Máte pocit, že se musí v zatáčce převrátit? Já ho měla z počátku také, ale je to jen psychický! :-)
Hyundai i30 se těší na našem automobilovém písečku velké oblibě. Asi jsme ho vzali za „vlastní“, vyrábí se přeci v Nošovicích. Navíc zraje jako víno, už předchozí generace měla své nesporné kvality. Teď s plnou parádou přijíždí v novém provedení a já si ho měla před pár dny možnost osahat a vyzkoušet. Jak se mi líbil?
Hyundai i30 jakožto zástupce třídy praktických autokabelek na každodenní „nošení“ dokáže vyhovět požadavkům single, párů i rodin. Není příliš velký na to, aby jste s ním nezaparkovali ve městě ani příliš malý, takže ani delší cesty s ním nebudou únavné. Navíc pokud máte služební auto, je tu čím dál větší pravděpodobnost, že vaše nová pracovní autokabelka bude právě i30. Hyundai se totiž vypracoval na třetí nejprodávanější značku firemním zákazníkům a ve fleetech se tak objevuje stále častěji. Pro firemní zákazníky, kteří odeberou 100 a více aut jsou pak u Hyundaie schopni namíchat jakoukoli barvu karoserie na přání. Je tu tak mnoho důvodů, proč byste tuhle novinku neměli nechat bez povšimnutí.
Hyundai letos slaví 50. výročí založení automobilky. V posledních letech trhá jeden prodejní rekord za druhým a k výročí si letos hodlá nadělit mnoho novinek. Na tiskové konferenci mě zaujala informace o tom, že ve většině krajů ČR má Hyundai více než 10% podíl na trhu, Praha naopak patří ke třem krajům s nejnižším podílem na prodejích. A zrovna já, rodilá pražačka ho testuju a budu vám o něm vyprávět. Ale na mou duši, na psí uši, já teda žádné předsudky nemám. :-)
Nový design a styl už dostalo 30 prodejních showroomů Hyundaie a další budou brzo přibývat. Musím říct, že se mi nová architektura autosalonů opravdu líbí, skoro mám potřebu říct, že je sofistikovaná (i když tohle slovo je už pro mě vzhledem k jeho obecnému nadužívání a zneužívání trochu slovní plevel). Ale vážně, nová „hnízda“ Hyundaie mají opravdu šmrnc a styl.
Aktuálně se nám představuje pětidveřová varianta, na začátku léta přijde verze kombi, po prázdninách pak sportovní model „N“ a na konci roku ještě karosářské provedení fastback (čtyřdveřové kupé s praktičností kombi nebo jak to tam na té tiskovce povídali:-)).
Co na nové i30 hned zaujme je výrazná příď s velkou „tlamou“ masky chladiče a úzkými světly. Tenhle kukuč pak dostanou i další novinky značky, i30 je první nositelkou nového trendu. Tvarování světel a blatníků dělá při čelním pohledu optický dojem širšího auta, i30 působí pěkně sebevědomě rozkročeně. No ono je to dobře, že novinka stojí nohama pevně na zemi.
12 barev karoserie, 4 motory (jeden bez turba 1.4 CVVT/100 koní, a tři „oturbené“ – 1.0 T-GDI/120 koní, 1.4 T-GDI/140 koní a naftová verze 1.6 CRDi/110 nebo 136 koní), 2 převodovky (6stupňová manuální a 7stupňová automatická – dvouspojková) a 3 stupně výbavy (Symbol, Symbol+ a Ultimate). Verzí to není málo, ale na kompletní nabídku si budeme muset ještě minimálně měsíc počkat. Zatím se i30 prodává jen v omezené limitované edici od 399 990 Kč, více zde. Budiž ji však ke cti bohatá výbava a skutečnost, že v nabídce značky tak má místo ještě i kombi starší generace, které se teď prodává za zvýhodněnou cenu.
Vyzkoušela jsem si verze 1.4 T-GDI a silnější turbodiesel. Asi tomu osud chtěl, že jsem testovala zrovna ty nejvýkonější verze, rozhodně jsem se za to nezlobila. :-) Obě verze byly s automatickou převodovkou, což jsem byla ráda, předpokládám, že v manuálu žádný zásadní zádrhel nebude a možná i vy přicházíte stejně jako já stále více automatům na chuť. Hlavně jezdíte-li po městě. Co se mi tedy na novince líbilo a co bych naopak udělala jinak?