Auto pro superženu, která zvládla skloubit rodinu a manažerskou práci.
Tentokrát něco pro odpůrkyně systému stop&start. Pokud vás to zhasínání motoru a následné startování při každém zastavení štve tak jako mě, můžete tento systém vypnout. 🤓
Nové auto bez tohohle jen zdánlivě bohu- a ekolibého systému už člověk prakticky nenajde. Když jsem měsíc pečlivě počítala každou sekundu, kdy je vlivem činnosti systému stop&start motor vypnutý, dopočítala jsem se hodiny. Za hodinu motor na volnoběh spotřebuje asi 1,5 litru benzinu či nafty. Těžko říct, jestli to ty náklady na větší autobaterii, na samotné příslušenství systému a speciální startér i větší opotřebení motoru vyváží. Starty jsou totiž pro motor zátěž, hlavně ty studené. Stop&start systém sice začne „chcípat“ až po nějaké době od nastartování „klíčkem“, ale dostatečný čas na zahřátí zdaleka nedávají všechny systémy ve všech autech, spíše naopak. Má to jednoduchý důvod, když se v laboratoři měří emise pro homologaci nového auta, měří se u prakticky studených motorů. Výrobci tak musí využít všechny „zbraně“ proto, aby normy splnili. Jen tak pro zajímavost, olej v motoru se na provozní teplotu zahřeje až po nějakých 15 minutách jízdy. Neplést si s teplotou chladící kapaliny, ta je na tu svou správnou teplotu ohřátá rychleji.
Nehledě na to, že některé stop&start systémy startují pomalu v případě, že chcete být „na světlech“ nejrychlejší. 🏎 Takže jak vypnout systém stop&start?
Více na Youtube kanálu Autokabelek!