Malé hybridní auto s automatickou převodovkou? Do města nejlepší volba!
Třída E mě natolik uchvátila svými technickými vymoženostmi, že jsem vám ještě ani nestihla sdělit dojmy z našeho prvního osobního setkání a prvního svezení. Je čas to napravit. Žádný nudný a usedlý sedan to rozhodně není a ve verzi Avantgarde sedne i mnohem mladším ročníkům, než si myslíte!
Když už jsem to nakousla. Nové éčko je k mání ve výbavových a designových provedeních Exclusive (dříve Elegance), Avantgarde a AMG. Poslední dvě jmenované verze ihned poznáte podle absence „zaměřovače“ a velké hvězdy v masce chladiče (viz úvodní foto). Jestliže Exclusive bych si pořídila nejdříve za 15 let, Avantgardu či AMG bych mohla mít hned zítra!
Zcela nově byl éčku navržen klíč. Je to opravdu designovka, sám o sobě vypadá jako malý iPhone. Může být v černé či bílé s lesklým či matným hliníkem. Pracuje se už dokonce i na možnosti, že bychom se autu „identifikovali“ chytrým telefonem, ale na tuhle vychytávku si budeme muset ještě počkat. Všechny verze se pak startují tlačítkem.
Usedněte, nadýchněte se, v klidu se rozhlížejte a prožijte si v klidu ten pocit, jaké to je sedět v interiéru této novinky. Ambientní či lépe a hezky česky řečeno „náladové“ osvětlení interiéru nabízí výběr z 64 odstínů barev. Změna barvy osvícení interiéru vám může zvednout náladu, může vám pomoci se lépe ponořit do myšlenek o vašich projektech nebo může skvěle podtrhnout dojem koncertní síně při poslechu vaší oblíbené hudby (hlavně pokud si připlatíte za úžasnou „aparaturu“ Burmester). Dokonce je dokázané, že například volba modré barvy osvětlení v interiéru vám v létě pomůže se „ochladit“. A to pocitově až o dva stupně. Všechno je to prostě psychický. :-) Více o psychologii barev pro zajímavost zde.
Na vývoji sedadel se podílel tým ortopedů a je to znát. Sedí se tu úžasně a věřím, že by mě záda nebolela, ani kdybych za volantem trávila celé dny. Už při statické prohlídce mě ohromila úroveň odhlučnění. Když zavřete dveře, jako by se okolní svět a hluk a šum města vypnul. Kdyby náhodou řidič éčka neuhýbal houkající sanitce, tak se nedivte, neslyší. :-)
Nový koncept ovládacích prvků se nechal inspirovat chytrými telefony (více viz bod 10 a 11 zde). Znalci Mercedesů budou možná trochu tápat a divit se, že se po mnoha a mnoha letech musí učit něco nového, ale jsem si jistá, že i oni změny ocení. A noví zákazníci budou tleskat, protože intuitivnost palubních systémů je opravdu špičková, vše můžete ovládat z volantu, a tak i když tahle novinka nabízí více funkcí než váš telefon, televize, pračka, notebook a vaše staré auto dohromady, není problém se ve všem zorientovat.
Před řidičem, v místě, kde bývá rychloměr a otáčkoměr, začíná a na středové konzoli končí. Řeč je o největším monitoru, který kdy Mercedes použil. V esku to celé vypadá podobně, ale obrazovka je ze dvou kusů. Vysoké rozlišení a velká variabilita zobrazení vás budou bavit a po klasice ani nevzdechnete. I když i klasické řešení má Mercedes v záloze, tedy v nabídce.
Mezi příplatkovou výbavou najdete podvozek Air Body Control (ABC, dříve Airmatic), vybírat mezi různými režimy komfortního útlumu nebo sportovním nastavením však lze u všech verzí. Rozdíly to opravdu nejsou jen „psychické“, ale jednotlivé módy skutečně odpovídají tomu, co od nich očekáváte. Skvěle odhlučněné éčko je v komfortním nastavení opravdovým kočárem, sportovní režim vás zas nutí pospíchat, i když nikam nespěcháte. :-) Rozvor delší o 65 mm se pozitivně odrazil na místu pro nohy zadních cestujících, ale i na ještě vyváženějším jízdním projevu a plavnosti jízdy i při obutí do velkých, nízkoprofilových „botiček“.
Ačkoli se nová třída E vyrábí i s manuální převodovkou, u nás bude k mání jen s devítistupňovým (!) automatem. Řazení pod volantem je skvělá věc, v místě, kde se obvykle nachází řadicí páka, totiž vzniká krásně využitelný prostor. Převodovka řadí rychle a sametově zároveň. Skvěle si rozumí s novým dvoulitrovým turbodieselem verze 220 d, kterou jsem měla možnost vyzkoušet. Má necelých 200 koní a až mě překvapilo, jak je tahle motorizace „dostačující“. Na příznivce většího počtu válců (což jsem teda i já) bude cílit provedení 350 d (258 koní). Zatím jediná šestiválcová verze, kromě 220 d a 350 d je zatím v nabídce už jen benzinové provedení E200 (184 koní). Ceník a více informací najdete zde.
Trochu z něj čiší „intelektuální nadřazenost“, ale já to od éčka tak nějak beru. Stejně tak čeští zákazníci ho přijali s velkým nadšením a objednávky zavalují dealery značky. Vůbec se nevidím, nové éčko je jedním slovem brilantní!
Mohlo by vás zajímat: