Peugeot 208 – pojmy a první jízdní dojmy

7.12.2019 Veronika Petrů , 0 komentářů

Asi budu zase vzpomínat. Na Peugeot 206. Designově to byla pecka, od té doby malý Peugeot nikdy tak sexy a žádoucí nebyl. Až teď nová dvěstěosmička!

Rozmanitost v detailech

Dojem z celku tvoří detaily. Už u modelu 508 jsem byla nadšená z nového nápaditého designérského stylu, kterým se Peugeot vydal. Nenapadlo by mě, že na malém autě budou tyto designérské prvky vypadat ještě efektněji. Hlavně ten černý vodorovný pás spojující zadní světla je na karoserii typu hatchback vážně sexy. Pak tu máme „drápy“ v předních světlech (i když ty budou mít až verze GT Line) a krásný kompaktní profil. Novinka je o 3 cm nižší než předchůdce, což vzhledu bezesporu také velmi prospělo a zároveň to jasně vymezuje prostor mezi klasickou 208 a crossoverem 2008. Naopak narostl objem kufru o 24 litrů na 366 litrů v základu.

Dostupných bude 8 barev karoserie, atraktivní a zářivá žlutá je bez příplatku. Čtyři verze předních světlometů (klasické halogenové u základní výbavy Like, kombinace halogenových a LED světel u provedení Active a Allure a atraktivní plně LED světla se třemi „drápy u výbavy GT Line) a tři provedení masky chladiče (dvě pro verze poháněné klasickými motory, jedna pro elektrickou verzi).

I-cockpit 3D

 

Zcela nový je také interiér a dvěstěosmička dostala do vínku peugeotí chloubu i-cockpit 3D. Ten bude ve standardu výbav Allure a GT line a jde o vylepšené provedení jaké nemá ani Peugeot 508, jelikož i-cockpit 3D tu má premiéru. 3D grafika je opravdu efektní a vážně působí trojrozměrně. Výbavy Like a Active budou mít klasické analogové přístroje a 5palcový černobílý displej informačně-zábavního systému. U verzí Allure a GT line bude středové konzoli dominovat 7- až 10palcový barevný displej. Většina funkcí včetně ventilace se ovládá přes displej, pro rychlé ovládání některých funkcí je pod displejem několik tlačítek, nad nimi pak dotykové plochy (toggle switches). Obojí slouží pro snadnější orientaci v menu. Perfektní je držák na telefon v přihrádce středové konzoli. Můžete si tam telefon zajistit v poloze, ve které je dobře vidět na displej pro využít mobilní navigace. Vyšší výbavy pak do vínku dostanou také konektory USB-C a dopřát si můžete i ambientní osvětlení interiéru s výběrem z několika barev.

Bezpečnostní a komfortní výbavička

Hands-free bezdotykový přístup Proximity. To znamená, že pro odemknutí a zamknutí není třeba dělat nic, stačí odejít nebo přijít k autu. Odemčení a zamčení je doprovázeno zvukovým signálem. Chválila jsem u Renaultu a budu chválit i u Peugeotu, skutečně úžasně praktické řešení „volné ruce“. Dvěstěosmička dostává také „full park assist“, který v kombinaci s automatickou převodovkou ovládá jak brzdu, tak plyn a dokáže zaparkovat zcela sám. Co se bezpečnostních systémů týče, model 208 bude mít vše, co bylo představené u většího bratra 508. To znamená systém hlídání jízdních pruhů, adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go (rozjede se i z místa), systém rozpoznávání dopravního značení, který nečte jen omezení rychlosti, ale i některé příkazové a zákazové značky. Dále pak Active Safety Brake, tj. automatický systém brzdění pro případ rizika nehody. Automat na dálková světla nebo systém sledování mrtvého úhlu snad už ani nemusím v této lepší společnosti zmiňovat. 😉 Samozřejmě bude záležet na tom, jak hluboko budete chtít sáhnout do kapsy. Avšak mnoho ze zmiňovaných systémů, hlavně těch bezpečnostních, najdete i ve dvou základních výbavách.

TIP: Viděly jste nový Autfit k Peugeotu 208?

Power of choice

Co se motorů a pohonů týče, můžete mít benzinovou, naftovou nebo elektrickou verzi. Je-li libo benzin, vybírejte ze tří provedení motoru 1.2 PureTech (75 koní a pětistupňová manuální převodovka, 105 koní a šestistupňový manuál nebo osmistupňový automat a 130 koní s osmistupňovým automatem). Naftová verze je jedna, a to 1.5 BlueHDi o výkonu 100 koní, která je k dispozici výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou.
Elektrická verze e-208 má výkon 136 k, točivý moment 260 newtonmetrů a ve sportovním režimu zvládne stovku za velmi solidních 8,1 sekundy. Baterie mají kapacitu 50 kWh a dojezd by měl být 340 kilometrů na jedno nabití. Rychlonabíjení znamená pouhou půl hodinu nutnou pro zajištění 80 % dojezdu. Peugeot pak u e-208 garantuje na dobu 8 let a 160 000 km kapacitu baterie více než 70 %.
Ceny startují na 295 000 Kč za verzi 1.2 PureTech/75 koní ve výbavě Like. Nejdostupnější vrcholné provedení GT line má cenovku 458 000 Kč.

