Líbil se mi přehledný a velký displej, který usnadňuje nastavení všeho potřebného a i toho nepotřebného, ale příjemného.
Asi budu zase vzpomínat. Na Peugeot 206. Designově to byla pecka, od té doby malý Peugeot nikdy tak sexy a žádoucí nebyl. Až teď nová dvěstěosmička!
Dojem z celku tvoří detaily. Už u modelu 508 jsem byla nadšená z nového nápaditého designérského stylu, kterým se Peugeot vydal. Nenapadlo by mě, že na malém autě budou tyto designérské prvky vypadat ještě efektněji. Hlavně ten černý vodorovný pás spojující zadní světla je na karoserii typu hatchback vážně sexy. Pak tu máme „drápy“ v předních světlech (i když ty budou mít až verze GT Line) a krásný kompaktní profil. Novinka je o 3 cm nižší než předchůdce, což vzhledu bezesporu také velmi prospělo a zároveň to jasně vymezuje prostor mezi klasickou 208 a crossoverem 2008. Naopak narostl objem kufru o 24 litrů na 366 litrů v základu.
Dostupných bude 8 barev karoserie, atraktivní a zářivá žlutá je bez příplatku. Čtyři verze předních světlometů (klasické halogenové u základní výbavy Like, kombinace halogenových a LED světel u provedení Active a Allure a atraktivní plně LED světla se třemi „drápy u výbavy GT Line) a tři provedení masky chladiče (dvě pro verze poháněné klasickými motory, jedna pro elektrickou verzi).
Zcela nový je také interiér a dvěstěosmička dostala do vínku peugeotí chloubu i-cockpit 3D. Ten bude ve standardu výbav Allure a GT line a jde o vylepšené provedení jaké nemá ani Peugeot 508, jelikož i-cockpit 3D tu má premiéru. 3D grafika je opravdu efektní a vážně působí trojrozměrně. Výbavy Like a Active budou mít klasické analogové přístroje a 5palcový černobílý displej informačně-zábavního systému. U verzí Allure a GT line bude středové konzoli dominovat 7- až 10palcový barevný displej. Většina funkcí včetně ventilace se ovládá přes displej, pro rychlé ovládání některých funkcí je pod displejem několik tlačítek, nad nimi pak dotykové plochy (toggle switches). Obojí slouží pro snadnější orientaci v menu. Perfektní je držák na telefon v přihrádce středové konzoli. Můžete si tam telefon zajistit v poloze, ve které je dobře vidět na displej pro využít mobilní navigace. Vyšší výbavy pak do vínku dostanou také konektory USB-C a dopřát si můžete i ambientní osvětlení interiéru s výběrem z několika barev.
Hands-free bezdotykový přístup Proximity. To znamená, že pro odemknutí a zamknutí není třeba dělat nic, stačí odejít nebo přijít k autu. Odemčení a zamčení je doprovázeno zvukovým signálem. Chválila jsem u Renaultu a budu chválit i u Peugeotu, skutečně úžasně praktické řešení „volné ruce“. Dvěstěosmička dostává také „full park assist“, který v kombinaci s automatickou převodovkou ovládá jak brzdu, tak plyn a dokáže zaparkovat zcela sám. Co se bezpečnostních systémů týče, model 208 bude mít vše, co bylo představené u většího bratra 508. To znamená systém hlídání jízdních pruhů, adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go (rozjede se i z místa), systém rozpoznávání dopravního značení, který nečte jen omezení rychlosti, ale i některé příkazové a zákazové značky. Dále pak Active Safety Brake, tj. automatický systém brzdění pro případ rizika nehody. Automat na dálková světla nebo systém sledování mrtvého úhlu snad už ani nemusím v této lepší společnosti zmiňovat. 😉 Samozřejmě bude záležet na tom, jak hluboko budete chtít sáhnout do kapsy. Avšak mnoho ze zmiňovaných systémů, hlavně těch bezpečnostních, najdete i ve dvou základních výbavách.
TIP: Viděly jste nový Autfit k Peugeotu 208?
Co se motorů a pohonů týče, můžete mít benzinovou, naftovou nebo elektrickou verzi. Je-li libo benzin, vybírejte ze tří provedení motoru 1.2 PureTech (75 koní a pětistupňová manuální převodovka, 105 koní a šestistupňový manuál nebo osmistupňový automat a 130 koní s osmistupňovým automatem). Naftová verze je jedna, a to 1.5 BlueHDi o výkonu 100 koní, která je k dispozici výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou.
Elektrická verze e-208 má výkon 136 k, točivý moment 260 newtonmetrů a ve sportovním režimu zvládne stovku za velmi solidních 8,1 sekundy. Baterie mají kapacitu 50 kWh a dojezd by měl být 340 kilometrů na jedno nabití. Rychlonabíjení znamená pouhou půl hodinu nutnou pro zajištění 80 % dojezdu. Peugeot pak u e-208 garantuje na dobu 8 let a 160 000 km kapacitu baterie více než 70 %.
Ceny startují na 295 000 Kč za verzi 1.2 PureTech/75 koní ve výbavě Like. Nejdostupnější vrcholné provedení GT line má cenovku 458 000 Kč.
Při příležitosti prvních testovacích jízd jsem měla možnost vyzkoušet provedení 1.2 PureTech/75 koní s pětistupňovou manuální převodovkou. Velmi mě zajímalo, jak důstojně či nedůstojně bude působit základní motorizace.