Krásná barva a design exteriéru. Nadčasový, hodnotně působící interiér, auto je prostorné a sedačky pohodlné.
Nejvíce ženské auto luxusního segmentu, DS7 Crossback, nyní přichází také v plug-in hybridní verzi
E-Tense. A tak jsem se jí podívala na zoubek…
Ačkoli mně přijdou hybridní a plug-in hybridní auta zajímavá hlavně ve městě, a tím pádem v menším provedení, statistiky automobilového trhu ukazují jiný trend. Možná to bude tím, že u větších a luxusnějších aut se ten nárůst pořizovací ceny v porovnání s konvenčními modely lépe „schová“. A také je v nabídce více zajímavých modelů. Takže v prémiovém segmentu je odklon od benzinu a nafty k alternativním pohonům znatelnější.
Hybrid je auto, na jehož pohonu spolupracuje klasický motor a elektromotor. Baterky se dobíjejí od klasického motoru, případně „zbytkovou“ energií při brzdění. Plug-in hybrid je to samé s tím rozdílem, že jeho baterky můžete dobíjet i ze zásuvky. Obvykle tak zvládne jet déle na elektřinu a je tak více „eko“. Jenže pokud obsluha a zacházení je u hybridu v praxi stejná jako u konvenčního auta s automatickou převodovkou, tak v případně plug-in hybridu je to už maličko jiné. Smysl má jen, když ho skutečně dobíjíte ze zásuvky. A ne každý má tu možnost…
Přístup značky DS se mi opravdu líbí. DS spolupracuje s Pražskou energetikou i odborníky v oblasti dodávek elektrické energie do domácnosti. Prodejci DS mají zpracovaný dotazník tzv. „elektrokompatibility“. Jde o to, jestli máte možnost své auto případně dobíjet doma či v práci, máte garážové stání, ale máte tam svou zásuvku? Domluvili byste se například ve svém bytovém domě se sdružením vlastníků na možnosti dobíjení ve veřejných garážích či instalaci vlastního elektroměru? Neznamenala by instalace rychlonabíječky ve vašem domě velké stavební úpravy a posílení elektroinstalace? Jednoduše, pokud bydlíte v sedmém patře paneláku a v práci nabíjet nemůžete, raději si kupte naftu…
Zapomeňte na to, že budete dobíjet jen ve veřejných rychlonabíječkách. Zaprvé už je to leckde pěkně drahé a zadruhé tohle superrychlonabíjení snižuje životnost baterie! Navíc u některých superrychlonabíječek (o výkonu 50 kW a více) ani plug-in hybrid nabíjet nemůžete.
DS vám zprostředkuje konzultaci s odborníky, případně i jejich návštěvu u vás doma, prověření elektrické sítě atd. Stejně tak vám v dalším kroku, budete-li chtít, pomohou zprostředkovat montáž DS Wall Box (domácí rychlonabíječka, šetrná k baterii).
Tak nevím, jestli to neříká něco o tom, co je v autě správně a co není. 😜 Nee, to je špatný vtip. Každopádně takhle jsou umístěné „doplňovací“ otvory u DS7 Crossback E-Tense. Baterky se nacházejí pod zadními sedadly, takže kufr zůstal stejně velký. Dobíjení se děje buď samo za jízdy od klasického motoru nebo brzd (zachrání se 90 % energie, která by jinak šla do nikam a rekuperace brzdné energie dokáže dobít 10 % baterie), nebo ze zásuvky, jelikož jde právě o plug-in hybrid. V palubním systému si můžete jednoduše nastavit odložené dobíjení (například kvůli levnějšímu tarifu na elektřinu v určitých hodinách). K autu dostanete dva kabely, jeden pro klasickou domovní zásuvku (8A, dobití za 7 hodin), druhý pro domovní zásuvku se zvýšeným výkonem (14A, dobití za 4 hodiny, neptejte se mě, co to znamená, ale technické parametry najdete v katalogu DS7 Crossback E-Tense zde). A pak tu máme DS Wall Box, který jsem zmiňovala výše (dobití za méně než 2 hodiny).
