Možná vás překvapí, jak skvěle dokáže tohle „testosteronové“ auto holce sednout!
Nový Peugeot Traveller není ani tak autokabelka jako autokrosna. :-) Využití najde ve firmě (až 4900 litrů prostoru pro náklad), ale ocení ho i početné rodiny.
Traveller se nabízí ve čtyřech výbavách a třech délkách (4,6 až 5,3 metru). Verze Business může být šesti- až devítimístná a verze Family pěti-, sedmi- a osmimístná (dvě nebo tři řady sedadel). Výška 1,9 metru (vyjma verzí s off-road pakety) je úplně ideální, jelikož bez problémů zajedete do podzemních garáží.
„Podnikatelská“ provedení mají velkou variabilitu využití. Mohou zastat roli malé dodávky, ale i pojízdné kanceláře či prostorného taxíku. Zajímavostí je konfigurace „salón“ s možností otočit sedadla v prostřední řadě proti směru jízdy. Pro větší pohodlí je zde i skládací a posuvný stolek. V nabídce jsou výbavy Business a Business VIP, první má látkové čalounění a druhá kožené a celková výbava odpovídá pojmenování modelů, tj. první je pracant, druhý spíše luxusnější verze.
Verze Family si je blízká s provedením Business VIP. Vyjímatelná, posuvná a sklopná sedadla zajišťují velkou variabilitu uspořádání, která vyhoví rozdílným potřebám početných rodin. Nechybí možnost otočit sedadla v prostřední řadě proti směru jízdy v závislosti na zvolené verzi. Provedení Active je základní, stupeň Allure se opět vyznačuje koženým čalouněním a bohatou výbavou, ve které nechybí snad nic, dokonce ve standardu dostanete i nezávislé topení Webasto (není programovatelné, neumí vyhřát stojící auto dříve než pojedete, ale jakmile nastartujete, bude k vám v mžiku proudit teplý vzduch).
Co najdete ve výbavě nového Peugeotu Traveller? Například hands free posuvné dveře! Stačí přejet nohou pod zadním nárazníkem a zadní posuvné dveře se automaticky otevřou. Když „zamácháte“ pod levým rohem nárazníku, otevřou se levé, když pod pravým, tak pravé (většina modelů má dveře po obou stranách). Samozřejmě to funguje jen s bezklíčkovým přístupem do vozu, ale to je věc, kterou vám tu stále a stále doporučuju, takže věřím, že vaše nové auto si bez této vychytávky nekoupíte. :-)
Další zajímavostí je samostatně otevíratelné okno dveří kufru, takže drobnosti můžete do zavazadlového prostoru vršit, aniž byste musely otevírat celé zadní dveře. Pak tu máme sedadla s masážní funkcí, panoramatické střešní okno v rozměru 1×0,4 metru, parkovací kameru se zobrazením ve zpětném zrcátku nebo na displeji multimediálního systému na středové konzoli, systém samočinného parkování nebo navigaci s pětiletou aktualizací mapových podkladů zdarma. Vybírat můžete z osmi barev karoserie (5 metalických) a 3 designů kol.
Traveller nabízí i polo-adaptivní tempomat. Umí upravovat rychlost jízdy okolnímu provozu, ale dovede auto zbrzdit jen o 30 km/h. V kombinaci se systémem Active Safety brake, což je funkce automatického brzdění v nebezpečné situaci, však zvládne i aktivnější brzdění (v ceníku najdete oba systémy rovnou v jednom paketu). Pak tu máme systém rozpoznání dopravních značek, Collision risk allert (upozornění na nebezpečí kolize, například nedodržujete-li bezpečný odstup, auto před vámi nečekaně zabrzdí atd.), Coffee break allert (po dvou hodinách jízdy upozorní na to, že by bylo dobré dát si pauzičku), head-up displej (promítání důležitých informací v zorném poli řidiče, ovšem zde se informace nepromítají přímo na čelní sklo, ale na průhlednou destičku, což mě osobně nevyhovuje, destička mi v zorném poli tak nějak vadí) a automatické dálkové světlomety.
Standardně má Traveller poháněna přední kola, potřebujete-li zdolávat i nezpevněné cesty či terén, můžete si dokoupit systém Gripcontrol (propracovanější protiskluzový systém), off-road paket nebo si zvolit pohon 4×4 od firmy Dangel, která tyto verze pro Peugeot vyrábí. Počítejte s příplatkem cca 200 000 Kč a s minimálně o litr vyšší spotřebou (pouze ve verzi 2.0 BlueHDi 150 k s manuální převodovkou).
Peugeot Traveller je nabízen se třemi naftovými motory. Základ tvoří motor 1.6 BlueHDi s výkonem 115 koní, který se kombinuje se šestistupňovou manuální převodovkou. Pravděpodobně největší oblibě se bude těšit verze 2.0 BlueHDi s výkonem 150 koní a taktéž šestistupňovou manuální převodovkou a vrcholným provedením je 2.0 BlueHDi s výkonem 180 koní a samočinnou převodovkou EAT6. Na 100 km si Traveller prý bude žádat 5 až 5,7 litru nafty v kombinovaném provozu, a jelikož emisní normy jsou neúprosné, vedle palivové nádrže je ještě nádržka na přísadu Adblue. Ta má 22 litrů a vydrží na nějakých 15 tisíc kilometrů. Nejlevnější verze vyjde na 768 350 Kč s DPH (635 000 Kč bez DPH). Více info o novém modelu najdete zde.