Největší slabina? Chybí odkládací prostory!
Jedna výjimečná „offline“ akce, při které se za přítomnosti roušek a desinfekce poprvé v našich luzích a hájích představil nový Opel Mokka. Hodně sexy novinka třídy kompaktních crossoverů a konkurent mé Toyoty C-HR. Musím říct, že jsem byla velmi zvědavá!
Žádné jízdní dojmy tentokrát nebudou. Šlo pouze o statické představení a první seznámení v předstihu několika měsíců. Mokka totiž na trh přijde až v únoru příštího roku, kdy by také měly proběhnout první jízdy a kdy bude známá cena na českém trhu. O to více prostoru však bylo na probírání novinek, zajímavostí a výbavy. A také elektromobility, elektrokompatibility (díky verzi Mokka-e) a dostupných možností nabíjení. To si zasloužilo samostatný článek, který si můžete přečíst zde.
Mokka se stala prvním Opelem, který představil novou čelní masku „Opel Vizor“. Jeho inspirací bylo hledí integrální motocyklové přilby. Detailní změnou je i nově přestylizované logo automobilky a nepřehlédnutelné jméno auta napsané přes (skoro) celé víko kufru. Charakteristickým rysem 4,15 m dlouhého pětimístného kompaktního crossoveru jsou krátké převisy karoserie a široce rozkročená silueta.
Nová Mokka je zároveň prvním Opelem s nově řešenou digitální palubní deskou Pure Panel. Čistý a zároveň velmi působivý styling. Dominantou přístrojového štítu Pure Panel jsou dva rozměrné displeje, z nichž ten na středové konzole je efektně i funkčně natočen k řidiči. Pure Panel se snaží řidiče nezahlcovat spoustou zbytečných informací, designéři Opelu hovoří o tzv. „digitálním detoxu“. Vše je promyšleno, připraveno pro intuitivní a snadné ovládání. Sympatické je, že řada funkcí se stále ovládá knoflíky namísto složitého listování v mnoha menu a podmenu dnes běžných dotykových obrazovek. Co se obrazovek, jejich funkcí a tedy možností infotainmentu týče, na výběr je ze tří variant, a to Multimedia Radio a Multimedia Navi (sedmipalcový dotykový displej) a vrcholného Multimedia Navi Pro (s desetipalcovým dotykovým displejem). Za zmínku stojí také agronomická sedadla. Ta už v Opelech „zevšedněla“, ovšem zdravé a pohodlné sezení v autě je vždy důležité téma. Pro Mokku jsou připravena sedadla čalouněná Alcantarou nebo kvalitní kůží. Třešničkou na dortu jsou kožená sedadla s masážní funkcí pro řidiče. Jinak nechybí indukční nabíječka na telefon a možnosti propojení s mobilním telefonem přes Adroid Auto a Apple CarPlay.
Prvenstvím Mokky bude i možnost zvolit vedle spalovacích modelů i elektrickou verzi Mokka-e. Elektrická Mokka-e je poháněna elektromotorem o výkonu 100 kW/136 k, jehož nejvyšší točivý moment 260 Nm je k dispozici okamžitě po rozjezdu. Tabulkový akční rádius činí s baterií 50 kWh až 324 km na jedno nabití. Řidič může zvolit jeden ze tří jízdních režimů: Normal, Eco a Sport. V zájmu optimálního využití energie, uložené v trakční baterii o výkonu 50 kWh, je rychlost Mokky-e elektronicky omezena na 150 km/h. Při nabíjení na výkonné veřejné nabíječce 100 kW DC se baterie nabije na 80 procent své kapacity už za 30 minut. K nabíjení Mokky–e lze využít domovní zásuvku, wall-box nebo veřejné rychlonabíječky. Vestavěná nabíječka Mokky-e může být jednofázová, nebo třífázová (opět odkážu na předchozí článek zde). Na trakční baterii dává Opel záruku 8 let/ 160 000 km. Pro maximální komfort ovládání a komunikaci s autem i na dálku a práci s energií je tu OpelConnect a aplikace myOpel.
Chcete motor jako „motor“? Zvolit můžete benzinovou verzi 1.2 Turbo (100 či 130 koní) nebo turbodiesel 1.5 CDTI o výkonu 110 koní. Všechny motory jsou standardně propojeny se šestistupňovou manuální převodovkou, k výkonnějším agregátům si zákazníci mohou zvolit i osmistupňovou automatickou převodovku.
Nová Mokka může mít adaptivní tempomat ACC (Advanced Cruise Control) nebo systém aktivního udržování v jízdním pruhu ALP (Active Lane Positioning). Nebo také adaptivní a neoslňující světlomety IntelliLux LED Matrix se 14 elementy. Všechny verze jsou standardně vybaveny elektrickou parkovací brzdou a čtením dopravních značek. K dispozici je i couvací kamera se záběrem 180 stupňů a systém samočinného parkování.