Krásná barva a design exteriéru. Nadčasový, hodnotně působící interiér, auto je prostorné a sedačky pohodlné.
Z předchozího modelu si nevzala ani šroubek! Kompletně nová Toyota Yaris se chystá na trh, já se na ni byla juknout v rámci oficiálního přestavení, které sice bylo jen statické a na svezení bude třeba si ještě počkat, ale i tak si získala moje sympatie. Hlavně její zadní část. 😉
Čtvrtá generace Toyoty Yaris se zdá být opět designovou a technickou revolucí ve třídě malých aut stejně jako její praděda, Yaris první generace, který spatřil světlo světa na přelomu milénia.
…Yaris je model, který si lidé ve spojení s Toyotou vybaví nejčastěji? …Yaris tvoří pětinu prodejů Toyoty a je na 4. místě v prodejích segmentu malých aut? …Yaris je také nejdostupnějším hybridním modelem Toyoty a v loňském roce byl každý třetí prodaný Yaris hybridní? …celkově se prodalo už 3 500 000 Yarisů? A v neposlední řadě byl Yaris i mistrem světa ve WRC. I když to už od silničního modelu trochu odbíháme.
Tužší karoserie, nižší těžiště, lepší pozice pro sezení. Novinka je o 5 mm kratší, v překladu do lidské řeči – je stejně velká jako dříve. Ale vevnitř se našlo 5 cm v podélném směru navíc, což může být znát, a novinka je také 5 cm více doširoka rozkročená, což by mohlo mít pozitivní vliv na jízdní vlastnosti.
Také hybridní ústrojí je zcela nové, nenechte se zmást. Vychází z dvoulitrového hybridního systému známého z Corolly a C-HR a slibuje ještě lepší zátah v nízkých otáčkách. Nová Li-Ion baterie je lehčí a má větší kapacitu. Nová je také převodovka. Hybridní Yaris bude mít výkon 116 koní, emise CO2 85 g/km, z 0 na 100 km/h zrychlí za 9,7 s (jen pro zajímavost, první Škoda Fabia RS měla zrychlení 9,6 s). Navíc bude umět jezdit déle výhradně na elektřinu. O polovinu delší dobu než dříve.
V nabídce je také litrový motor a „jednapětka“ o výkonu 125 koní. Podobný klasický „dospělý“ motor v segmentu nenajdete. Žádné turbo, žádný „pidi“ objem, ale živá a točivá „patnáctistovka“. Základním motorem pak bude „zděděný“ tříválec o objemu 1,0 litru a výkonu 72 koní.
V základní výbavě všech modelů najdete soubor prvků Toyota Safety Sence. Rozpoznáváni chodců ve dne i v noci, rozpoznávání cyklistů, zmírnění rizika kolize na křižovatkách, nouzový asistent řízení, asistent průjezdu zatáčkou, systém rozpoznávání dopravních značek, inteligentní tempomat, asistent pro jízdu v pruhu a automatické přepínání dálkových světel. To si asi vyslouží samostatný článek, ale vězte, že žádný Yaris nebude těchto vychytávek prostý, a to je nevídané i u větších aut!
Základně bude Yaris nabízen v pěti stupních výbavy, a to Active, Comfort, Selection Elegant, Selection Style a Premiere Edition. K tomu ještě přibudou pakety Style a Tech. Základní výbava všech verzí je docela nevídaně bohatá, můžete se přesvědčit samy zde. Samozřejmostí je maximální konektivita, Premiere Edition bude mít i bezdrátovou nabíječku na telefon.
V základu si Toyota Yarise cení na 335 000 Kč. Aktuálně však nabízí slevy, výhodné financování, sadu zimních kol zdarma a mnohé další. Oproti ceníkovým cenám zde jsou nyní ceny vybraných modelů o poznání zajímavější. Můžete juknout na moje „spyfoto“. 😁