DS3 Crossback – Já na bráchu, brácha na mě :-) Představení a jízdní dojmy

11.6.2019 Veronika Petrů 0 komentářů

Segment stylových a svým způsobem luxusních malých aut je spíše doplňkový (slovo okrajový jsem záměrně nepoužila). Asi se mnou budete souhlasit, že jeho typickým zástupcem je Mini. Retro design a důraz na sportovní jízdní vlastnosti. DS3 má priority naprosto opačné. Futuristická extravagance a komfort. To je to, oč tu běží. Zaujalo vás to?

Brácha? Ano, DS7 Crossback je velký, starší brácha DS3 Crossback a model, který dle mě odstartoval skutečnou autentickou a originální cestu mladé značky DS. Skutečně výjimečné auto, které jsem měla i v testu, a samozřejmě jsme si spolu střihli Autfit.

Kromě zmiňovaného Mini je konkurencí DS3 Crossback ještě nové Audi Q2. Ale teď už k hlavní hvězdě tohoto postu.

Nepřehlédnutelný

Jaký tvar mají přední světla, to se mě neptejte. Tvarování celé přídě je, kulantně řečeno, neobvyklé. A vypadá velmi efektně, stejně tak jako bok s výraznými prolisy a vrchní linií dveří ve stylu jako by designér říkal: „Když jsem kreslil zadní dveře, tak jsem zakopl“. To samozřejmě myslím s nadsázkou, je to zajímavé a originální (i když jsem si trochu vzpomněla jak na DS3 hatchback, tak na BMW X3 první generace) a mně se to líbí. Já mám totiž tyhle extravagantní (DS říká avantgardní, no nevím) prvky ráda. Další věc, co stojí za pozornost, jsou zajížděcí chromované kliky (s tímhle řešením přišel Land Rover u modelů Velar a Evoque). Tím vším na sebe DS3 poutá pozornost a ani si vlastně nevšimnete, že je to docela prcek, a to i v porovnání se svými konkurenty. Já to kvituju, jak už jsem párkrát řekla i napsala, mnoho z nás si nekupuje malá auta proto, že nemají na větší, ale proto, že je pro ně malé auto praktičtější vzhledem například k převaze městského provozu. A zároveň můžete mít chuť nechat se hýčkat bohatou výbavou, která bývá výsadou větších aut. U DS3 byste byly s tímhle „mindsetem“ na správné adrese. Ale to už je další téma.

Důležité je, jaký jsi uvnitř…

Našly bychom jistě dva tábory. Prvním jsou ti co si myslí, že není důležité, jak člověk vypadá, ale to, jaký je uvnitř. A pak jsou ti, co kontrují prvním dojmem a tím, že také okolí nemusí mít chuť poznávat vaše vnitřní kvality, když vaše „pozlátko“ nevábí. U aut je to mnohem jednušší, ale v zásadě podobné. Kdo by nechtěl, aby jeho auto dobře vypadalo a dělalo majitelce radost, kdykoli k němu přichází. Na druhou stranu interiér je místem, kde trávíte čas, často hodiny a hodiny denně. Takže ne jen pro vás velmi důležitým. Digitální přístrojová deska DS3 má velmi odvážný design. Dotyková tlačítka uprostřed palubní desky jsou sdružena do tvaru diamantu. Jak je u značky DS zvykem, malým uměleckým dílkem jsou i tlačítka na ovládání oken. A hlavně hodiny Bracelet. Víte, že způsob, jakým je zde kůže tvarována, provedení koženého volantu nebo motiv hodinkového pásku na sedadlech, nelze šít strojově, a tak jej provádí čalouničtí mistři ručně?

