Subaru je rozhodně značka, ze které jsem byla uchvácena ještě ve věku, než jsem se stala řidičkou.
Ovládání tempomatu je velmi snadné a intuitivní a je to skvělá věc, ať už jedete 1000 km po dálnici nebo pár stovek metrů v úseku měření rychlosti. 😉 Pokud ho ještě nepoužíváte, a přitom v autě máte, určitě jukněte na nový vlog!
Ovládací tlačítka najdete obvykle na volantu, japonská nebo francouzská auta ho mohou mít také na páčce pod volantem, záleží na tom, jaký máte typ a značku auta. Základní principy ovládání jsou však všude stejné, takže se na ně podíváme.
Tempomat nejdříve zapneme. Některá auta mají tempomat stále v pohotovosti, v takovém případě pokračujeme rovnou dalším krokem a tím je nastavení rychlosti. Pro to slouží tlačítko SET. Uloží se rychlost, kterou aktuálně jedete, a tempomat ji udržuje. Tlačítkem SET nebo „plus“ pak můžete také přidávat, tlačítkem „minus“ nebo například RES se naopak ubírá. Funkce tempomatu se vyruší sešlápnutím brzdy a většinou i spojky. Některá auta si pamatují poslední nastavenou rychlost, takže se můžete stisknutím příslušného „opakovacího“ tlačítka snadno vrátit na původní cestovní rychlost. Další ovládání a funkce se pak mohou u jednotlivých značek lišit, ovšem tenhle základ vám bohatě stačí k tomu, abyste si mohly užívat komfort tohoto asistentu.
Více na Youtube kanálu Autokabelek!