Nový Ford Puma – pojmy a jízdní dojmy

25.2.2020 Veronika Petrů , , 0 komentářů

Kdo pamatuje původní Ford Puma nebo lépe řečeno ten, kdo zažil dobu jeho kultu a obdivu, ten už není nejmladší. 😂 To jsem nezačala moc pozitivně, ale věřte, že report z představení nového Fordu Puma a jízdní dojmy s ním jsou mnohem pozitivnější. ⭐️

Kdyby původní Pumu někdo neznal nebo si nemohl vybavit, tak tady ji máte v plné kráse z roku 1999. Puma kupé se vyráběla od roku 1997 do roku 2002. Nástupce se tehdy nedočkala… Puma jezdila i rallye a pod kapotou měla motory o objemech od 1,4 do 1,7 litru.

SUV je nové kupé

Možná kroutíte hlavou, co tím myslím, ale ono to tak v praxi je. Mladí i ti starší dnes za stylové auto nejčastěji považují SUV, a tak na místech, kde v showroomech stávala ještě v devadesátých letech kupé, jsou dnes adaptována SUV. Tuhle moji teorii jen potvrdil Ford s novou Pumou. Původní Puma byla malé kupé, dnes je to malé SUV. Jiná doba. I když pojmenování tohohle modelu bylo prý spíše náhodné a spontánní. Říkali mu tak vývojáři, kterým jméno sedělo k charakteru a vzezření rodícího se modelu. A už mu zůstalo…

Puma vs. Ecosport

Znalci a znalkyně modelové palety Fordu možná přemýšlejí o zařazení Pumy a o tom, jestli najde své místo na slunci. Ford už má ve výrobním programu model Ecosport. Tihle dva se však prý budou jen hezky doplňovat. Puma je stylovka, městský typ, Ecosport je větší pracant se zaměřením na praktičnost či aktivní trávení volného času. Co se skladby zákazníků týče, oslovit by podle marketingového oddělení Puma měla hlavně mladé lidi, bezdětné páry a starší páry s odrostlými dětmi. Uvidíme, nevím proč, ale vzpomněla jsem si na Ford Fusion a jeho v mnoha letech hvězdný prodejní úspěch na českém trhu. Tak přejme Pumě podobnou „kariéru“.

Do hlubin kufru

Ford Megabox aneb polohovatelná podlaha kufru ve třech úrovních a veliký úložný prostor ve dně kufru na místě, kde bývá rezerva. Megabox má 80 litrů, tedy celkový objem kufru je větší o 80 litrů (u hybridní verze o 65 litrů kvůli umístění baterií, ale od poloviny roku budou baterie pod zadními sedadly a i u hybridu tak bude velký megabox). Zmiňovaný celkový objem kufru je 465 litrů, což je nejvíce ve třídě, pokud nebudete počítat modely s posuvnými zadními sedadly posunutými dopředu, kdy se omezuje využitelnost zadních míst na čivavy a jorkšírské teriéry. Megabox jsem zkoušela i na vlastní kůži. Já to bez úhony přežila, ale můžete tam převážet klidně mrtvolu, jelikož kufr má vypouštěcí zátku. Nečistoty můžete smýt hadicí a megabox pak jednoduše vypustit jako vanu. Slabším povahám se omlouvám za černý humor, ale sleduju teď seriál Narcos, tak mě to asi poznamenalo. 😂🔫 #plataoplomo A teď ještě vážně, zajímavostí je také bezdotykové ovládání pátých dveří, které v této třídě zdaleka není běžné a jde o perfektní věc! Asi každý zná situace, kdy přichází k autu s plnýma rukama, věci pokládá na zem, odemyká, otevírá kufr… 🤲 Uff, to s touhle výbavou odpadá.

Špinavé potahy? Hoďte je do pračky

Další „úklidová“ vychytávka. Jsou jí snímatelné potahy, které můžete jednoduše rozepnout, sundat a vyprat. Velmi praktické.

FordPass Connect

Spojení s vaším chytrým telefonem přes fordí aplikaci. Můžete si například na dálku nastartovat a v zimě si tak auto vyhřát na příjemnou teplotu dříve, než nasednete. Můžete na dálku odemykat a zamykat, kontrolovat množství paliva i oleje, můžete si auto najít a lokalizovat na mapě, pokud by restart vašeho softwaru o víkendu proběhl až moc úspěšně. Služba FordPass Connect znamená i rychlý palubní Wi-fi hotsport a on-line dopravní informace v palubní navigaci.

