Testovaná Q5 přejížděla nerovnosti s grácií. A to byla obudá do „bot“ velikosti 20palců!
Všeobecně se ví, že na zimní sezónu je dobré svoje auto připravit, ideálně ještě před tím, než teplota klesne pod nulu. Správné je však nachystat svého plechového miláčka i na léto. Kromě dobrého pocitu a vzájemné důvěry mezi vámi a vaší autokabelkou vám to může i ušetřit starosti před letní dovolenou, kdy pak mnozí řeší servis, který právě na jaře zanedbali.
Jaro nás letos pořádně zkouší. Nejsou výjimkou dny, kdy teploměr ukazuje i více než 15°C a pak se náhle vrátí mrazivé počasí… Přesto je celkem jasné, nejen při pohledu do kalendáře, že letní sezóna klepe na dveře…
V první řadě je třeba auto přezout na letní pneumatiky. Zimní pneumatiky jsou za určitých podmínek povinné do konce března, výměna za letní se doporučuje hned jakmile průměrná teplota vzroste nad 7°C. Zimní pneumatiky v létě zvyšují spotřebu, zhoršují ovladatelnost a jízdní vlastnosti i pohodlí jízdy. Navíc mají horší vlastnosti za deště. Zimní pneumatiky jsou vyrobené z měkčí směsi než letní, a při vyšších teplotách se proto přehřívají, což má za následek nepříjemné – a hlavně nebezpečné – prodloužení brzdné dráhy.
Jaro je také ideálním obdobím pro pravidelný servis klimatizace, která následně dostane v letní sezóně pořádně zabrat (tedy věřme tomu, že bude krásné a slunečné léto ☀️). Kontrolu její správné funkčnosti, doplnění chladicího média a výměnu kabinového filtru (bývá obvykle umístěný v „krabičce“ za schránkou před spolujezdcem) je samozřejmě dobré svěřit odborníkům v autoservisu. Zejména citlivější jedinci a alergici by měli kabinový filtr zanesený nejrůznějšími mikroorganismy a sporami plísní měnit každý rok! Nejenže tím zvýší účinnost klimatizace, ale hlavně zabrání možným alergickým reakcím cestujících.
Hledáte autoservis? Nehledejte! Objednávejte se na Getfix.cz
Jarní prohlídka by dále měla zahrnovat kontrolu stavu chladící a brzdové kapaliny, kontrolu brzd (těsnost brzdového vedení a hadiček) a tlumičů. Doporučujeme nechat si zkontrolovat i stav akumulátoru. Nezbytnou součástí prohlídky je i zjištění stavu, případně výměna vzduchového a kabinového filtru. Od věci nemusí být ani kontrola či výměna gumiček stěračů. Většina servisů nabízí různé balíčky jarního servisu, někde i zdarma k přezutí pneumatik či výměně oleje nebo například za symbolických 100 Kč. V servisu pak mají seznam kontrolních bodů, takže zkontrolují funkci veškerého vybavení auta, ať už toho bezpečnostního, tak komfortního. Všech těch krabiček a kabelů, které jsou někde v autě schované je tolik a přitom o nich nic nevíme. Pracují ale pro nás.
A konečně je více než žádoucí zbavit auto zimních nečistot a zbytku soli. Variantou je návštěva automyčky a zvolení programu zahrnujícího mytí podvozku a finální voskování. Také si můžete auto umýt svépomocí, i když tam je trochu problém s oplachem podvozku, případně můžete využít služeb ručního mytí od profesionálů.
Já děkuji, jsem ráda, že se článek líbil :-) S pneumatikami Hankook mám jen jednu zkušenost a je to docela dávno, měla jsem zimní pneu, první rok byly dobré, ale druhý rok jejich výkon výrazně poklesl. Ale jak říkám, je to dávno a s letními pneu od nich zkušenost nemám.
Lenka
Děkuji za článek! Jsem ráda, že se i ženy zabývají auty. Právě vybírám letní pneumatiky. Co říkáte na tuhle značku: https://www.pneu-kvalitne.cz/pneumatiky/letni-pneu/hankook – máte s ní zkušenosti? Děkuji.