Na zadních sedadlech je opět prostoru habaděj i pro hanbaděj. :-)
Z oblíbeného Partnera v osobní verzi se nám stal Peugeot Rifter a změn je mnohem více než jen jméno. Co vám může tahle novinka nabídnout, jsem zjistila při testovacích jízdách.
34 % zákazníků osobní verze Peugeotu Partner byly rodiny s dětmi. Další část tvoří milovníci aktivního trávení volného času a živnostníci, kteří auto využijí přes týden v práci a o víkendu v soukromí. Proto se nový Rifter zaměřil opět na praktičnost, prostornost a má i lehce outdoorový styl.
Jde o dvojče Citroënu Berlingo. O tom jsem psala již zde. Nechci se opakovat a mnohé zajímavé informace o novince najdete právě v tomhle článku. Přesto je však zajímavé, jak Rifter vypadá výrazně jinak než Berlingo. Na rozdíl od „kulaťoučkého“ Berlinga vyhlíží Rifter přísněji, což je podle mě jeden z důvodů, proč budou mít oba svoji jasně definovanou cílovou skupinu zákazníků.
Dvě délky karoserie, v obou případech sedmimístné. Kufr krátké verze má objem 597 litrů, provedení long v základu nabídne 850 litrů. Sklopné sedadlo spolujezdce umožní převážet až 2,7, resp. 3,05 (long) metru dlouhé předměty.
Oblíbená to libůstka nových Peugeotů a věc, kterou například v Berlingu nenajdete. Jde o nekonvenční uspořádání interiéru. Někomu to vyhovovat bude, někomu méně, ale mně to tu přijde docela vychytané. Navíc je v interiéru spousty odkládacích schránek, celkem mají objem 186 litrů. To je pro představu podobný objem jako má kufr Škody Citigo.
Leccos už jsem nakousla, ale ještě by se slušelo a patřilo doplnit pár věcí. Celkově se mohou zákazníci Rifteru těšit na bohatší výbavu než bývalo v této třídě obvyklé. Zásadní novinkou jsou elektrická stahovací okna zadních posuvných dveří. K dispozici bude i adaptivní tempomat, systém sledování mrtvého úhlu a mnoho dalších bezpečnostních a komfortních pomocníků a hlavně se myslelo na konektivitu, což je dnes úplné zaklínadlo. Takže Mirror screen nebo bezdrátové indukční nabíjení HERE (odkaz na stránky modelu, kde najdete více info).
Tři klasické a čtyři metalické, čalounění se nabízí v různých variantách látky a co se kol týče, základně má Rifter poklice nebo jak se hezky říká „okrasné kryty kol“, ale můžete mít i 16- nebo 17palcové „liťáky.
Nejlevnější Rifter vyjde na 410 000 Kč, vrcholným provedením je verze GT Line. Pod kapotou najdete buď benzinový motor 1.2 PureTech (110 koní) nebo naftu 1.5 BlueHDi (75, 100 nebo 130 koní). Základní verze mají pětistupňovou manuální převodovku, dále je pak v nabídce důstojnější šestistupňový manuál a osmistupňový (!) automat. V nabídce je i pohon 4×4, ovšem jen jako jakási individuální záležitost a jde o domontáž firmy Dangel, se kterou Peugeot dlouhodobě na podobných projektech spolupracuje, a stejné to bylo i u minulé generace Peugeotu Partner. Podle svých představ si můžete Rifter nakonfigurovat zde.
Jezdila jsem s naftovým Rifterem 1.5 BlueHDi o výkonu 130 koní se šestistupňovou manuální převodovkou ve výbavě GT Line. Až na automat tedy šlo o to nejlepší, co můžete u tohoto modelu mít. Jaký dojem na mě Rifter udělal?