Inspirujte se ⭐️

Kromě klasických stupňů výbavy nabízí DS 3 Crossback, jak je u značky DS dobrým zvykem, také pět variant interiéru – takzvané inspirace. Pro inspiraci DS MONTMARTRE je typická střídmost, když v interiéru dominuje černá, kombinovaná s látkovým čalouněním Pur Basalte na palubní desce a na dveřních panelech. Inspirace DS BASTILLE představuje ideální příležitost k tomu, abyste pomocí vozu vyjádřily svou osobnost – máte k dispozici působivé materiály, bronzové povrchy a třeba i saténově chromované motivy „Clous de Paris“. Inspirace DS PERFORMANCE Line zase kombinuje sportovní vzhled s elegancí, a tak kromě leskle černé masky chladiče najdete v interiéru dekorativní prvky z Alcantary a to i na palubní desce, což je z mého pohledu úžasně efektní. To inspirace DS RIVOLI odkazuje na luxusní ulici Rivoli a prestižní prostředí okolní elegantní pařížské čtvrti. Toho je docíleno použitím chromu a světlým interiérem. Poslední inspirací je DS OPERA, která na posádku silně zapůsobí prestiží slavné pařížské opery Garnier. Na sedadlech jsou použity prvky v černé kůži Nappa a motiv hodinkového pásku (Bracelet), na palubní desce či sedadlech je použito ozdobné perlové prošití.

Na velikosti (ne)záleží

Interiér DS3 je skutečně prostorný. Avšak nezdá se. Provedení palubní desky i výplní dveří je totiž designově navrženo tak, aby vytvářelo dojem luxusní útulnosti, což si může někdo vysvětlovat jako dojem stísněnosti. A podtržený může být i nízkým zasklením. Ve skutečnosti je však uvnitř příjemně dýchatelno a ani kufr o velikosti 350 litrů není nic, za co by se měla novinka stydět.

Elektrifikace

Platforma nové DS3 je připravena i na alternativní pohon. Chystá se elektrická verze E-Tense. Ta by do prodeje měla přijít na konci roku. Elektrická verze bude disponovat baterií o kapacitě 50 kWh a elektromotorem o výkonu 100 kW. Zrychlení z klidu na 100 km/hod za 8,7 sekundy není vůbec špatné a jízdní vlastnosti by měly být hbité díky nízko položenému těžišti, neboť baterie jsou integrovány do podlahy. Dojezd čistě elektrické verze je 320 km a baterii lze u rychlodobíjecí stanice dobít na 80 % kapacity za pouhých 30 minut. V neposlední řadě má 100 % elektrická verze E-Tense k dispozici také speciální odstín Crystal Pearl.

Aktuální nabídka verzí

V ceníku najdete verzi 1.2 PureTech (tříválec) o výkonu 100, 130 nebo 155 koní. Výkonnější varianty jsou kombinované výhradně s automatickou osmistupňovou převodovkou. Další možností je naftový motor 1.5 BlueHDi (čtyřválec) ve výkonových variantách 100 a 130 koní. Kompletní ceník najdete v odkazu zde. Ceny jsou ambiciózní, konec konců nejde o žádnou tuctovku, nabízí bohatou výbavu a k autu dostanete i nadstandardní služby…

 

…Only You – nechte se rozmazlovat

Majitelkám a majitelům DS 3 Crossback budou k dispozici i služby rozmazlovacího programu Only You. Díky mobilní aplikaci MyDS App se mohou kdykoliv spojit se svým vozem DS a v případě potřeby lze i telefonicky kontaktovat asistenční centrálu. Aplikace slouží jako osobní účet zákazníků DS a poskytuje rovněž přístup k palubní dokumentaci, umožňuje sledovat historii cest či dostávat upozornění na nutnost provedení pravidelné údržby. Lze si přes ni také zařídit schůzku v DS či si dokonce objednat službu soukromého řidiče DS Valet (více jsem se o tomhle všem rozepsala v článku o DS7 Crossback), který je k dispozici během údržby vašeho DS nebo při předání nového vozu DS. Součástí programu Only You je také DS Assistance – služba, která se v případě poruchy nebo nehody postará o vše potřebné.