Jízdní dojmy

Při příležitosti prvních testovacích jízd jsem měla možnost vyzkoušet provedení 1.2 PureTech/75 koní s pětistupňovou manuální převodovkou. Velmi mě zajímalo, jak důstojně či nedůstojně bude působit základní motorizace.

Palec nahoru

  • Nepřehlédnutelný – opravdu neotřelý a vážně trendy a sexy vzhled.
  • Řízení – malý a „šišatý“ volant mě osobně skvěle padl do ruky. Dvěstěosmička krásně zatáčí, řízení je celkem strmé, posilovač pracuje tak akorát a auto na povely od volantu hezky a ochotně reaguje. Řídit dvěstěosmičku byla radost.
  • Odhlučnění – na malé auto překvapivě velmi dobrý akustický komfort.
  • Držák na telefon – v oblasti přihrádky pod středovým panelem najdete úchyt na telefon, který zde můžete snadno „postavit“ a lehce tak odečítat z displeje navigační informace v případě, že svůj telefon využíváte jako navigaci nebo jej jenom chcete mít na očích. Skoro až simple clever řešení. 😜
  • Kufr – nakládací hrana je příjemně nízko a otvor opravdu veliký. Objem 366 litrů by mě také uspokojil.
  • Na každý motor speciálně odladěný podvozek – diesel je prý nejpohodlnější, benzin nejobratnější. Obratnost a dobré jízdní vlastnosti benzinové verze mohu potvrdit z vlastní zkušenosti. Zároveň jsem si vůbec nestěžovala ani na komfort, filtrování nerovností za mě v pořádku.
  • Živý základ – nejslabší motor mě příjemně překvapil svou agilností. Jistě, jeho limity najde temperamentnější řidič i ve městě, ale rozhodně žádná katastrofa, naopak. 😉
  • Pět stupňů stačí – pětistupňovou manuální převodovku základních verzí jsem dříve kritizovala. Avšak v průběhu nedávného testu Renaultu Clio jsem objevila její kouzlo. U malého auta se slabším benzinovým motorem pět stupňů bohatě stačí, stejně ho nebudete někde drtit 180 km/h a pokud jsou převody jednotlivých stupňů dobře zvolené, jde o řidičsky mnohem komfortnější variantu. Tedy pokud nejste fanatickými fanoušky častého řazení. 😜
  • i-cockpit 3D – efekty a grafika, které nemají ani leckterá větší auta.
  • Příjemně nízký posaz – sedačku jsem měla nastavenou úplně dole, přesto jsem měla dobrý výhled z auta. Můžete si ji samozřejmě výškově nastavit. Ale musím říct, že ne v každém autě si mohu dát sedačku úplně dolů, pokud chci mít bezpečný přehled o dění okolo. Tady to lze, pro mých 164 cm byl tak posaz velmi příjemný s nádechem stylu posazu ve sportovnějším autě.

Palec dolů

  • Skrytý 3D efekt – volant vám možná bude skrývat část přístrojového panelu. Problém jsem s tím měla nejen já (164 cm), ale i kolega (185 cm), který se mnou jel na testovací jízdu. V průběhu debat na prezentaci jsem zaslechla, že se tenhle nešvar více týká verzí s i-cockpitem, u provedení s analogovými „budíky“ je to prý lepší. Ale to nemohu potvrdit z vlastní zkušenosti.
  • Volant proklatě nízko – vadí mi, že volant nejde nastavit výše, v mém případě by to pomohlo lepšímu výhledu na přístrojový panel, ale zároveň by mi ta pozice byla příjemnější.
  • Posaz za volantem vyhoví spíše ženám… tedy pokud budeme předpokládat, že ženy jsou obecně drobnějších postav. Vyšší kolegové se za volant skládali trochu hůře. Tak nevím, jestli tohle na Autokabelkách vůbec psát do mínusů, když nám vlastně Peugeot postavil auto na míru. 😜
  • Delší dráhy řazení – delší a lehce kostrbaté řazení pětistupňové manuální převodovky. Ale rozhodně nic hrozného. A nebe a dudy proti minulosti, pokud máte nějakou zkušenost se staršími Peugeoty.
  • Méně místa vzadu – já se za sebe posadím komfortně, ovšem za vyšším řidičem moc prostoru pro nohy nezbývá. Ale „208“ je primárně malé, městské auto, co bychom tu mohly čekat za prostorové zázraky.
Víte, že nový Peugeot 208 byl zvolen jedním ze sedmi finalistů světového auta roku – Car of the Year 2020?
Jak se vám líbí? Mám ho objednat na delší test? Případně jaká verze by vás nejvíce zajímala?
Pokud se vám článek líbil, tak dejte ❤️. A sledujte Facebook a Instagram Autokabelek, ať vidíte, na čem právě pracuju a co pro vás chystám!

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *