Subaru je rozhodně značka, ze které jsem byla uchvácena ještě ve věku, než jsem se stala řidičkou.
Prezentace Ford Edge nebyla jen fotosoutěž, ale také statická a jízdní prezentace novinky. Z mnoha načerpaných informací a dojmů jsem pro Vás vybrala ty nejdůležitější.
Na českém trhu bude Edge dostupný ve třech variantách výbavy (Trend, Titanium a Sport) a s motorem 2.0 TDCi o výkonu 180 k nebo 210 k. Výkonnější motor využívá technologie Bi-turbo a jde o nejsilnější diesel, který Ford na našem trhu nabízí. Základní verze je nabízena se šestistupňovou manuální převodovkou, Bi-turbo pak můžete mít s automatickou dvouspojkovou převodovkou.
Základní cena činí 1 119 990 Kč (verze Trend 2.0 TDCi/180). Kompletní ceník si můžete stáhnout zde. Upřímně řečeno, ať se na mě u Fordu nezlobí, ale přijde mi to trochu hodně. Cenově jde Ford Edge proti SUV prémiových značek. Nevyvaroval se však některých chyb a neduhů, které jeho vnímání jako prémiového modelu kazí. Příkladem je provedení interiéru. Středová konzole působí plastově a designově zastarale, palubní systém a navigace by se svou rychlostí odezvy na povely, grafikou a intuitivností byly dobré tak před pěti lety, dnes jsou pro mě zklamáním. Automatická převodovka je laxní při rozjezdu a prémiová konkurence umí řadit hladčeji.
Celkově je ale s Fordem Edge určitě příjemné svezení. Je komfortní, na svou velikost umí být překvapivě agilní i na okreskách a leccos zvládne i v terénu. Chválím také vyšší posaz za volantem a hezky přehlednou karoserii. A ve výbavě najdete i mou oblíbenou položku – vyhřívaný volant. Asi nejvíce by se mohl líbit sporťačkám.