Jízdní dojmy

Testovací jízda s DS3 Crossback 1.2 PureTech (130 koní), osmistupňová automatická převodovka, Performance Line. Tak jak? 😉

Palec nahoru

  • Vyčnívající – DS3 si nespletete s žádným jiným modelem, je opravdu originální v tom nejlepším slova smyslu. Tedy podle vkusu mé maličkosti.
  • Dokonalý posaz (já 163,5 cm) – i vyšší kolegové byli spokojení, ale když budu mluvit za sebe, tak jsem byla opravdu nadšená z toho, jak hezky se mi v DS3 Crossback sedělo. Pohodlná sedadla, vše v optimální vzdálenosti, volant, pedály, volič režimů převodovky, ovládací panel na středové konzole… Jako kdyby byl interiér šitý pro mě na zakázku. 😁
  • Nízká boční okna – vypadají „chic“, dělají interiér útulnějším.
  • Osmistupňová automatická převodovka – chválila jsem ji všude, kde jsem s ní měla tu čest, a mezi klady ji jednoznačně řadím i tady. Do města je automat super a jsem nadšená, že DS dalo i do malého auta takhle „dospěláckou“ automatickou převodovku.
  • Hladký chod 1.2 PureTech/130 koní – ačkoli jde o tříválec, motor je skvěle odtlumený a působí tak velmi kultivovaně, přesně jak by vzhledem k charakteru DS3 měl. Výfuk decentně sportovně brumlá, podle mě skvěle sladěno. Motor můžu doporučit i z hlediska jízdních výkonů, jelikož svezení bylo příjemně svižné.
  • Komfortní podvozek – věrná stylu své značky, i malá DS3 skvěle filtruje nerovnosti a je milovníkem spíše pohodové jízdy. Ovšem není to zase žádný „houpák“. Dobrý kompromis, i jízdní vlastnosti jsou sebevědomé.
  • Povedený palubní systém – snadná orientace, rychlá reakce na povely. Tlačítka tvářící se „opravdicky“, jež jsou ve skutečnosti dotyková, jsou velmi hezkým prvkem.
  • Prostornost – na všech místech je dost místa nad hlavou a ani lokty tu nemusíte držet u těla. V porovnání s prvním dojmem působí DS3 Crossback jako prostorový zázrak.
  • Odhlučnění – i na dálnici je v DS3 Crossback příjemné ticho, což je v této třídě opravdu nevídané a bylo to pro mě velmi příjemným překvapením.
  • Malé ovládací síly – DS3 Crossback krásně padne do dámské ruky. Někdo by mohl říci přeposilované řízení, ale já myslím tak akorát, hlavně ve městě, kde má člověk stále ruce do vánočky. 😉
  • Výbava z větších aut – světla Matrix LED Vision (světelné paprsky se automaticky přizpůsobují okolnímu prostředí, takže mohou být trvale rozsvícena dálková světla, aniž by docházelo k oslňování ostatních řidičů) nebo adaptivní tempomat s funkcí aktivního udržování vozu v jízdním pruhu. A mnohé další. Je skvělé, že se i v takhle „malém“ autě můžete nechat rozmazlovat nejmodernějšími prvky výbavy.

Palec dolů

  • Výhled – nízká boční okna vypadají „chic“, dělají interiér útulnějším, ale logicky malinko omezují výhled ven. Hlavně zadním cestujícím.
  • Volume doprava – palubní systém mi vyhovoval až na jednu drobnost, a tou je absence klasického otočného ovladače hlasitosti. Ten já ráda.
  • Informace Head-up displeje se nepromítají přímo na čelní okno – ale na výsuvnou průhlednou „destičku“, kterou máte v zorném poli. Já tohle řešení opravdu nemám ráda, ruší mě to, překáží ve výhledu.
  • Co oči nevidí… nižší kvalita použitých materiálů? – ano, jde spíše o místa, která nejsou na očích, ovšem DS si zakládá na detailu, takže mi to nedalo, abych se mu nekoukla i trochu pod sukni a abych to tu nezmínila.
  • Otevírání víka kufru – je ukryté v nárazníku nad registrační značkou. Snadno se ušpiníte a ještě se musíte sehnout.
Tak co na něho říkáte? 🚗 Chtěly byste, abych DS3 Crossback otestovala? Dejte vědět!
Pokud se vám článek líbil, tak dejte ❤️. A sledujte Facebook a Instagram Autokabelek, ať vidíte, na čem právě pracuju a co pro vás chystám!

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *