Yaris je tichošlápek, ať už jede jen na elektriku nebo nastartuje benzinový motor.
Nová image a nejen to! C3 teď vypadá jako zmenšený C4 Cactus, je nepřehlédnutelná a do třídy malých aut přináší svěží vítr. Dokonce si troufnu říct, že je jednou z nejhezčích malých autokabelek na trhu!
Ačkoli se vám to možná z fotek nezdá, rozměry nové cé-trojky narostly jen lehce. Nejvíce se vytáhla do délky a to o 5 cm a je paradoxně nižší. Nabídne více místa pro nohy a ve své třídě opět vyniká i velkým kufrem, v základu pojme 300 litrů nákupů, tedy pardon, nákladu. Nabízena bude výhradně s pětidveřovou karoserií.
Novinkou jsou jsou vzduchové polštáře Airbump na dveřích známé z již zmíněného modelu C4 Cactus. Jde o nový stylistický směr a tento prvek by měl do budoucna proniknout do designu všech modelových řad Citroënu. Velmi praktické a originální, na některých modelech si to však zatím reálně představit nedovedu. To však neznamená, že to není možné. :-) Velmi atraktivně pak vypadají úzká světla. Vybírat můžete z devíti laků karoserie a hrát si můžete s barevnými kombinacemi v případě volby jiného odstínu střechy, krytů vnějších zpětných zrcátek, rámečků mlhovek nebo právě polštářů Airbump. Celkem to dělá 36 barevných kombinací.
Originální designové prvky najdete i uvnitř, například jakási poutka nahrazují madla dveří. Mou pozornost pak upoutaly také neotřelé rámečky výdechů klimatizace. A aby těch barviček nebylo málo, pro interiér Citroën nabízí čtyři styly provedení. Shine a Metropolitan Grey je spíše umírněnější a plný ležérních barev. Pro provedení Urban Red jsou typické červené doplňky, pro vrcholnou verzi Hype Colorado zase kvalitnější materiály a dvoubarevná kůře.
Středovou konzoli tvoří (dnes už asi žádné překvapení) dotykový displej multimediálního systému, přes který se nastavuje většina funkcí včetně ventilace. Kompatibilní je s aplikacemi Apple CarPlay, MirrorLink a Android Auto.
Mezi prvky příplatkové výbavy najdete i 3D navigaci, parkovací kameru, asistent rozjezdu do kopce, systém varování před auty ve slepém úhlu zrcátek či detekci únavy řidiče.
Úplnou novinkou je full HD kamera ConnectedCam (příplatek 7000 Kč) v krytu zpětného zrcátka. Ta nahrává dění před vozem a funguje jako kamera i foťák. Je vybavena GPS, vlastní pamětí a díky aplikaci ConnectedCAM umí komunikovat s vaším chytrým telefonem, takže fotky či videa můžete okamžitě sdílet na „fejsbuku“ či Twitteru. Záznamy z ní se mohou hodit i jako důkazní materiál při nehodě (kameru ovládáte vy – krátkým stisknutím fotíte, dlouhým nahráváte, ale v případě nehody se nahrávání aktivuje automaticky). Skvělé je, že na rozdíl od „domontovaných“ kamer nepřekáží ve výhledu.
Pod kapotou se představí benzinový tříválec o objemu 1,2 litru ve výkonových verzích 68, 82 a 110 koní (od května 2017) a naftový čtyřválec o objemu 1,6 litru a výkonech 75 nebo 100 koní. Spolu s nejvýkonnějším benzinovým motorem přijde i verze s automatickou (nikoli robotizovanou) převodovkou. Zatím se musíme spokojit s manuálem. Výbavy jsou na výběr tři a základní cena činí 244 900 Kč, což vzhledem k dobré výbavě není špatná nabídka.
Co se mi na nové C3 hned líbilo a co moc ne-e?
Nová C3 je jednoznačně auto, které nezapadne v davu. Městské autokabelky by určitě měly být zajímavé, mladistvé a veselé a přesně taková francouzská novinka je. Jen více takových originalit a individualit. Ani nevím o jakém jiném autě mohu říci, že se za jeho volantem bude dobře cítit romantička i extravagantní hvězda. První si vybere třeba „baby“ zelenou, jednu takovou jsem zrovna dnes projížděla, druhá třeba zářivě oranžovou nebo bílo-červenou.