DS7 Crossback E-Tense má 300 koní celkového výkonu (točivý moment 520 Nm). Nenechte se zmást, u hybridu nelze jen tak sečíst výkon klasického, spalovacího a elektrického motoru dohromady. Kdybychom to vzali popořadě, tak pod kapotou najdete benzinový motor o objemu 1,6 litru s výkonem 200 koní. Na přední nápravě si hoví jeden elektromotor o výkonu 110 koní a na zadní nápravě druhý o výkonu 112 koní. Převodovka je osmistupňová automatická. V běžném provozu, při klidnějším tempu a s dobitými bateriemi jede DS7 E-Tense na zadní elektromotor. Při rychlosti nad 135 km/h se naopak zadní elektromotor odpojuje. No a kdykoli je potřeba, zapojí se do práce další články, kterými jsou přední elektromotor a benzinový motor. Nádrž na benzin má 43 litrů (jen o 14 litrů méně než klasická verze), takže i dojezd na benzin je slušný. Pohon všech čtyř kol máte k dispozici kdykoli je potřeba, i když je baterie vybitá, tak spalovací motor dokáže zásobit energií zadní elektromotor natolik, aby mohl pohánět zadní kola. V elektrickém režimu s plně nabitými bateriemi (ty mají kapacitu 13,2 kWh) dokáže DS7 E-Tense ujet až 58 kilometrů.
Pomocí tlačítka „Drive mode“ na středové konzole si můžete jednoduše vybírat a volit ten nejvhodnější pro každou vaši cestu.
Hybridní režim – kdykoli a kdekoli
Benzinový motor a elektromotor pracují samostatně nebo společně v závislosti na stylu jízdy.
100% Elektrický režim – důraz kladen na ekologii a ekonomiku provozu.
Elektrický režim umožňuje dojezd až 58 km na elektřinu.
Režim Sport – důraz kladen na výkon
Benzinovému motoru elektromotory pomáhají být rychlejší. Když chcete maximální výkon a nehledíte na spotřebu, tenhle režim je ten pravý.
Režim 4×4 – důraz kladen na schopnost projet v náročnějších podmínkách
Trvalý a rovnoměrný (dle potřeby a adheze) přenos výkonu na všechna čtyři kola. Režim, který pomůže co nejsnáze projet blátem, sněhem, polem nepolem. 😉
Cena hybridní verze startuje na 1 395 000 Kč. To je o 345 000 Kč více než 1.6 PureTech 225 koní s osmistupňovou automatickou převodovkou. Hybrid má však 300 koní, zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy oproti 8,2 sekundy u benzinové verze, je to čtyřkolka a místo 5,5 litru/100 km v kombinovaném provozu slibuje 1,4 l/100 km. Mimochodem záruka na baterie je 8 let. Počítat můžete s velmi bohatou výbavou, hybrid je nabízen ve dvou vyšších stupních So Chic a Grand Chic a dostupný je ve všech „inspiracích“ (osobitých stylech výbavy). Kompletní ceník, přehled výbavy a technické detaily najdete zde.
Zajímavá to věc, o které se moc neví. Proto jsem o registračních značkách „EL“ udělala samostatný článek, který najdete zde. Prozradím, že elektromobily a plug-in hybridy mohou jezdit zdarma po dálnici a zdarma parkovat v Praze na modrých zónách.
O samotné DS7 a jízdních dojmech s ní jsem psala zde. Juknout můžete také na testimonial s DS7 Crossback nebo Autfit k červené dé-es sedmičce. Takže palcovat budu jen své postřehy týkající se hybridní verze. Jezdila jsem s krásnou zlatou (přesně tuhle barvu má i Lucie Borhyová – rozhovor s ní najdete zde) DS7 E-Tense ve výbavě Grand Chic, jejíž základní cena je 1 555 000 Kč.