Tři válce, benzin a mild-hybrid

První stupeň elektrifikace podle fordího (a ono by se dalo říci i obecně platného) žebříčku. To je mild-hybrid (druhý stupeň hybrid či plug-in hybrid, třetí stupeň elektromobil). Puma nabídne buď přeplňovaný litrový tříválec Ecoboost o výkonu 125 koní (v kombinaci s manuální 6stupňovou nebo automatickou 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou), nebo zmíněný mild-hybrid, jehož základem je stejný motor, ale výkon této verze je zajímavějších 155 koní (v kombinaci se 6stupňovou manuální převodovkou).

A cena?

Základní cena modelu je bezmála 514 000 Kč. Ovšem akční nabídka pro český trh bude 449 900 Kč. V ceníku ji nenajdete, ale u dealerů ji můžete získat. Ford také nabízí různé zajímavé benefity, jako jsou prodloužená záruka na 5 let, zvýhodněné financování a za zmínku stojí i bohatá výbava. Puma dokonce dostala digitální přístrojový štít a možnost volitelných jízdních režimů. A také mnoho bezpečnostních i komfortních řidičských asistentů. Jukněte do ceníku, odkaz v obrázku.

Jízdní dojmy

Testovací jízda s mild-hybridem v rámci novinářského představení Fordu Puma mi umožnila udělat si na ni názor. Pokud vás trochu zajímá, tak čtěte dále. 😉

Palec nahoru

  • (Ne)fotogenická? – Puma rozhodně vypadá lépe naživo! Musím přiznat, že na fotkách mě moc neoslovila, ale naživo se mi líbila, má šmrnc a je celkem dost originální. Takže pokud vás na fotkách také nebere, ale podobné auto hledáte, zkuste se s ní seznámit osobně.
  • Posaz za volantem – můžu hodnotit jen ze svého pohledu „podprůměrně“ rostlého jedince s výškou 164 cm. Každopádně jsem byla v Pumě pohodlně usazená za 5 sekund.
  • Energická – Puma mild-hybrid docela frčí a teď to myslím vyloženě jízdně. Rozhodně se nenechte zmást tím, že je to „jen“ litrový motor. Jede opravdu pěkně, a to v širokém otáčkovém spektru, takže nevyžaduje ani zbytečně časté řazení.
  • Hbitá – nadšená jsem byla z jízdních vlastností. Puma hezky reaguje na povely volantu a je vážně mrštná a zábavná.
  • Ohleduplná – naštěstí ani s komfortem na tom Puma není špatně. I velké nerovnosti podvozek odfiltruje celkem noblesně, ale hlavně bez rázů.
  • Megabox – o tom už jsem psala, dokonce jsem si do něho vlezla, ale tady v přehledu „plusů“ ho nemohu nezmínit. Velmi praktické, navíc zde můžete uložit spoustu věcí beze strachu, že vám budou cestovat po celém kufru. Dá se využít i jako tajná skrýš, když třeba potřebujete nechat v autě něco cennějšího (to každopádně raději nedělat). Není dobré, aby v místě, kde parkujete, někdo viděl, že v autě něco takového je. Když u Pumy otevřete kufr, tak obsah megaboxu zůstane očím kolemjdoucích skrytý.
  • Sezame, otevři se! – aneb bezdotykové ovládání víka kufru. Je skvělé, že se tahle vychytávka už dostává i do menších aut. V kombinaci s bezklíčkových přístupem stačí jen „máchnout“ nohou ve správném místě a kufr se sám elektricky otevře.

Palec dolů

  • Mild-hybrid jen s manuálem – to mi přijde trochu škoda, automaty mám, hlavně po městě, radši a radši. A k výkonnější variantě by to myslím byla skvělá volba.
  • Nízko umístěná řadicí páka – jestliže mi ergonomie posazu a ovládacích prvků celkově maximálně vyhovovala, tak řadicí páka jako by byla trochu níže, než by pro mě bylo komfortní. Řazení je navíc trochu tužší, ovšem ocenila jsem krátké dráhy řazení, to mám ráda.
  • Prostor v příčném směru – nedám vám sem tabulku šířky interiéru Pumy a jednadvaceti konkurentů. Znáte mě. 😉 Takže trocha dojmologie, a to stísněnějšího pocitu v příčném směru. Na testovací jízdu jsme vyrážely v dámské sestavě spolu s Ženou v autě Sabinou a měly jsme prostě k sobě blízko, a to nejen názorově. 😂
  • Grafika palubního systému – taková trochu obyčejnější. Možná o to snažší může být si na nový systém zvyknout, ale my holky si prostě na ty hezké detaily potrpíme. Stejně tak středová konzola, vše je jasné, perfektně funkční, krásně v dosahu, ale designově trochu nuda.
Zazvonil zvonec a pohádky je konec. 😜 Jak se vám líbí nový Ford Puma?

 

Pokud se vám článek líbil, tak dejte ❤️. A sledujte Facebook a Instagram Autokabelek, ať vidíte, na čem právě pracuju a co pro vás chystám!

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *