Červená auta, červený lak na nehty a červená rtěnka nikdy nevyjdou z módy.
SUV jsou mezi autokabelkami jednoznačně trendem. A tak není divu, že i tady o nich píšu stále častěji, novinkami se to totiž v tomhle segmentu jen hemží. Renault Kadjar prodělal omlazovací kůru a plný energie i nových vychytávek přichází bojovat o vaši přízeň. Stojí za hřích? 😉
V segmentu aut velikosti Kadjaru (segment C) obecně klesá podíl prodaných kombi i klasických „krátkých“ verzí hatchback, a to právě ve prospěch SUV. Kadjarů se za pouhých pár let, co je na trhu (do ČR přišel v roce 2015), prodalo už 450 tisíc kousků. A když už jsme u toho „zoom out“, neboli celkového pohledu, a je ten začátek roku, přidám ještě informaci o novinkách, které Renault na českém trhu v roce 2019 představí. Po Kajdaru to bude v polovině roku Megane R.S. Trophy a koncem roku přijde nové Clio.
A teď už zaostřím přímo na omlazený Kadjar. Širší maska chladiče, upravený nárazník s větší lakovanou plochou, nový design světel či chromované rámečky mlhovek. Změny, které můžete zaznamenat na „čumáku“, dělali designéři se záměrem, aby Kadjar vypadal širší a statnější. Co si budeme povídat, je to trochu hra „najdi pět rozdílů“. 😜 Juknětě samy na „starouše“ nalevo. Vzadu byl pak upravený nárazník a světla, kosmeticky. 🙂
Zelená „Uran“, šedá „Highland“ a modrá „Island“ jsou nové. Ostrovní modrou si Renault vybral jako „launchovací“, takže v reklamách a brožurách ho uvidíte právě v téhle barvě. Také tu máme nové designy litých kol, protože boty dělají outfit a kola auto. 💁🏼♀️ Nové jsou i textury nabízených potahů a v nabídce přibyla světlá kůže.
V interiéru se změnilo asi tisíc věcí, ale nic co by vás na první pohled trklo do očí. Avšak dobrý pocit z auta je často tvořen spoustou drobných detailů a stejně jako tisíc kovových korun dá dohromady jednoho „Palackýho“, tak i tisíc drobných inovací může udělat velký dojem. Jde totiž hlavně o to, že se Renault vynasnažil z interiéru Kadjaru vymýtit japonské móresy (já je mám ráda, ale zákazníci zvyklí na Renault možná nee), rozumějte ovládací zvyklosti a logiku, kterou sdílel se svým nevlastním bratrem Nissanem Qashqai. Nové jsou tak ovladače stahování oken, ovládání víčka nádrže, přepracovány byly výplně dveří. Inovován byl i multimediální systém (samozřejmostí je podpora Apple CarPlay a Android Auto), který rychleji reaguje a dostal novou obrazovku, která je opět dotyková, ale neměly by na ní tolik zůstávat otisky prstů. Vzadu jsou nové výdechy ventilace, USB sloty a zásuvka na 12V. Nové jsou i sedačky, u výbavy Intense jsou přední sedáky délkově nastavitelné a loketní opěrka výsuvná.
Praktický kufr s přepážkami dvojitého dna pojme 472 litrů. Zadní sedadla se dají snadno sklopit z kufru (pak vznikne prostor o objemu skoro 1 500 litrů), a když byste se vydaly na nákup švédského nábytku, tak je dobré vědět, že po sklopení sedačky spolujezdce vznikne skoro 2,6 metru dlouhá ložná plocha.
Benzinová „jednatrojka“ má označení TCe 140 nebo TCe 160. Číslo vždy vyjadřuje výkon v koních. Kombinovat ji lze se šestistupňovou manuální převodovkou nebo dvouspojkovým automatem (verze 160 koní). Naftové motory reprezentuje 1.5 Blue dCi o výkonu 115 koní a 1.7 Blue dCi o výkonu 150 koní. Pohon všech čtyř kol se kombinuje s motorem 1.7 Blue dCi. Ostatní verze mají pomocníka v podobě nastavitelného ESP. Tomuto systému se říká Extended grip a nabízí standardní režim, režim sníh či bláto (omezení činnosti ESP) a režim EXP, kdy je ESP na 99 % vypnuto. Prý pro zkušené řidiče, co vědí, jak se volantem točí a na plyn šlape. 😜
Výbavy Zen, Edition a Intense, u Renaultu se už tohle označení zažilo. Cenově zajímavé jsou různé výbavové balíčky, například balíček LED osvětlení za 5 000 Kč. Základní cena je 529 900 Kč a více info najdete v ceníku zde.
„Zatímco spousta lidí chce žít ve virtuálním světě, já si užívám ten skutečný,“ říká Liv ve spotu na nový Kadjar. 🙂 Docela vtipný nápad, na anglickou verzi můžete v předstihu juknout na YT.
Pod ruku se mi tentokrát dostala nejvíce rozmazlovací (co se výbavy týče) verze Intense. Pod kapotou slabší naftový motor 1.5 Blue dCi 115. Základní cena testovacího kousku byla 629 900 Kč. Nějaké ty příplatkové prvky jako třeba kožené čalounění (26 000 Kč), červená barva Flame (17 000 Kč), multimediální systém s navigací a audio Bose (15 000 Kč) nebo paket City obsahující sledování mrtvého úhlu, 360° parkovací senzory, kameru a další (15 000 Kč) cenu daného kusu zvýšily na 749 900 Kč. To jen tak abychom všechny věděly, s kým máme tu čest. 😉