Spotřeba je vyšší, než udává výrobce, ale je jasné, že úředník z Bruselu se musí „nažrat“ a motor zůstat celý.
Renault Captur patří k průkopníkům kategorie malých městských SUV. Na trh byl uveden v roce 2013 a od té doby se zrodilo více jak 1,2 milionů kousků. Aby si oblibu udržel přichází nyní v nové generaci, stává se takovým chameleonem a hlásá elektrifikaci, konektivitu a autonomii. Noo, tak se se mu podíváme na zoubek!
Díky přepracovanému vnějšímu designu se Captur může pochlubit modernějšími, výraznějšími a expresivnějšími liniemi, které však respektují aspekty „French Design“, na kterých si Renault dává záležet. Nový Captur je delší (4,23 m +10 cm) a vypadá „svalnatěji“ i díky 18palcovým kolům (podle verze) a delšímu rozvoru (2,63 m +2 cm). Jeho oživený design, ale také detaily, jako jsou světlomety s Full LED technologií, nový dvojitý světelný podpis ve tvaru písmene „C“, ztenčená zadní světla a chromované ozdobné prvky přitahují pozornost.
Oranžová Atacama, červená Flamme a modrá Iron tvoří některé z barev karoserie, které jsou pro nový Captur k dispozici podobně jako černá Améthyste verze Initiale Paris (ta bohužel asi nebude na našem trhu k dispozici). Mají se vyznačovat sytostí a leskem a zdůrazňovat design Capturu, a to zejména v kombinaci s odlišnou barvou střechy.
Střechu, která představuje důležitý prvek v programu personalizace, je možné zvolit v barvě karoserie nebo v jedné ze čtyř nabízených barev: černá Étoilé, oranžová Atacama, šedá Highland a bílá Albâtre. Může být také doplněna o střešní lišty nebo otevíratelné panoramatické střešní okno.
Vzhled exteriéru bude možné dále personalizovat výběrem ze 3 barev pro přední a zadní outdoorové spoilery a spodní ochranu dveří: šedá Highland, bílá Albâtre a oranžová Atacama. Na českém trhu nabídne nový Captur cca 80 možností personalizace exteriéru!
Revoluce „renaultích“ interiérů, která započala u páté generace modelu Clio, pokračuje i u nové generace modelu Captur. Ten přebírá „Smart Cockpit“ lehce natočený směrem k řidiči s plovoucí konzolí. Sází na moderní technologii a je vybaven největšími obrazovkami ve své kategorii.
Smart Cockpit je multimediální obrazovka o úhlopříčce až 9,3 palců. Tento svislý, lehce zakřivený vertikální tablet, inspirovaný modelem Espace, opticky zvětšuje přístrojovou desku. Středová konzole je rovněž klíčovým prvkem Smart Cockpit. Je vyvýšená za účelem lepší ergonomie místa řidiče, řadicí páka je v přirozeném dosahu ruky. Nejmodernější verze se může pochlubit zcela novým „plovoucím“ tvarem. Nechává tak prostor pro přihrádky a nové funkce, jako je např. indukční dobíjení smartphonu. Tato plovoucí konzole je spojená s převodovkou EDC s voličem typu „shift by wire“.
Stejně jako nové Clio i nový Captur nabízí digitální přístrojový štít namísto klasických analogových přístrojů. Tento TFT displej měří 7 až 10 palců a umožňuje personalizaci zobrazení velmi intuitivním způsobem. Verze 10 palců umožní zobrazit mapu navigace.
Palubní deska byla přepracovaná – horní část s měkčeným materiálem, spodní část s funkčními prvky, například odkládací schránkou. Ve střední části jsou výdechy ventilace a personalizovatelné ozdobné prvky. Zajímavostí jsou „klavírová“ tlačítka a ovladače klimatizace pod displejem s přímým přístupem k vybraným funkcím, které usnadňují řidiči ovládání.
A jak to vypadá s personalizací v interiéru? Nový Captur nabídne 18 možností barevného prostředí interiéru, které doplňuje 8 barev ambientních osvětlení ve dveřním panelu a rámečku plovoucí středové konzole spojené s nastavením systému Multi-sence (viz níže). Barevné prvky budou základně nabízeny prostřednictvím 6 balíčků pro interiér:
Nová sedadla poskytují lepší posaz díky prodlouženému sedáku o 15 milimetrů a anatomičtějšímu tvaru. Vybrání opěradla vylepšuje prostor pro kolena cestujících na zadních sedadlech (+ 17 mm) a jejich nové tenčí opěrky hlavy zlepšují výhled dozadu. Podobně jako u nového Clia je subwoofer audiosystému Bose integrován do levé stěny kufru a nezmenšuje tak jeho objem, který je 400 litrů. Díky posuvné zadní lavici a vyjímatelné podlaze si vše můžete přizpůsobit svým potřebám a vytvořit například dvoupodlažní konfiguraci, která usnadní nakládání.
