V létě jsem byla na statickém představení nového Opelu Grandland X a psala jsem vám, že na svezení si musíme počkat do října. Kdo si počká, ten se dočká, 31. října jsme se spolu s ostatními novináři a blogery proháněli novými Grandlandy X po Středočeském kraji. Takže jak jezdí?
Veškeré informace, míry a váhy, specifikace výbavy, možnosti individualizace, přehled motorů a převodovek a mnohé zajímavosti o Opelu Grandland X najdete v článku, který jsem postovala v létě – Rande s Opel Grandland X. Pokud vás tenhle model zajímá, určitě doporučuju přečíst nejdřív tenhle post.
Co mi nejde z hlavy, a proto si zaslouží pozornost
Pokud bych měla vypíchnout pět věcí o novém Opelu Grandland X, které by tu tentokrát měly zaznít, tak by to bylo:
- Bohatá standardní výbava – už základní verze mají tempomat, systém čtení dopravních značek (rovnou si můžete „načtenou“ rychlost nastavit na tempomat), bluetooth handsfree, LED denní světla, klimatizaci a další.
- V zimě oceníte kompletní výhřev – na přání mohou být vyhřívaná přední sedadla (také ventilovaná), zadní sedadla, volant i čelní okno.
- Asistenční systém OnStar – minule jsem se o příteli na telefonu v Grandlandu X zmiňovala, ale nově jsem se dozvěděla, že není podporována jedna ze služeb známých z jiných modelů, a to služba zaslání cílové destinace z call centra do navigace. Grandland X má totiž multimediální systém od Peugeotu, a ten tuto věc neumí.
- Příští rok by se měla nabídka rozšířit o verzi s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 180 koní a pracuje se také na hybridní čtyřkolce – plug-in hybridu, u kterého by měl zadní kola pohánět elektromotor.
- Nízká hmotnost – Grandland X, ačkoli tomu jméno neodpovídá, patří k nejlehčím SUV ve třídě. To je pozitivní z hlediska spotřeby i agility.
Kdopak ví, v čem tajemství ceny tkví?
V létě ještě nebylo jasné, jak moc naditou peněženku bude zájemce o nový Grandland X potřebovat. Teď už je jasné, že by vám mohlo zbývat ještě na nějakou tu novou kabelku, protože ceny startují na částce 479 900 Kč (sledujte sloupeček „akční cena“, to je taková Oplí hra, ale věřte, že jde o dlouhodobě platné ceny). Musím říci, že ceny nového Grandlandu X mě opravdu příjemně překvapily. Kompletní ceník si můžete prohlédnout zde. A pokud vám jedna tabulka nestačí, zde jsou technické údaje.
Jízdní, uživatelské a jednoduše MOJE dojmy :-)
Ale teď už to nejdůležitější a to, proč vám tu dnes servíruju tenhle post. Svezla jsem se jak s verzí 1.2 Turbo, tak s naftovým provedením 1.6 CDTi a vyzkoušela jsem si manuální řazení i komfort automatu.
Palec nahoru
- Řekla bych, že jde o jedno z nejhezčích SUV segmentu.
- Vysoko sedí, daleko hledí – výhled z Grandlandu je opravdu skvělý, karoserie přehledná a posaz za volantem příjemný.
- Znáte Opely? Znáte Grandland X! – ačkoli Grandland X technicky vychází ze svého nevlastního sourozence Peugeotu 3008, ovládání většiny funkcí je přepracované a odpovídá ergonomii a stylu, na které jsou zvyklí zákazníci Opelu. Jiné je pouze ovládání již zmiňovaného multimediálního systému a například také automatického módu stěračů, což je však šikovná novinka.
- Prostornost a pohodlí na palubě – musím říci, že jsem si neměla nač stěžovat, opravdu spoustu místa je tu i na výšku, verze s panoramatickým střešník oknem nevyjímaje.
- Dveře se otevírají doširoka a prahy jsou kryté dveřmi – takže si při nastupování neušpiníte kalhoty a můžete elegantně nasednout i v mini sukni.
- Komfortní podvozek – Opel jednoznačně vsadil na pohodlí, což je vzhledem k zaměření auta naprosto správně.
- Dobré odhlučnění – ani ve vysokých rychlostech neobtěžuje meluzína, hluk od kol ani „vrčení“ motoru.
