Do města, za město, na asfalt i polní cestu. Univerzální auto!
Peugeot 508 má opravdu vyladěný outfit, rozumnějte design karoserie. 🚗 Nebála bych se říct, že má až italsky extravagatní šmrnc, příď a boční profil, zadní světla ve mě asi spíše evokují ameriku. Jakoby si vzal to nejlepší z různých končin. Jen tu Francii na něm kromě loga moc nevidím, a tak si vyrazíme na projížďku pátrat po kořenech. 😉
…Pierre-Paul Mattei, designér, obdržel 1. října ocenění Eurostar Design za svou práci na novém Peugeotu 508? Týdeník Automotive News Europe každoročně uděluje tuto cenu osobnostem jako ocenění jejich obzvlášť inovativní práce v automobilovém odvětví.
Konečně to pochopil i někdo jiný než prémiové značky BMW, Mercedes, Audi… Chce-li zákazník prostor, praktičnost, auto pro aktivní trávení volného času (to už je takové klišé, ale jak jinak to napsat), zvolí SUV nebo crossover. Jsou tu ale i zákazníci, kteří chtějí hlavně šik auto. Co se prostoru týče, zajímá je jen zda se hezky sedí za volantem a kam dát tašku s MacBookem. Co se pohodlí týče, řeší především komfort na dlouhých dálničních přesunech. Ano, je je jich menšina, Peugeotu se však daří s objemy prodejů crossoverů, a tak mohl přivézt na svět i tohle názorově vyhraněnější auto.
Peugeot 508 je menší než jeho předchůdce, tedy přesněji kratší a nižší, a naopak širší. Co si budeme povídat, ideální základ atraktivního designu ve stylu „placka“. Novinka jednoznačně útočí na mladší klientelu a podle mého názoru je i jasně atraktivnější jako dámská autokabelka. Mimochodem přední i zadní světla jsou „full LED“ a jejich intenzita se umí přizpůsobit okolním světelným podmínkám. To ocení hlavně ti co pojedou před vámi či za vámi.
Právě představená varianta se jmenuje fastback (z bočního profilu vypadá trochu jako kupé se čtyřmi dveřmi, viz například Audi A7). Chybět ale nebude ani designové kombi, které přijde na trh později. Jen tak pro úplnost, fastback má objem kufru 487 litrů a víko můžete otevřít čtyřmi způsoby.
To co se před vámi rozprostře, když si sednete do interiéru se oficiálně jmenuje i-cockpit. Letecký průkaz však netřeba, i když se to na první pohled může zdát jako sci-fi, ovládání je bezproblémové a vše je prakticky tam jako obvykle až na drobné odchylky a specifika, které však má každá značka a model. Můžete si zvolit mezi režimy relax a boost, kdy se celý interiér podsvítí a přenastaví tak, aby vás uvedl do požadované nálady. Skvělá věc je head-up displej, neboli promítání jízdních informací do vašeho zorného pole. Možná vás bude zajímat i funkce indukčního nabíjení telefonu. To mi připomíná, že chci napsat ježíškovi o iPhone XS. 🎁
Alcantara, nappa, množství vzorů a materiálů čalounění, karbonové dekory, dřevěné dekory (žádný dub, buk 😜, ale do i-cockpitu se lépe hodicí šedo-černé lišty). Panoramatické okno má rozměry 69×65 cm. A teď to nejlepší, prvek, který miluju a to bezrámová okna dveří. Jasně, z čistě pragmatického hlediska je to zbytečné a složité, ale když otevřete dveře je to prostě kůůůl! ⭐️
Kola se nabízejí v rozměrech 16 až 19palců, kabátek můžete mít v deseti barvách. Dvou základních, dvou perleťových a šesti metalických. Úplně nová je tmavě modrá barva Encre. Vrcholné verze GT a GT line pak poznáte podle „šachovnicové“ masky chladiče. Jukněte na stránky peugeotu – zde.
Asistent jízdy v pruzích umí udržovat bezpečnou vzdálenost od čar na silnici (vodorovného dopravního značení😉) a dokonce i od neoznačené krajnice, což je celkem unikátní. Můžete si nastavit, že chcete jet více napravo nebo naopak nalevo. Adaptivní tempomat má funkci stop & go, takže když nezastavíte na déle než 3 sekundy, zase frčí dál sám. To když to s tím uvolněním v režimu „i-cockpit relax“ přeženete. 😴😂 Nový Peugeot 508 má i plně automatický asistent parkování, který sám zatáčí, řadí, brzdí i přidává plyn. Ve výbavě samozřejmě nechybí ani automatická dálková světla, adaptivní podvozek nebo „active safety brake“ chránící před srážkou s autem před vámi v případě vaší nepozornosti.
Pod kapotou najdete jeden benzinový motor (přeplňovanou šestnáctistovku PureTech s výkonem 180 koní) a dva naftové motory (1.5 BlueHDi/130 koní a 2.0 BlueHDi/160 nebo 180 koní). Volit můžete mezi šestistupňovou manuální a osmistupňovou automatickou převodovkou. Podle předpokladů bude 23% prodaných pětsetosmiček benzinových a 77% dieselových. Ke změnám poměrů by pak mohlo dojít v roce 2020, kdy se představí nová hybridní verze.
Aneb za kolik si nový Peugeot můžete pořídit? Nejlevnější verze vyjde na 800 000 Kč, vrcholný model pak na 1 070 000 Kč.
Spokojím se jen s tím nejlepším. 😁 Takže jsem si vyzkoušela vrcholnou verzi GT s motorem 2.0 Blue HDi/180 koní s automatickou převodovkou EAT8.