Audiosystém Bose má až devět reproduktorů včetně nového kompaktního subwooferu Fresh Air SpeakerTM (FAS). FAS má u vozů Renault světovou premiéru a nabízí vyšší výkon v reprodukci nízkých frekvencí bez nutnosti použití objemné skříně. Místo toho jsou basy přenášeny do kabiny pomocí patentovaného systému kanálků zabudovaných do karoserie vozu.
Nový Captur nabídne paletu benzinových i dieselových motorů ve výkonech 100 až 155 koní (benzinové motory) a 95 až 115 koní (naftové motory). Brzy bude nabídka pohonných jednotek rozšířena o plug-hybridní pohon E-TECH Plug-in.
Hybridní verze E-TECH plug-in
Kombinace benzinového motoru 1,6 litru, který byl speciálně upraven a dvou elektrických motorů. Inovativní převodovka a baterie o kapacitě 9,8 kWh s možností dobíjení z domácí zásuvky a z veřejných dobíjecích stanic. Nový Captur nabízí dojezd 45 km (do rychlosti 120 km/h) v čistě elektrickém režimu. Může tak fungovat s nulovou spotřebou benzinu na každodenních trasách a o víkendu nebo o prázdninách vás bude vozit na dlouhých cestách bez omezení dojezdu.
EASY PILOT: ASISTENT PRO JÍZDU PO DÁLNICI A V KOLONÁCH a ADAPTIVNÍ TEMPOMAT (se systémem Stop & Go) – více o těhle vychytávkách v novém postu „Jak to funguje?“ zde.
AUTOMATICKÉ PŘEPÍNÁNÍ DÁLKOVÝCH A POTKÁVACÍCH SVĚTEL
Použitím přední kamery se automaticky přepíná mezi dálkovými a potkávacími světly v závislosti na vnějších světelných podmínkách a provozu, což usnadňuje jízdu v noci.
AKTIVNÍ NOUZOVÉ BRZDĚNÍ
Aktivní nouzové brzdění s detekcí cyklistů a chodců upozorňuje řidiče na nebezpečné situace a může aktivovat brzdy, pokud nedojde k očekávané reakci ze strany řidiče. Je součástí standardní výbavy všech verzí modelu Captur.
SYSTÉM SLEDOVÁNÍ MRTVÉHO ÚHLU
Systém sledování mrtvého úhlu je k dispozici většiny nových Renaultů, ale u nové generace modelu Captur byl zdokonalen. Místo jednoduchých senzorů používá radary a lépe interpretuje vzdálenost a rychlost vozidel umístěných v mrtvém úhlu řidiče. Také upozorní řidiče při změně jízdního pruhu, pokud za ním jede příliš rychle jiný vůz.
SYSTÉM VAROVÁNÍ PŘED OPUŠTĚNÍM JÍZDNÍHO PRUHU A SYSTÉM DRŽENÍ V JÍZDNÍM PRUHU
Tento systém pracuje při rychlosti od 60 km/h a upozorňuje řidiče a upravuje směr jízdy, pokud by mohlo dojít k vybočení z jízdního pruhu bez předchozí aktivace směrovek. Tato technologie je k dispozici ve standardu.
KAMEROVÝ SYSTÉM 360° a EASY PARK ASSIST – více o jejich funkci v článku „Jak to funguje?“ zde.
Renault Easy Connect sdružuje aplikace – MY Renault, nový multimediální systém Renault Easy Link a s ním spojené služby.
Multimediální systém Renault Easy Link je u k dispozici ve třech verzích (7palcová obrazovka, 7palcová obrazovka s navigací, 9,3palcová obrazovka s navigací), přičemž všechny jsou kompatibilní s Android Auto a Apple CarPlay. Nové rozhraní je uživatelsky příjemnější a funkčnější, protože je inspirované designem a způsobem používání chytrých telefonů. Řidič si může některé obrazovky přizpůsobit pomocí widgetů, které zajišťují přímý přístup k oblíbeným funkcím.
Hlavními výhodami systému Easy Link jsou:
Nastavení odezvy motoru, tuhosti řízení, ambientního osvětlení a konfigurace digitálního přístrojového štítu, to vše umožňuje řidiči si captur přizpůsobit podle momentální nálady. Režimy Multi-sense lze snadno nastavit přes rozhraní multimediálního systému Easy Link nebo pomocí tlačítka pod displejem. K dispozici jsou 3 režimy: Eco (pokud chcete snížit spotřebu a emise CO2), Sport (pro svižnější a zábavnější jízdu) a MySense (výchozí režim pro vlastní, individuální nastavení jízdního režimu).
Můžete si přizpůsobit ambientní osvětlení (bílá, modrá, světle modrá, žlutá, oranžová, červená, zelená a fialová), z nichž každá barevně označuje zvolený režim. V závislosti na zvoleném režimu nabídne digitální přístrojový štít příslušný widget, který si opět můžete přizpůsobit, například nastavit zobrazení spotřeby paliva v režimu Eco nebo ukazatele výkonu a točivého momentu v režimu Sport.
Nejlevnější Captur TCe 100 vyjde v zaváděcí ceně na 365 000 Kč. Vrcholná naftová verze Blue dCi 115 eDC pak 520 000 Kč. Více informací o cenách a dostupných verzích najdete v ceníku zde.