Představení a jízdní dojmy: Peugeot Rifter (dříve Partner)

12.10.2018 Veronika Petrů , 0 komentářů

Z oblíbeného Partnera v osobní verzi se nám stal Peugeot Rifter a změn je mnohem více než jen jméno. Co vám může tahle novinka nabídnout, jsem zjistila při testovacích jízdách.

Všestranný talent

34 % zákazníků osobní verze Peugeotu Partner byly rodiny s dětmi. Další část tvoří milovníci aktivního trávení volného času a živnostníci, kteří auto využijí přes týden v práci a o víkendu v soukromí. Proto se nový Rifter zaměřil opět na praktičnost, prostornost a má i lehce outdoorový styl.

Dvouvaječná dvojčata

Jde o dvojče Citroënu Berlingo. O tom jsem psala již zde. Nechci se opakovat a mnohé zajímavé informace o novince najdete právě v tomhle článku. Přesto je však zajímavé, jak Rifter vypadá výrazně jinak než Berlingo. Na rozdíl od „kulaťoučkého“ Berlinga vyhlíží Rifter přísněji, což je podle mě jeden z důvodů, proč budou mít oba svoji jasně definovanou cílovou skupinu zákazníků.

Rifter a Rifter long

Dvě délky karoserie, v obou případech sedmimístné. Kufr krátké verze má objem 597 litrů, provedení long v základu nabídne 850  litrů. Sklopné sedadlo spolujezdce umožní převážet až 2,7, resp. 3,05 (long) metru dlouhé předměty.

i-cockpit

Oblíbená to libůstka nových Peugeotů a věc, kterou například v Berlingu nenajdete. Jde o nekonvenční uspořádání interiéru. Někomu to vyhovovat bude, někomu méně, ale mně to tu přijde docela vychytané. Navíc je v interiéru spousty odkládacích schránek, celkem mají objem 186 litrů. To je pro představu podobný objem jako má kufr Škody Citigo.

Novinky ve výbavě

Leccos už jsem nakousla, ale ještě by se slušelo a patřilo doplnit pár věcí. Celkově se mohou zákazníci Rifteru těšit na bohatší výbavu než bývalo v této třídě obvyklé. Zásadní novinkou jsou elektrická stahovací okna zadních posuvných dveří. K dispozici bude i adaptivní tempomat, systém sledování mrtvého úhlu a mnoho dalších bezpečnostních a komfortních pomocníků a hlavně se myslelo na konektivitu, což je dnes úplné zaklínadlo. Takže Mirror screen nebo bezdrátové indukční nabíjení HERE (odkaz na stránky modelu, kde najdete více info).

 

 

7 barev, 3 verze interiéru, 4 designy kol

Tři klasické a čtyři metalické, čalounění se nabízí v různých variantách látky a co se kol týče, základně má Rifter poklice nebo jak se hezky říká „okrasné kryty kol“, ale můžete mít i 16- nebo 17palcové „liťáky.

 

 

 

 

A teď výběr z jiného soudku: verze, motory, převodovky

Nejlevnější Rifter vyjde na 410 000 Kč, vrcholným provedením je verze GT Line. Pod kapotou najdete buď benzinový motor 1.2 PureTech (110 koní) nebo naftu 1.5 BlueHDi (75, 100 nebo 130 koní). Základní verze mají pětistupňovou manuální převodovku, dále je pak v nabídce důstojnější šestistupňový manuál a osmistupňový (!) automat. V nabídce je i pohon 4×4, ovšem jen jako jakási individuální záležitost a jde o domontáž firmy Dangel, se kterou Peugeot dlouhodobě na podobných projektech spolupracuje, a stejné to bylo i u minulé generace Peugeotu Partner. Podle svých představ si můžete Rifter nakonfigurovat zde.

Jízdní dojmy

Jezdila jsem s naftovým Rifterem 1.5 BlueHDi o výkonu 130 koní se šestistupňovou manuální převodovkou ve výbavě GT Line. Až na automat tedy šlo o to nejlepší, co můžete u tohoto modelu mít. Jaký dojem na mě Rifter udělal?

Palec nahoru

  • Interiér – uspořádání, nebo-li ergonomie řidičova pracoviště Rifteru je v této třídě nevídaná. Může vás překvapit malým „šišatým“ volantem a členěním palubní desky. Na přístroje nekoukáte skrz volant, ale přes něj a vše je tak trochu jinak řešené. V něčem to budí dojem jako když jedete v dodávce, ovšem designové provedení vás zase vrátí k osobnímu autu. Vše je příjemně po ruce.
  • Kresba tří drápů v designu zadních světel – všimněte si, jak svítí zadní lampy. Peugeot tenhle design používá již delší dobu, ale zrovna u auta jako je Rifter takový detail hodně vynikne. Ona i přední světla jsou taková „šelmoidní“.
  • Multifunkční střecha Zénith – střecha s průhlednými úložnými prostory je skutečně praktická a o uložených věcech máte přehled. Vymyšlená je opravdu chytře, pokud nevyrazíte na závodní okruh, myslím, že vám z ní na hlavu nic nevypadne. 😂
  • Stahovací okénka v posuvných dveřích – velmi praktická věc.
  • Jízdní vlastnosti – bezpečné, nezáludné, Rifter se hezky ovládá a v zatáčkách překvapivě málo naklání. A rozhodně jsem si nestěžovala ani na komfort.
  • Skladný a velký kufr – jedna z věcí, proč si lidé auta jako je Rifter kupují. Zklamané nebudete, konec dilemat, co si s sebou na dovolenou vzít „co kdyby náhodou“ a co nechat doma. 👕👖👗👘👠
  • Naftový motor 1.5 BlueHDi/130 koní – překvapilo mě, jak je motor krásně tichý. Jde o vrcholnou verzi, ale příplatek oproti základnímu benzinovému motoru je ve výbavě Active „jen“ 65 000 Kč. A myslím, že by se případně tahle investice vyplatila, protože s autem jako je Rifter, se obvykle jezdí v plném naložení. 💼🎒🐶🎿

Palec dolů

  • Pětistupňový manuál – v základních verzích najdete jen pětistupňovou převodovku. Sice jsem nezkoušela, ale neodpustím si poznámku, že novinka roku 2018 by mohla mít „šestikvalt“.
  • Nabídka motorů – turbodiesel 1.5 BlueHDi je určitě fajn, ale větší výběr by nebyl na škodu.
  • Jinak je tu asi vzhledem k dané třídě vše v pořádku. 😉
Je podle Vás auto jako je Rifter ideálním řešením pro rodinu? Koupily byste si ho?

 

Pokud se vám článek líbil, tak dejte ❤️. A sledujte Facebook a Instagram Autokabelek, ať jsme ve spojení!

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *