Ideální auto do města podle mě? Malé SUV či crossover. Vejde se skoro všude, přejede skoro všechno. Jednu takovou novou šikovnou autokabelku právě na trh uvádí Volkswagen. Na představení jsem nemohla chybět, a mám tak spoustu informací a dojmů, o které bych se chtěla s vámi podělit.
10 zajímavostí o novém VW T-Cross
- Móda 80. let se vrací nejen v dámské módě, ale i v té automobilové. Pás odrazek na zadních dveřích, který opticky propojuje zadní světla tu už byl, vzpomínáte? Jen světla se trochu změnila, dnes jsou LED (verze Style – poznáte ji také podle chromovaných rámečků mlhovek a lišt okolo oken).
- Indukční nabíjení telefonu. Víte, že umí zesilovat signál a naopak zeslabovat zdravotně neprospěšné záření mobilního telefonu?
- T-Cross je jen o 5 cm delší než Polo, přitom na pohled vypadá velmi robustně. Rozvor (vzdálenost mezi přední a zadní nápravou) má 2,55 metru, což je o několik centimetrů více, než měla první generace Škody Octavia.
- 385 litrů základního objemu kufru je solidní porce, k tomu však T-Cross nabízí posuvnou zadní lavici (+70 litrů) a po sklopení sedadel z toho máme 1281 litrů, což je vzhledem k velikosti auta paráda.
- 12 barev karoserie, z toho hned tři modré, protože modrá je teď velmi oblíbená. Kdo se bude chtít odlišit, zvolí zářivě oranžovou nebo tyrkysovou.
- Dva stupně výbavy, to může působit jako malý výběr, ovšem kouzlo je v paketech – R-Line, Black, Garden (tyrkysová) či Energetic (oranžová). Nyní také First Edition.
- Pro milovnice hlasitého poslechu hudby má T-Cross v záloze Sound systém americké firmy Beats se subwooferem.
- Front assist (upozornění a brzdění v případě nebezpečí před autem, nově reaguje i na stojící auta), monitoring chodců, Lane assist (systém pro jízdu v pruzích), Blind Spot assist (varování před vozidly v mrtvém úhlu) a Rear Traffic Allert (varování před překážkou při couvání). Všechny tyhle pomocníky mají všechny T-Crossy standardně! Za příplatek pak můžete mít ještě adaptivní tempomat, asistent pro automatické parkování Park Assist nebo Driver Allert system (kontrola vaší bdělosti za volantem).
- Motory 1.0 TSI/95 nebo 115 koní (první s manuální, druhý možno s manuální i automatickou převodovkou), 1.5 TSI/150 koní (s automatem DSG) a turbodiesel 1.6 TDI/95 koní (s manuálem i DSG).
- Systém přivolání pomoci eCall je už dnes povinný, isofix na přední sedačce je dobrovolný a potěší nejednu maminu.
Cena a výbava
Kompletní ceník modelu T-Cross najdete zde. Základní cena je 437 900 Kč. Zatím v ceníku najdete jen verzi 1.0 TSI ve dvou výkonových variantách. Další provedení přijdou později. Chcete-li se dozvědět více, jukněte na stránky modelu.
Hodnocení a jízdní dojmy
Jeden T-Cross Style v motorem 1.0 TSI/115 koní s manuální převodovkou stojí přede mnou, já v ruce držím klíčky a prohlížím si itinerář testovací trasy, která vede městem. A to je přesně revír T-Crossu. Takže není na co čekat, jde se jezdit! 🚗
Palec nahoru
- Svébytný design – leckdo by mohl říct „Polo SUV“, ale T-Cross je originální. Navíc vypadá mnohem dospěleji, když jsem ho viděla poprvé, málem jsem si ho spletla s větším T-Rocem.
- Velký kufr a variabilita uspořádání – posuvná zadní lavice, sklopné opěradlo spolujezdce. Interiér si přizpůsobíte aktuální potřebě.
- Prostornost – jak jsem psala, rozvor má delší než první Octavia, a je to znát, i vzadu by se dalo pohodlně cestovat na delší vzdálenosti.
- Posaz za volantem – výška sedáku tak akorát. Dobrý výhled, a přitom si člověk nepřijde jak na bidýlku.
- Řazení – hladké a přesné.
- 1.0 TSI – jeden z nejlepších tříválců, nějak mi ale k T-Crossu psychicky nejde – dospělý a robustní vzhled auta a „dětský“ motor. Ale motor 1.0 TSI je živý a do města super.
- Komfortní podvozek – měla jsem štěstí na docela rovné silnice, ale přišlo mi, že podvozek T-Crossu nerovnosti filtruje dobře.
- Jízdní vlastnosti – i při rychlejších průjezdech zatáčkami je T-Cross jistý a řídit ho mě bavilo. Žádné houpání a naklánění jak to občas v této třídě bývá.
- Přehledná karoserie – i když T-Cross řídíte poprvé, máte pocit jistoty, protože je z auta dobře vidět a víte, kde máte který roh karoserie, takže manévrování ve městě je snadné.
- Neotřelé barvy karoserie a zajímavé pakety výbavy – to já umím ocenit, jen teda nemám nic tyrkysového do Autfitu. 👗
Palec dolů
- Mechanická ruční brzda, klasická anténa – dnes už prakticky oldschool prvky, ale nechápejte mě špatně, já proti tomu nic nemám, já je mám vlastně ráda. 😁
- Těžké víko kufru – pánům to asi nepřijde, za mě je nutná ovládací síla docela velká.
- Malý výběr motorů – ale to se brzo zlepší. 😉
- Váhavý rozjezd nebo vibrace – vadila mi prodleva mezi sešlápnutím plynu a reakcí motoru (zajímavé je, že u Škody Scala jsem to u 1.0 TSI tolik nepociťovala, každopádně způsobená je primárně nutností vyhovět přísným emisním požadavkům, potýkat se s tím bude většina motorů a možná tenhle problém vyřeší jen mild-hybridní technologie). Když se chcete rozjet aktivněji a více přišlápnete plyn, přenášejí se do interiéru od motoru vibrace.
- Nuda v interiéru – tvrdé plasty a nijak nápaditý design. No dobře, virtuální cockpit a „smart“ multimediální systém dojem u testovaného kousku vylepšil.
- Pohon pouze předních kol – ale na druhou stranu jen minimum konkurentů pohon všech kol nabízí.
- Vyšší cena – skoro 440 tisíc v základu není málo. Ovšem je to jen tři a půl kabelky Chanel 2.55. 😂
Co říkáte na nový T-Cross vy? Jaká je vaše představa o ideálním autě do města?
Pokud se vám článek líbil, tak dejte ❤️. A sledujte Facebook a Instagram Autokabelek, ať vidíte, na čem právě pracuju a co pro vás chystám!