Škoda Octavia letos slaví 21. narozeniny (vyrábí se od roku 1996). Číslo 21 je z pohledu numerologie i lidského života považováno za velmi silné. Víte například, že z nové činnosti, kterou zařadíte do svého každodenního programu, se po 21 dnech stane zvyk? Nebo že až v 21. letech se člověk skutečně stává dospělým? Také Škoda Octavia v tomto věku prošla proměnou, a to celkem nepřehlédnutelnou. Jak je na tom se svým „vnitřním nastavením“, jsem se vydala zjistit na prezentaci do Portugalska.
NEPŘEHLÉDNĚTE: Porto, Maia, Octavia – Fotostory
Abych pravdu řekla, tak designérskému oddělení Škodovky v posledních letech tleskám. Začalo to novým Superbem, který je z mého pohledu nejhezčí auto mainstreamové střední třídy, pokračuje to Kodiaqem a novou Octavií. Snad jen nová Fabia mi jako taková pecka nepřijde.
Facelift je věc velmi ošemetná. Měl by být na autě na první pohled vidět, proto se vždy modernizuje vzhled přední a zadní části. Ale jak změnit „předek a zadek“ a přitom zachovat designovou čistotu a soulad celku? Že se to ne vždy povede, dokazuje dle mě facelift druhé generace Octavie. Do celkově hranaté karoserie se propašovala oblá, kapkovitá přední světla. Podobně tomu bylo u minulé generace Mercedesu třídy E. Ten po faceliftu přišel o „čtyřokou“ příď. Ano, právě design předfaceliftové třídy E měla teď okopírovat Octavia. Hodnocení nechám na vás, podobnost by se tam jistě našla, ale dá se přijít s něčím, co tu ještě ani náznakem nebylo? Kdo chce psa bíti, hůl si vždycky najde. Já hůl nehledám a nová Octavia se mi líbí, myslím, že vypadá lépe a mnohem reprezentativněji než dříve.
10 největších novinek
- Přední LED světla s adaptivním řízením
- Ambientní osvětlení interiéru s výběrem z 10 barev
- Personalizovaný klíček – možno uložit nastavení až tří řidičů
- Vyhřívaný volant
- Nový informační a zábavní palubní systém s dotykovou obrazovkou v „celoskleněném“ designu
- Online služby – Wi-fi hotspot, online navigace a dopravní informace, Google Street View, online POI (points of interest neboli body zájmu) vyhledávání cílů a mnohé další.
- Care Connect – asistence, Emergency call, servisní služby, plán servisních prohlídek atd.
- Connect App – možnost z mobilní aplikace sledovat vůz, zjistit stav paliva, zamknout vůz, nastavit upozornění na překročení rychlosti a další.
- Nové bezpečností asistenční systémy – systém ochrany chodců a nouzového brzdění, systém upozornění na vozidla v mrtvém úhlu zpětných zrcátek, asistent pro vyjíždění z parkovacího místa nebo „Manoeuvre Assist“, který může při couvání auto samočinně zabrzdit, jakmile za ním rozpozná překážku.
- Nové komfortní asistenční systémy – asistent pro jízdu s přívěsem, samočinný parkovací asistent s parkovací kamerou a adaptivní tempomat, který funguje do rychlosti 210 km/h.
Sto koní sem, sto koní tam
Nabídka pohonných jednotek je stejná (v průběhu roku prý přibude ještě nový motor 1.5 TSI) a skýtá výběr ze čtyř benzinových motorů TSI, tří naftových motorů TDI a verze 1,4 TSI G-TEC na zemní plyn i benzin. Výkony motorů se pohybují v rozpětí 86 až 184 koní, dopřát si můžete komfort automatické převodovky nebo pohon všech kol.
V rámci testovacích jízd jsem vyzkoušela tři verze, automatickou i manuální převodovku. Verze to byly velmi rozmanité, od výkonově nejslabšího benzinového motoru 1.2 TSI/86 koní, přes oblíbenou naftovou verzi 2.0 TDI/150 koní až po verzi, která by asi byla mojí volbou, a to 1.8 TSI/180 koní. Různé byly i stupně výbavy od Ambition až po Laurint & Klement a samozřejmě jsem jezdila jak s liftbackem (to je to, co vypadá jako sedan, ale má to ty praktické páté dveře :-), tak kombi. Tak pojďme na to, co mě na novince nejvíce dostalo – hot or not?
Palec nahoru
- úžasně praktický interiér se spoustou odkládacích prostor a chytrých řešení (simply clever řešení, otevírání lahve s pitím jednou rukou a mnohé další, některé zcela nové vychytávky)
- prostorný interiér a kufr
- online navigace s Google Street view a vyhledáváním přes POI neboli body zájmu (Columbus)
- design infotaintment systému – „celoskleněné“ provedení vypadá opravdu efektně a hodnotně (vyjma systému Swing)
- příjemný posaz za volantem
- malé ovládací síly – rozumějte hladké řazení, „měkké“ pedály a nastavení posilovače řízení. Pro nás ženy ideální.
- vynikající, živý motor 1.8 TSI s docela jadrným zvukem ve vyšších otáčkách
- hladce řadící a rychlá automatická převodovka DSG
- adaptivní podvozek DCC – rozdíl mezi komfortním a sportovním nastavením je jasně patrný a verze s DCC netrpí na přenášení nepříjemných rázů od náprav do interiéru (viz palec dolů)
- „řasy v předních světlech (má i Superb a Kodiaq – všimly jste si někdy?)
Palec dolů
- materiály palubní desky verze Laurint & Klement – tahle verze by měla dělat méně plastový dojem
- motor 1.2 TSI je pro opravdu nenáročné řidiče, ale na českém trhu bude nově „entry modelem“ 1.0 TSI/115 koní. Menší objem, ale více koní, tak snad i více muziky. :-)
- infotanment systém prostý tlačítek a ovladačů vypadá skvěle, ale v praxi jsem si na úplnou absenci klasických ovladačů nemohla úplně zvyknout
- rázy od náprav na nerovnostech u verzí bez adaptivního podvozku
- Na prezentaci byly, jak už to tak bývá, samé bohatě vybavené či dovybavené verze. Holátko za 408 tisíc asi bude vypadat trochu jinak. Ale tak už to na světě chodí, více peněz = více radostí. :-)
Tolik povídání mezi čtyřma očima. :-) Jak se líbí nová Octavia vám?
Uložit
Uložit
Uložit
Uložit
Uložit
Uložit
Uložit
Uložit
Katy Jacobs
Nice article. It’s very helpful to do this kind of review for those looking for a good car with good insurance reminds me when i bought my car and needed to look for a better insurance https://gebhardtinsurancegroup.com/casa-grande-automobile-insurance/ this guys helped me to get the best insurance. Good job.