V IS je vše kultivované a sametové, jen brzdy mají docela jedovatý nástup.
To nejlepší na konec? Bezesporu z hlediska originality designu i koncepce kompaktního crossoveru, který považuji za perfektní dámské auto. Máme tu test posledního finalisty ankety Auto Mého Srdce, kterým je Opel Mokka. Přiznám se, že jsem se na něho velmi těšila. Splnil má očekávání?
Cílem ankety AUTO MÉHO SRDCE je ocenit výrazné, nově uvedené vozy na českém trhu, které nejvíce oslovují ženské publikum. Do druhého kola porotkyně, mezi kterými, kromě mě 💁🏼♀️, nechybí moderátorka Tereza Tobiášová, zpěvačka Annamária d’Almeida nebo podnikatelka Eva Čejková, vybraly tyto modely: Subaru Forester, Hyundai Tucson, Mercedes-Benz GLE, BMW řady 4, Škodu Octavii a právě Opel Mokka.
Opel Mokka jsem vám představila již na podzim v článku zde. Jak už víme, Mokka je v nabídce s benzinovými a naftovými motory, ale i v elektrické verzi. Více o fungování a nabíjení elektromobilů najdete v článku, který vnikl právě na základě představení elektrické Mokky zde. Trochu mě mrzelo, že jsme k otestování nedostali i elektrickou verzi, tak třeba někdy příště. Mokka působí velmi sebejistě. Má takové svalnaté tvary. A celkem sebevědomou má i výbavu. V nabídce namátkou nechybí adaptivní tempomat ACC, systém aktivního udržování v jízdním pruhu, couvací kamera se záběrem 180 stupňů, systém samočinného parkování nebo adaptivní a neoslňující světlomety IntelliLux LED Matrix se 14 elementy. Všechny verze jsou standardně vybaveny elektrickou parkovací brzdou a čtením dopravních značek. Jak už jsem psala v úvodu, na Mokku jsem se moc těšila, tak nebudu ztrácet čas a jde se testovat.
Jak napsala Veronika Krčilová: „Kolik Veronik se vejde do kufru Opelu Mokka?“ 😁 Správná odpověď je dvě, myslím, že víc by se nás tam opravdu nevešlo. Tentokrát se povedlo při testování na chvilku sejít a probrat dojmy. Veronika říká Opelu Mokka „klíčenka“, ale zas takový prcek to není. Kufr má objem 350 litrů, dvojitou podlahu a je docela skladný. Jen najít tlačítko pro otevírání kufru je docela oříšek. Je totiž umístěné až nad prolisem registrační značky. Já jsem si naštěstí vzpomněla, jak na tohle téma přišla řeč při statické prezentaci, a tak jsme nehledaly dlouho. Každopádně to nepovažuju za nejšťastnější řešení. I já se musím ohnout a to nejsem žádný čahoun, navíc je to místo, které se bude hodně špinit.
Design
Tak když jsme začaly v kufru, tak další fotka můžou být třeba zadky. Můj a Mokky. 😜 Design Opelu Mokka se mi líbil na první pohled. Trochu mě mrzelo, že testovaný kousek nebyl například v nějaké atraktivní dvoubarevné kombinaci. Čelní maska „Opel Vizor“ je inspirována hledím motocyklové přilby a také legendárním modelem Manta. Atraktivitě designu a dojmu kompaktnosti přispívají krátké převisy karoserie. Zajímavý je tvar zadních světel i celé zádi, na které najdete velký nápis Mokka. Pro zajímavost, novinka je o 12 cm kratší než předchůdce a také o 120 kg lehčí.
Zadní sedadla
Já se za sebe posadím luxusně, ale věřím, že tu najde pohodlí i vyšší člověk, hlavně nad hlavou jsem měla opravdu hodně místa. Sedáky jsou nakloněny lehce dozadu, takže hezky podpírají stehna. Ne, že by se člověk v autě potřeboval držet jak v tramvaji, ale překvapila mě absence madel nad zadními dveřmi. Hlavně háčky na sako či kabát, které jsou obvykle připevněné na těchto madlech, jsem zvyklá využívat. Tady bohužel smůla.
Pár tlačítek stačí mít
U Opelu mluví o tzv. „digitálním detoxu“. Vše je promyšleno, připraveno pro intuitivní a snadné ovládání. Sympatické je, že řada funkcí se stále ovládá knoflíky namísto složitého listování v mnoha menu a podmenu dnes běžných dotykových obrazovek. Teplota, hlasitost, tlačítka pro vstup do jednotlivých sekcí menu palubního systému. Podobně přehledné je i ovládání na volantu, kde vlevo najdete tempomat a vyhřívání volantu, napravo audio funkce a hands-free.
Je to JÍZDA nebo jízda?
Určitě doporučuju automat, za prvé si myslím, že je do městského crossoveru vhodnější, za druhé Opel nabízí vynikající osmistupňový automat PSA (Peugeot/Citroën) a za třetí tenhle manuál úplně krátkými drahami a příjemným řazením nenadchne. Další výtku mám k tvrdému podvozku, v pražských ulicích vás Mokka celkem naklepe. Chválím naopak odhlučnění a jízdní vlastnosti. Mokka hezky sedí v zatáčkách, působí lehce a obratně, řízení je tak akorát tuhé pro pocit, že skutečně řídíte. Pod kapotou testovaného kousku jsme měli turbodiesel. Ten rozhodně potěšil živostí, pružným zrychlením i spotřebou 5,5 l/100 km. Výrobce udává méně, ale znáte mě, že rekordy v nízké spotřebě moc trhat neumím.
Ergonomická, agronomická sedadla. Zkráceně AGR. U Opelu se o nich hodně mluvilo před lety, když si značka na kvalitním a zdravém sezení začala dávat opravdu záležet více než jiní. Sedadla AGR postupem času v Opelech zdomácněla, ale to neznamená, že si nezaslouží pozornost. Mně osobně jsou velmi příjemná z hlediska tuhosti i bočního vedení opěradla, sedák by klidně mohl mít bočnice výraznější. Ve vrcholných výbavách nechybí čalounění Alcantarou nebo kůží a právě kožená sedadla mohou mít i masážní funkci. To bych si nechala líbit. 😁
Koncepce městského crossoveru
Koncepce a filozofie Opelu Mokka je mi blízká. Sama jezdím Toyotou C-HR, jelikož lehce vyšší stavba karoserie a spojení kompaktních rozměrů s již určitou dospělostí auta a bohatou výbavou, mi perfektně do města vyhovuje. Navíc vím, že si jízdu užiju, i když vyrazím někam dál. Opel Mokka přesně tohle všechno také splňuje, může být perfektní autokabelkou, druhým autem do rodiny nebo prvním autem pro single či bezdětný pár.
Tags – Opel.cz, Opel Mokka, Anketa Auto mého srdce
Foto: Sabina Kvášová
Mohlo by vás také zajímat:
Škoda Octavia – finalistka ankety Auto Mého srdce – Čím na mě udělala dojem?
Subaru Forester – finalista ankety Auto Mého srdce – Čím na mě udělal dojem?
Hyundai Tucson – finalista ankety Auto Mého srdce – Čím na mě udělal dojem?
Mercedes-Benz GLE – finalista ankety Auto Mého srdce – Čím na mě udělal dojem?
BMW řady 4 – finalista ankety Auto Mého srdce – Čím na mě udělal dojem?