Hudba musí být! Doporučuji příplatkový soundsystem Beats (+ 11 600 Kč).
Dokonalá manželka, matka, milenka, kuchařka i manažerka. Dokonalá postava, make-up i kariéra. C5 Aircross je novinka, která takovou praktickou a schopnou superženu v atraktivním balení může evokovat. Případně může být dokonalé matce a manželce dobrým pomocníkem a oporou.
Rodinné auto typu MPV v atraktivním kabátku ve stylu SUV. Tohle se vážně povedlo. Co se přední části týče, o rodičích nemůže být pochyb. Typický Citroën, maska chladiče i světlomety ve dvou liniích. Auto působí robustně, a to i díky ochranným plastům na bocích karoserie ve spodní části dveří. Světlá výška neboli vzdálenost nejnižšího bodu podvozku od země je 23 cm, což je docela slušné a nemusíte se tak bát obrubníků ani polních cest.
Objem kufru je 580 až 720 litrů v pětimístném uspořádání, záleží na poloze zadních sedadel, která se dají posouvat. Sklopíte-li je, získáte prostor o objemu 1630 litrů a ložnou délku až 1,9 metru.
30 barevných kombinací karoserie, to je docela solidní výběr na zamotání hlavičky. 😉 Sedm barev karoserie, tři pakety Color (červená, stříbrná a bílá), což jsou barevné rámečky mlhovek, elementy na bočních ochranných plastech a na střešních nosičích. Pak je tu ještě verze bicolor a všechno se to dá vesele vzájemně kombinovat.
Interiér nabízí pět možných variant provedení (standardní plus 4 na fotce vpravo). S žádnou neuděláte chybu, protože interiér je podle mě velmi útulný a příjemný a všechny barevné kombinace i materiály vkusně a citlivě zvolené. Výhodou je spousta úložných prostor, ve středové konzole i všude možně jinde, nechybí ani klimatizovaná schránka na 1,5 litrovou láhev. Teď by člověk spíše ocenil vestavěnou varnou konvici, ale za pár měsíců už orosená láhev bude touhu vyvolávat. Top of the pop je verze s hnědou kůží Nappa. Pravá jako pravá, takže nic pro ochránce zvířat. Každopádně se nabízejí i masážní sedadla s pneumatickou bederní opěrkou pro maximální komfort na cestách. Ten ještě umocňuje speciální pěnová vrstva, která se nachází pod potahem a krásně se přizpůsobuje tvaru vaší ctěné zadnice (u všech verzí). Zadní sedadla jsou posuvná a mají sklopné opěradlo (family info: 2x isofix vzadu, 1x u spolujezdce). Na komfortu si Citroën zakládá velmi a důkazem toho je i „air quality system“ díky kterému dýcháte v autě vlastně lepší vzduch než venku. 😜
20 chytrých technologií z oblasti komfortní a bezpečnostní výbavy. Většina už je známá z jiných modelů a o mnoha asistentech jsem psala už v článku o Citroënu C4 Cactus, Citroënu C3 a C3 Aircross nebo Berlingo. Skvělá věc, kterou musím zmínit, je indukční nabíječka na telefon. Já jsem si pořídila do svého auta jen držák s funkcí indukčního nabíjení (v iSetos – mám verzi s uchycením do mřížek ventilace, ten však teď na eshopu nemají, můžete zkusit v kamenných obchodech, každopádně zde aspoň odkaz na verzi s přísavkou) a maximální spokojenost. Displej multimediálního systému je velký 8palcový (mirror screen telefonu samozřejmostí), k navigaci dostanete doživotní aktualizace map. Stejně jako třeba Citroën C3 může mít i C5 Aircross kameru, která natáčí a fotí situace z vašich cest a úlovky můžete rovnou přes aplikaci sdílet na sociálních sítích. Největší pecka je ale Highway driver assist. Adaptivní tempomat s funkcí stop & go (rozjede se i z nuly, pokud nestojíte dlouho) a asistentem pro jízdu v pruzích umí auto řídit skoro sám. Autonomní řízení fáze 2. Více níže v jízdních dojmech.
PureTech je označení benzinových motorů, ty dostane C5 Aircross ve velikostech 1,2 a 1,6 litru s výkony 130 a 180 koní. Blue jsou naftové motory HDI, konkrétně pak 1.5 a 2.0 litru a opět s výkony 130 a 180 koní. Na výběr je manuální šestistupňová a automatická osmistupňová převodovka. Tu je možné mít ke všem motorům vyjma 1.2 PureTech, s nejvýkonnějšími motory se naopak kombinuje jen automat. Poháněna jsou výhradně přední kola (nechybí systém Grip Control neboli stabilizační systém, který si můžete uzpůsobit podle povrchu, po kterém právě jedete), hybrid by měl přijít v roce 2020.
Akční ceny budou platit celý rok. První zákazníci dostanou sadu zimních kol zdarma. Plánuje se, že to bude prvních 100 prodaných C5 Aircross neboli jeden z odkazů na letošní stoleté výroční značky Citroën. Nejlevnější C5 Aircross vyjde na 530 000 Kč. Za hlavní konkurenci se považuje Renault Kadjar, Hyundai Tucson nebo Ford Kuga. A zapomínat by se logicky nemělo ani na sesterský či spíše bratrský Peugeot 5008, se kterým se nový Citroën C5 Aircross vyrábí na jedné lince. Na kompletní ceník se můžete podívat zde. Chystá se ještě hybridní verze, ovšem ta by měla být až začátkem roku 2020.
Na otestování jsem si bez dlouhého přemýšlení vybrala verzi s Highway driver asistentem. A bylo to provedení 2.0 BlueHDI o výkonu 180 koní s automatickou osmistupňovou převodovkou. Výbava Shine a základní cena 835 000 Kč. Takže vyrážíme, čím mě novinka učarovala a čím naopak rozčarovala?