- 1.2 Turbo – je to sice tříválec, ale velmi povedený! Kultivovaný i ve vyšších otáčkách a živý i ve vyšších rychlostech. Spotřebu jsem měla 8 l/100 km, ale to jsem novinku, abych tak řekla, nešetřila.
- 1.6 Turbo CDTi s automatem – značka ideál! – pokud bych si měla vybrat konkrétní verzi Opelu Grandland X, byla by to tahle. Motor ani automat sice nejsou žádní rychlíci, ale na to se tu nehraje. Hlavní je, že automat řadí sametově a sametový je i zvuk motoru, ani byste nepoznaly, že je pod kapotou nafťák. Spotřebu jsem měla při obdobném jízdním stylu o dva litry nižší než s benzinovým provedením.
Palec dolů
- Nutnost držet startovací tlačítko – u verzí s bezklíčkovým přístupem (od výbavy Innovation) musíte při startování motoru tlačítko dlouze držet místo obvyklého krátkého „zapnutí“.
- Horší výhled šikmo vzad – může za to široký zadní sloupek karoserie, praxi však moc nepocítíte, zvláště budete-li mít verzi s panoramatickou parkovací kamerou, která vidí dopředu i dozadu a dokáže vykreslit kompletní obraz okolí vozu.
- Ovládání multimediálního systému a grafika navigace – nic moc, abych tak stručně a jasně řekla. Chybí mi tlačítko „menu“, ale na obranu tohoto systému musím říct, že umí zrcadlit chytrý telefon (Apple i Android), a to je skvělá funkce.
- Ergonomická sedadla – prý je pro páteř hrozně zdravé v nich sedět, ale mě se v nich nějak nesedí úplně příjemně, jsou tvrdá a mají malé bočnice.
- Široký středový tunel – mně to nevadí, ale vysocí kolegové si stěžovali, že si nemohou udělat stoprocentní pohodlí.
- Manuální převodovka – řazení by mohlo být přesnější a kratší, na neutrálu zadrhává.
- Citlivost na boční vítr – ano, testovala jsem v době, kdy naší republikou proudil vzduch o poznání rychleji než obvykle, ale i tak jsem přesvědčená, že je Grandland X k poryvům větru citlivější, než by člověk chtěl.
- „Houpačka“ – komfortní nastavení podvozku si vyžádalo jistou daň v podobě, z mého pohledu, nepříjemného pohupování na nerovnostech a větších náklonů v zatáčkách.
- Mělké kapsy ve dveřích a neprakticky řešená schránka před spolujezdcem – do kapes ve dveřích se sice na šikmo vejde i velká PET lahev, ovšem jinak nejsou příliš prakticky řešené. Stejně jako schránka před spolujezdcem s velkým víkem, ale bohužel malým vnitřním objemem.
Teda mně už se z těch SUV novinek docela točí hlava. :-) Ale pravdou je, že každá má něco do sebe!
Co vy na to? Jak se vám líbí nový Opel Grandland X?
Jedna momentka z Pensionu Svět v Úžici, kde se konala prezentace Opelu Grandland X. Ochočený bobr, fakt měl iPhone kousek od hlavy, když jsem ho fotila, a byl v naprostém klidu. :-)
Na testovací trase jsme měli občerstvovací zastávku na hradě v Budyni nad Ohří. A byla tu soutěž v lukostřelbě. Tři pokusy. První se mi vůbec nepovedl, málo jsem natáhla, a tak šíp ani nedoletěl k terči. Druhý šíp se už zabodnul do rohu terče a třetí byl skoro střed. Grandland X je třetí „X“ model Opelu, a tak mu přeju, ať je to s ním „do třetice všeho dobrého“ jako v případě mých lukostřeleckých pokusů.
Druhou soutěží bylo zatloukání hřebíku ostřím sekyrky. No kdo tohle vymyslel. :-)) Jooo, trpělivost mi vždy trochu scházela, tak možná není na škodu si ji občas potrénovat. Každopádně moc do hloubky jsem nešla. Pro výhru bych potřebovala vyhlásit dámskou kategorii, ve které bych byla sama, a úspěch by tak byl zaručen. :-))
Jestli se Vám tenhle článek líbil, tak mi dejte prosím „lajk“! A sledujte „kabelky“ na Facebooku a Instagramu!
Uložit
Uložit
Uložit
Uložit
Uložit
Uložit
Uložit
Uložit
Uložit
Uložit
Uložit
Uložit
Uložit