Původní „třitisíceosmičku“ jsem ráda neměla. Designově mi přišla jako koule, kdy jediným vodítkem k odhalení, zda na auto koukáte zepředu nebo zezadu, byla barva krytů světel. :-) Nebyla komfortní, ale ani jízdně zajímavá. Nebyla kompaktní, ale ani prostorná. Naštěstí pro mé negativní programy v hlavě, nová generace skutečně zdědila jen jméno…
Víte, že segment SUV (jakési pseudo off-roady) patří k nejrychleji rostoucím automobilovým třídám v Evropě? Ročně se jich na našem kontinentu prodá více než 1,5 milionu kusů. To je desetina celkového prodeje nových aut. A to je fakt docela dost a nelze se divit, že značky v tomto segmentu chtějí mít silné hráče…
10 nejdůležitějších informací o modelu 3008
- Peugeot 3008 už není nevzhledný crossover, či MPV, chcete-li, ale šmrncovní SUV.
- Novinka je delší, má delší rozvor a je výrazně prostornější, ale šířka a výška jsou prakticky stejné. Rozměrově jde o typického zástupce SUV nižší střední třídy.
- Jde spíše o městské SUV, pohon všech kol v nabídce není. V západní Evropě to vadit nebude, zákazníci stejně obvykle kupují verze s předním pohonem, u nás je to 50:50, a tak těžko říct, jak velký handicap to pro novinku bude.
- Uvnitř 3008 je to sci-fi. Už jen ten i-Cockpit neboli přístrojový štít tvořený velkou obrazovkou, jejíž zobrazení si můžete nakonfigurovat v pěti různých zobrazeních. Například si z přístrojového štítu udělat velkou navigaci.
- Volant není kulatý, ale oválný! A navíc takový maličký…:-)
- V nabídce jsou i luxusnější verze, vrcholem je provedení GT. Dopřát si můžete obložení palubní desky dubovým dřevem, otevíratelné (!!) panoramatické střešní okno nebo sedadla s masážní funkcí. K dispozici je i možnost provonět interiér třemi různými druhy parfémů přes samostatný cirkulační okruh. Na vysoké úrovni je i nabízená výbava asistenčních a bezpečnostních systémů, za zmínku stojí adaptivní tempomat s funkcí zastavení, hlídání bdělosti řidiče, hlídání mrtvého úhlu, systém pro automatické sjíždění svahů a další.
- Nechybí možnost volby jízdních režimů, vybírat můžete ze dvou, a to Relax a Boost (běžně se tyto režimy nazývají Komfort a Sport, ale to by asi na tenhle futuristický stroj byla nuda).
- Nový Peugeot 3008 je dostupný výhradně s přeplňovanými motory, dvěma benzinovými a třemi naftovými, které jsou kombinovány se šestistupňovým manuálem nebo automatem. Za dva roky by měl nabídku obohatit benzinovo-elektrický plug-in hybrid.
- Na přání můžete mít v kufru dokovací stanici na elektrickou koloběžku e-Kick nebo elektrokolo e-Bike.
- 3008 sází na „WOW“ efekt a na lásku na první pohled. Proto je tak jiná, futuristická, designová, hravá, výrazná… Ovšem zároveň působí i robustně a kvalitně. Dle mě nejvíce osloví romantičky, co myslíte?
Moje dojmy
Palec nahoru:
- Pohodlná sedadla a útulný interiér, který vás hezky obklopuje.
- Podvozek poskytne velmi příjemný komfort i na rozbitých cestách.
- Velký kufr (objem 520 litrů) a elektricky ovládané víko. To je prostě fajn věc, já si takovéhle rozmazlování ráda dopřeju.
- Dobrý dojem z použitých materiálů i kvality zpracování. Obecně to působí tak, že si na tom dal někdo záležet. Zajímavé je například látkové obložení částí palubní desky.
- Karoserie je celkem přehledná, nebe a dudy oproti předchůdci (v nabídce jsou pak i systémy Park Assist a Visiopark 2 – couvací kamera + přední kamera 360°).
- Naftový motor má hezký, takový plný, „nenaftový“ zvuk. Asi by ale do interiéru mohl pronikat méně. Každopádně s dynamikou zkoušené verze 2.0 HDi/150 koní jsem byla velmi spokojená.
Palec dolů:
- Malý volant jsem například v 2008 chválila, tady mi to nějak nesedělo. Navíc mi zakrýval výhled na přístrojový štít i-Cockpit.
- Když se nabažíte grafických orgií i-Cockpitu, zjistíte, že některé jízdní informace musíte zrakem déle hledat, tj. přehlednost a praktičnost trochu musela ustoupit futuristickému stylu .
- Klimatizace se nastavuje na dotykovém displeji, to mi moc nevyhovuje. Alespoň, že pod dotykovým displejem jsou tlačítka pro rychlý přístup do nejpoužívanějších sekcí menu informačně-zábavního systému (mimo jiné i do menu „ventilace“).
- Řidičsko-zážitkové auto to není, vlastně se jen těžko odhaluje, jaké tempo je pro 3008 ještě v pohodě a jaké už je jaksi „přes čáru“. Ale tohle primárně není auto, které si někdo koupí za účelem „řezání zatáček“ napůl. :-)
- Řadicí páka není uprostřed středového tunelu, ani blíže k řidiči, ale více napravo. Nějak zásadně to nevadí, ale je to nezvyk, ze kterého nevím, jestli se stane zvyk. Jednoduchým řešením je však volba automatické převodovky, která hezky hladce řadí a k charakteru auta mi celkově pasuje lépe.
To jsem se zase rozepsala. :-) Ale snad vás čtení o 3008 bavilo. A mimochodem, co na ní říkáte?
Uložit
Uložit
Uložit
Uložit
Uložit
Uložit
Uložit
Uložit
Uložit
Uložit
Uložit
Uložit
Uložit
Uložit
Uložit
Uložit
Uložit
Uložit
Uložit
Uložit
Uložit
Uložit