Nový Peugeot 3008 – První svezení, první dojmy

15.11.2016 Veronika Petrů , 0 komentářů

Původní „třitisíceosmičku“ jsem ráda neměla. Designově mi přišla jako koule, kdy jediným vodítkem k odhalení, zda na auto koukáte zepředu nebo zezadu, byla barva krytů světel. :-) Nebyla komfortní, ale ani jízdně zajímavá. Nebyla kompaktní, ale ani prostorná. Naštěstí pro mé negativní programy v hlavě, nová generace skutečně zdědila jen jméno…

Víte, že segment SUV (jakési pseudo off-roady) patří k nejrychleji rostoucím automobilovým třídám v Evropě? Ročně se jich na našem kontinentu prodá více než 1,5 milionu kusů. To je desetina celkového prodeje nových aut. A to je fakt docela dost a nelze se divit, že značky v tomto segmentu chtějí mít silné hráče…

10 nejdůležitějších informací o modelu 3008

  1. Peugeot 3008 už není nevzhledný crossover, či MPV, chcete-li, ale šmrncovní SUV.
  2. Novinka je delší, má delší rozvor a je výrazně prostornější, ale šířka a výška jsou prakticky stejné. Rozměrově jde o typického zástupce SUV nižší střední třídy.
  3. Jde spíše o městské SUV, pohon všech kol v nabídce není. V západní Evropě to vadit nebude, zákazníci stejně obvykle kupují verze s předním pohonem, u nás je to 50:50, a tak těžko říct, jak velký handicap to pro novinku bude.
  4. Uvnitř 3008 je to sci-fi. Už jen ten i-Cockpit neboli přístrojový štít tvořený velkou obrazovkou, jejíž zobrazení si můžete nakonfigurovat v pěti různých zobrazeních. Například si z přístrojového štítu udělat velkou navigaci.
  5. Volant není kulatý, ale oválný! A navíc takový maličký…:-)
  6. V nabídce jsou i luxusnější verze, vrcholem je provedení GT. Dopřát si můžete obložení palubní desky dubovým dřevem, otevíratelné (!!) panoramatické střešní okno nebo sedadla s masážní funkcí. K dispozici je i možnost provonět interiér třemi různými druhy parfémů přes samostatný cirkulační okruh. Na vysoké úrovni je i nabízená výbava asistenčních a bezpečnostních systémů, za zmínku stojí adaptivní tempomat s funkcí zastavení, hlídání bdělosti řidiče, hlídání mrtvého úhlu, systém pro automatické sjíždění svahů a další.
  7. Nechybí možnost volby jízdních režimů, vybírat můžete ze dvou, a to Relax a Boost (běžně se tyto režimy nazývají Komfort a Sport, ale to by asi na tenhle futuristický stroj byla nuda).
  8. Nový Peugeot 3008 je dostupný výhradně s přeplňovanými motory, dvěma benzinovými a třemi naftovými, které jsou kombinovány se šestistupňovým manuálem nebo automatem. Za dva roky by měl nabídku obohatit benzinovo-elektrický plug-in hybrid.
  9. Na přání můžete mít v kufru dokovací stanici na elektrickou koloběžku e-Kick nebo elektrokolo e-Bike.
  10. 3008 sází na „WOW“ efekt a na lásku na první pohled. Proto je tak jiná, futuristická, designová, hravá, výrazná… Ovšem zároveň působí i robustně a kvalitně. Dle mě nejvíce osloví romantičky, co myslíte?

peugeot-3008_cenik_autokabelky

Moje dojmy

Palec nahoru:

  • Pohodlná sedadla a útulný interiér, který vás hezky obklopuje.
  • Podvozek poskytne velmi příjemný komfort i na rozbitých cestách.
  • Velký kufr (objem 520 litrů) a elektricky ovládané víko. To je prostě fajn věc, já si takovéhle rozmazlování ráda dopřeju.
  • Dobrý dojem z použitých materiálů i kvality zpracování. Obecně to působí tak, že si na tom dal někdo záležet. Zajímavé je například látkové obložení částí palubní desky.
  • Karoserie je celkem přehledná, nebe a dudy oproti předchůdci (v nabídce jsou pak i systémy Park Assist a Visiopark 2 – couvací kamera + přední kamera 360°).
  • Naftový motor má hezký, takový plný, „nenaftový“ zvuk. Asi by ale do interiéru mohl pronikat méně. Každopádně s dynamikou zkoušené verze 2.0 HDi/150 koní jsem byla velmi spokojená.

Palec dolů:

  • Malý volant jsem například v 2008 chválila, tady mi to nějak nesedělo. Navíc mi zakrýval výhled na přístrojový štít i-Cockpit.
  • Když se nabažíte grafických orgií i-Cockpitu, zjistíte, že některé jízdní informace musíte zrakem déle hledat, tj. přehlednost a praktičnost trochu musela ustoupit futuristickému stylu .
  • Klimatizace se nastavuje na dotykovém displeji, to mi moc nevyhovuje. Alespoň, že pod dotykovým displejem jsou tlačítka pro rychlý přístup do nejpoužívanějších sekcí menu informačně-zábavního systému (mimo jiné i do menu „ventilace“).
  • Řidičsko-zážitkové auto to není, vlastně se jen těžko odhaluje, jaké tempo je pro 3008 ještě v pohodě a jaké už je jaksi „přes čáru“. Ale tohle primárně není auto, které si někdo koupí za účelem „řezání zatáček“ napůl. :-)
  • Řadicí páka není uprostřed středového tunelu, ani blíže k řidiči, ale více napravo. Nějak zásadně to nevadí, ale je to nezvyk, ze kterého nevím, jestli se stane zvyk. Jednoduchým řešením je však volba automatické převodovky, která hezky hladce řadí a k charakteru auta mi celkově pasuje lépe.

 

To jsem se zase rozepsala. :-) Ale snad vás čtení o 3008 bavilo. A mimochodem, co na ní říkáte?

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *