První generace Peugeotu 3008 byla z mého pohledu designově přinejmenším zvláštní. Ale v průběhu deseti let „vyrostl“, z MPV se stalo SUV, žádné obliny, ale ostré linie. A také moderní technologie, plug-in hybrid verze a mnoho dalšího. Přijměte spolu se mnou pozvání na rande s touto novinkou.
Modernost i elegance. Nová zadní Full LED světla a inovovaný vzhled přední části. Přibyly nové odstíny karoserie (modrá Célèbes a modrá Vertigo) a příplatkový set „Black Pack“ pro GT a GT Pack s tmavými designovými prvky.
Power of choice…
…nové SUV Peugeot 3008 nabízí plug-in hybridní motory, pohon dvou nebo čtyř kol i „klasické“ benzinové nebo naftové motory.
-
- HYBRID4 300 e-EAT8 (pohon 4 kol) – dojezd ve 100% elektrickém režimu až 59 km (podle protokolu WLTP),
- HYBRID 225 e-EAT8 (pohon 2 kol) – dojezd ve 100% elektrickém režimu až 56 km (podle protokolu WLTP).
- Benzin
- tříválcové motory 1,2 l:
- PureTech 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou,
- PureTech 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou.
- čtyřválcový motor 1,6 l:
- PureTech 180 s automatickou osmistupňovou převodovkou.
- Diesel
-
- čtyřválcový motor 1,5 l:
- BlueHDi 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou,
- BlueHDi 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou.
3 úrovně výbavy…
…každá z nich může být doplněna o mezistupeň nazvaný „Pack“
-
- ACTIVE – hliníková 17palcová kola, Pack Viditelnost, bezklíčové startování, dvouzónová klimatizace, zadní parkovací asistent, digitální rádio (DAB)
- ACTIVE PACK – ACTIVE + Mirror screen, elektrické sklápění zrcátek, přední parkovací asistent a VisioPark 1
-
- ALLURE – hliníková 18palcová kola, tónovaná okna, Pack Safety Plus, navigace s 10placovým HD displejem, čalounění TEP/látka
- ALLURE PACK – ALLURE + bezklíčový přístup a startování + střešní nosič + sklopení opěradla sedadla spolujezdce do polohy stolek + Pack Doprovodné osvětlení interiéru a textilní ozdobné prvky
- GT – hliníková 18palcová kola, střecha Black Diamond, Pack Drive Assist Plus, Full LED světlomety, čalounění TEP, Alcantara
-
- GT Pack – GT + hliníková 19palcová kola, Hands-free otevírání víka zavazadlového prostoru, Pack City 2, Hifi FOCAL, Pack Masážní elektrická sedadla
Asistenční systémy…
…Peugeot 3008 nabízí nejnovější generaci těchto asistenčních systémů:
- Systém nočního vidění (Night Vision), který umožňuje rozpoznat osoby a zvířata před vozem ve tmě nebo v podmínkách s nízkou viditelností. Systém funguje na dálku až 200–250 m, tedy více než dosah potkávacích světel, infračervené záběry zobrazuje na digitálním přístrojovém panelu v zorném poli řidiče.
- Adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go (s automatickou převodovkou EAT8) zajistí automatické rozjetí vozu, pokud bylo zastavení kratší než 3 vteřiny. Při delším zastavení stačí sešlápnout pedál plynu nebo stisknout ovladač pod volantem a funkce se znovu zapne, aktivuje se od rychlosti 0 km/hod. Systém je k dispozici v rámci paketu Drive Assist Plus.
- Lane Positioning Assist (udržuje vozidlo v jízdním pruhu), spojený se systémem ACC Stop and Go. Umožňuje řidiči zvolit si polohu v jízdním pruhu a vyžaduje, aby řidič držel ruce na volantu. K dispozici v rámci paketu Drive Assist Plus.
- Systém automatického nouzového brzdění poslední generace (rozpozná chodce a cyklisty, a to ve dne i v noci, v rychlosti 5–140 km/hod, v závislosti na verzi) a systém varování před srážkou.
- Rozšířené rozpoznávání dopravních značek (stop, zakázaný směr jízdy, zákaz předjíždění, …).
Za zmínku stojí také Peugeot i-Cockpit a infotainment…
…s novou krásnou, „displejovitou“ přístrojovou deskou, kterou si můžete nastavit dle vašich preferencí…
-
- Digitální přístrojová deska s úhlopříčkou 12,3 palců, kterou lze plně konfigurovat a přizpůsobit, je vybavena digitálním panelem s technologií „Normally Black“ pro vysoce kvalitní vykreslení s lepší čitelností a kontrasty.
- Centrální dotykový displej s úhlopříčkou 10 palců a vysokým rozlišením doplňuje sada sedmi tlačítek „toggles switches“ připomínajících klapky klavíru, které umožňují přímý trvalý přístup k hlavním funkcím zajišťujícím komfort, k nimž patří rádio, klimatizace, 3D on-line navigace s hlasovým ovládáním, nastavení parametrů vozu, telefon, mobilní aplikace a výstražná světla. Plug-in hybridní verze mají speciální tlačítko umožňující přístup k nabídce elektrických funkcí.
