Tento oranžový krasavec je luxusní doplněk pro ženy, které mají rády i svižnější jizdu.
V Evropě v zimě vychází slunce kolem 7 h a už po 16 h opět zapadá za horizont. To je pouhých devět hodin s denním světlem. Nám už se v současnosti blýská na lepší časy. Každopádně jízdu za tmy, hlavně za nepříznivých povětrnostních podmínek vnímá mnoho lidí jako únavnou…
Ženy ještě více než muži. Věděli jste, že muži mají lepší schopnost rozlišit odstíny šedé a ženy mají mnohem lepší cit pro barvy? Možná ano, jen málo který muž odliší růžovou od meruňkové či lososové. 😁 Řeč však nebude o barvách, ale o tom, jak udělat jízdu autem za tmy méně únavnou a více bezpečnou. Odpovědí jsou výkonné světlomety LED. Tato technika nahrazuje ve stále větším počtu modelových řad xenonové světlomety, které nahradili dříve používané halogenové světlomety. Dokonce už najdeme auta vybavená aktivní LED světlomety. Tyto interaktivní světlomety LED využívají data z přední kamery a navigačního systému k předvídavému osvětlování blížící se zatáčky.
Projekční systém s diodami LED nabízí výrazně lepší světelný výkon než dobré xenonové světlomety a nesrovnatelně lepší osvětlení než halogenové světlomety. Kromě toho mají moduly LED velmi dlouhou životnost. Teplota chromatičnosti bílého světla tlumených a dálkových světel LED se podobá dennímu světlu (místo žlutého barevného odstínu halogenových světlometů). Tím se snižuje únava očí, řízení je pro řidiče příjemnější a méně náročné, jízda bezpečnější. Velkým pomocníkem je také automatické ovládání dálkových světel „Light Assist“, které automaticky vypíná a zapíná dálková světla na základě dat z kamery v závislosti na provozu před vozidlem.
Dalším stupněm jsou projekční světlomety LED s doplňkovými funkcemi adaptivního osvětlení. Dva vedle sebe umístěné světelné moduly promítají světlo prostřednictvím optické soustavy na vozovku. Díky bílé barvě světla má řidič dojem ještě většího jasu než u xenonových světlometů. Na vnějším okraji je umístěn vícepaprskový optický modul s funkcemi adaptivního osvětlení, jako je například speciální osvětlení pro jízdu ve městě, mimo město, na dálnici nebo za špatného počasí. Realizovat lze rovněž funkce dálkových světel a dálkových světel s odcloňováním ostatních účastníků silničního provozu. Vnitřní optický modul vytváří plochý paprsek světla pro optimální osvětlení bezprostředního okolí vozidla.
A vrcholem současné automobilové světelné techniky jsou dynamicky ovládaná, trvale zapnutá dálková světla a dynamické osvětlování zatáček s předvídavým ovládáním, často označovaná jako„Active Lighting System“. Systém trvale zapne dálková světla na přání řidiče od rychlosti jízdy 60 km/h. Funkce odcloňování ovládá moduly LED na základě dat z kamery tak, aby byla vozovka optimálně osvětlená, aniž by docházelo k oslňování ostatních účastníků silničního provozu. „Dynamické osvětlování zatáček s předvídavým ovládáním“ osvětluje zatáčky variabilně ovládanými optickými moduly v závislosti na úhlu otočení volantu. Novinkou je interaktivní funkce, která natáčí světelný paprsek také předvídavě, bez ohledu na úhel otočení volantu, na základě dat přední kamery a navigačního systému. Díky tomu dokáže Arteon osvětlovat průběh zatáčky ještě dřív, než do ní řidič zatočí. Zatáčka je tak mnohem dříve viditelná. Světelný kužel světlometů je navíc optimálně přizpůsoben poloměru zatáčky.