout při nákupu vozu hlouběji do kapsy. Na druhou stranu ani základní výbava auta není nijak chudá.
Superb může být vybaven i řadou jízdních asistentů. Vyzdvihla bych adaptivní tempomat. Ačkoli ho jinak moc ráda nemám a často mi vadí udržování až příliš „bezpečné“ vzdálenosti za autem před sebou, tady lze odstup nastavit v širokém rozsahu. Varianta nejmenšího odstupu mě dokonce až trochu stresovala. :-) Zajímavostí je třeba také asistent pro vyjíždění z parkovacího místa.
O jednoduchých, ale praktických a funkčních řešeních, která mají člověku usnadnit či zpříjemnit cestování, jsem už psala v samostatném příspěvku zde a chválou jsem nešetřila.
Tak to bylo, je a bude. Superb je vyhlášený svým prostorným interiér i obřím zavazadlovým prostorem. Novinka to dotáhla dokonce na 660 litrů objemu, k využitelnosti nelze mít výhrad, naopak. Na zadních sedadlech je opět místa habaděj i pro hanbaděj. :-))
Jízda s novým Superbem je velmi příjemná. Pohodlí, ticho, příjemné ovládání, bohatá výbava. Nebudu psát, že dlouhé cestování se Superbem neunaví, ale osvěží, ale pravdou je, že o co nejnižší spotřebu vaší energie během cestování a vaši pohodu se tu vývojáři postarali dobře. Chválím jízdní vlastnosti, komfort odpružení i odhlučnění.
Pro Superb budou nabízeny benzinové a naftové motory ve výkonovém rozmezí 120 až 280 koní. Já jsem vyzkoušela oblíbenou kombinaci 2.0 TDI/140 koní s „automatem“ DSG. Musím říci, že s touhle verzí, hlavně pokud ročně najedete hodně kilometrů, nemůžete udělat chybu. Zajímavostí je verze 1.4 TSI ACT/150 koní, kterou jsem měla možnost také vyzkoušet. Zajímavé je na motoru to, že když od něho zrovna nechcete nějaké velké výkony, umí pracovat jen na 50 % (správně řečeno, nejede na čtyři válce, ale jen na dva) a tím se sníží jeho spotřeba. Musím říct, že jsem byla velmi mile překvapena tím, jak často je úsporný režim práce motoru spínán. Dokonce i na rovné dálnici, při rychlosti 120 km/h! O práci motoru máte informaci na přístrojovém štítu, není překvapením, že ve městě či na okresce „odpočívá“ půlka motoru velmi často. Reálně jsme pak na testovací trase dosáhli spotřeby 6,9 l/100 km.
Novinka se bude prodávat od 629 900 Kč. Cenový rozdíl oproti již prodávané výchozí verzi bude ve všech provedeních příznivých 30 000 Kč. Na výběr jsou manuální i automatická převodovka (DSG), pohon jen předních nebo všech kol. Objednávky již prodejci přijímají a zájem je veliký.
Nový Superb se vám pak lépe představí na fotkách na tomhle videu, které jsem pro vás stáhla na Youtubový kanál Autokabelek.