Cena až v první řadě…
…aneb 3008 startuje na 562 000 Kč, nejvýkonnější, nejvybavenější a nejdražší verze je za 1 270 000 Kč.
P.S. informace k dobíjení hybridů…
-
- prostřednictvím nabíjecí stanice Wall Box 7,4 kW: úplné nabití za 1 hodinu 45 minut pomocí palubní jednofázové nabíječky (7,4 kW)
- prostřednictvím zesílené zásuvky (1 6A): úplné nabití za 4 hodiny pomocí palubní jednofázové nabíječky (3,7 kW)
- prostřednictvím standardní zásuvky (8 A): úplné nabití za 7 hodin pomocí palubní jednofázové nabíječky (3,7 kW)
Jízdní dojmy
Měla jsem možnost vyzkoušet modely 1.6 GT PureTech 180 S&S EAT8 a GT Pack Hybrid4 e-EAT8. A tady je pár věcí, které bych chtěla zdůraznit…
Palec nahoru
- Skvělý posaz za volantem – pro mých 164 centimetrů jako by byl interiér ušitý. Věřím, že půjde přizpůsobit i jiným postavám. 😁
- i-Cockpit – místo přístrojové desky velký displej s celou plejádou zobrazení, ze které si každý vybere podle svého vkusu a potřeb. Krásná grafika, ostré přechody, fakt nádherný!!
- Adaptivní tempomat a Lane Positioning Assist – perfektní kombinace, tempomat udržuje tempo, druhý systém vás udržuje v jízdním pruhu. Skoro autonomní řízení. 😁 Samozřejmě musíte mít ruce na volantu, ale důvod, proč tyhle systémy zde zmiňuju, je ten, že Lane Positioning Assist skutečně funguje velmi dobře, nekřižuje jako po flašce vína, hezky jede střízlivě středem. A to není úplně pravidlem. ⭐️
- Osmistupňová automatická převodovka – krásně rychle a sametově řadí a drží motor vždy v příznivých otáčkách.
- Hybrid4 – funkční, využitelný na každý den i pro příznivce klasického pohonu. Jde o plug-in hybrid (co to znamená? zde), nabíjí se ze zásuvky, když však není po ruce, máte zásobu paliva. Systém funguje naprosto bezchybně a jeho výkon je opravdu přesvědčivý (testovala jsem verzi 300). Moje spotřeba, normální jízdou bez omezování se byla 4,4 l/100 km. Navíc má 3008 Hybrid4 nárok na „EL“ značky, což je například pro nás, co jezdíme často po Praze (a nejen pro nás) veliká výhoda. Více o registračních značkách pro „eko“ auta zde.
- 1.6 GT PureTech 180 – myslím, že dobrá volba, pokud nechcete diesel ani hybrid a chcete nějaký ten výkon.
- Malé náklony v zatáčkách – navzdory vyšší stavbě karoserie není 3008 žádná kachna. Tomu odpovídá i trochu tužší odpružení, ale díky pocitu robustnosti a tlumení rázů to nijak zásadně nevadí.
Palec dolů
- Špinící se zadní parkovací kamera – neduh všech parkovacích kamer, které nejsou ukryté ve víku kufru a nevyjíždí jen, když je žádán jejich vhled. Ovšem tady situaci trochu vylepšuje pohled z ptačí perspektivy (viz fotka nahoře v galerii).
- Nemožnost regulace citlivosti automatických stěračů – automat na stěrače je dobrý pomocník, ale popravdě si ráda reguluju jeho citlivost. Zde to není možné, vše je na automatice, a tak někdy na můj vkus stíral moc a někdy málo.
- Blinkr nebo upozornění na auto v mrtvém úhlu? – blinkr v zrcátku má mnoho aut, u některých je stejně jako u 3008 hodně vidět i z místa řidiče. Oranžové světlo v zrcátku však nechtěně přitahuje pozornost stejně jako svítící symbol, taktéž oranžový, upozorňující na auto v mrtvém úhlu. Takže jsem měla pocit, že kdykoli chci odbočit číhá někdo v mrtvé zóně. 👻😛
- Hrubší zvuk motoru 1.6 – znát je hlavně při startu a stop & startu a plném plynu.
- Necitlivé řízení – ano, zpětná vazba se řešila v minulé dekádě, ale přesto tady musím říct, že za deště, s autem, které jsem měla půjčené chvilku, jsem nedokázala auto „nacítit“ natolik, abych si s ním dovolila najet ostřeji do zatáčky.
Jak se vám líbí nový Peugeot 3008? 🚘
Pokud se vám článek líbil, tak dejte ❤️. A sledujte Facebook a Instagram Autokabelek, ať jsme ve spojení!