Nový Mustang je zábavný, jízdně imponující a hlavně vážně sexy!
Druhá třetice finalistů ankety Auto Mého Srdce bude méně praktická, avšak více rozmanitá, hodně stylová, ale i sportovní. A odstartujeme rovnou z ostra s kupé BMW řady 4. Auto, které jsem vždy považovala za spíše pánské. Rovnou však řeknu, že pro mě bylo velkým překvapením. Až jsem překvapila sama sebe. 😁
Cílem ankety AUTO MÉHO SRDCE je ocenit výrazné, nově uvedené vozy na českém trhu, které nejvíce oslovují ženské publikum. Do druhého kola porotkyně, mezi kterými, kromě mě 💁🏼♀️, nechybí moderátorka Tereza Tobiášová, zpěvačka Annamária d’Almeida nebo podnikatelka Eva Čejková, vybraly tyto modely: Subaru Forester, Hyundai Tucson, Mercedes-Benz GLE, Opel Mokka, Škodu Octavii a právě BMW řady 4.
Na webu ankety probíhá hlasování veřejnosti o nejlepší auto z ženského úhlu pohledu Dámská autovolenka. Motivací této ankety je zjistit, který model si získal srdce českých řidiček. Více informací a kompletní přehled nominovaných vozů najdete zde.
Parkovat ve městě by s ním člověk ani nechtěl. V řadě příčně parkujících aut sotva „vylezete“ kvůli dlouhým dveřím, podélně se počítá každý centimetr, takže i když to není zas takový velikán, možná budete hledat padnoucí parkovací místo o pár minut déle. Nízkoprofilové pneumatiky jsou před obrubníky nahé. Ovšem jinak ho chceš, je totiž dost návykový. Svezení s ním je boží, krásně se řídí, je silné, jisté a přitom má smysl pro humor. Jeho podvozek je vážně vyladěný. Co se designu týče, budu se mu věnovat později, rovnou ale říkám, že nebudu komentovat obří „ledvinky“, kvůli kterým ho tolik lidí přezdívá králík či veverka, že mě to už nudí, i když je to v zásadě vtipný. Poslední dobou se to tu hemží hybridy, a vlastně ani tohle auto nebude výjimka. Jde však jen o Mild Hybrid s 11-ti elektro koňmi. Jde o vylepšené mild-hybridní ústrojí, které generuje a ukládá více kinetické energie. Ta se pak využije na spotřebu všeho, co je v autě na elektřinu, ale také na zvýšení výkonu. Ale teď už ke konkrétním „highlights“, které mě na téhle novince zaujaly.
Třílitrový šestiválec pod kapotou
Třílitrový šestiválec je v nabídce jen pro vrcholné modely „M“ a verzi 440i. Nenechte se zmást, 430i je „jen“ dvoulitrový čtyřválec. Je to tak trochu downsizingově (trend zmenšování objemu motorů) posunuté. Motoru verze 440i pomáhají k mohutnému nádechu dvě turbodmychadla. Jeho výkon je 374 koní, točivý moment 500 Nm a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. V praxi však působí ještě ostřeji a rychleji, než by se mohlo z tabulkových, už tak slibných, hodnot zdát. Po sešlápnutí pedálu plynu k podlaze vyrazí doslova jako střela.
Dekory, materiály, sedadla
BMW nesází na retro-futuristický design interiérů jako například Mercedes, drží se své klasiky. Ovšem luxusní materiály, dekory a precizní zpracování nadchnou. Testovaný kousek měl interiér v koženém provedení Vernasca Cognac s dekorativním prošíváním. Perfektní byla sportovní sedadla s výrazným bočním vedením, která tělo krásně objala a poskytovala dobrou oporu v rychle projížděných zatáčkách. Jelikož mám ráda zajímavé detaily, tak nemohu nevyzdvihnout „M“ trikoloru na bezpečnostních pásech.
Zábava za volantem
Rozložení hmotnosti 50:50, dodatečné výztuhy, to jsou jen jedny z odlišností řady 4 v porovnání s řadou 3, které ji dělají jízdně tak impozantní. Nechybí adaptivní podvozek, máte tu možnost přepínat jízdní režimy a pohon všech kol xDrive v režimu Sport Plus dopřává větší porci výkonu zadním kolům, takže se pak tohle kupé s pohonem všech kol chová jako zadokolka. Řízení je příjemně tuhé, tak abyste měly ten správný zážitek z řízení, zároveň není zbytečně těžké, takže ani „slabá“ žena se v Praze nenadře. V zatáčkách drží jak přibité. Zážitek umocňuje krásný zvuk motoru a výfuku.
Magické „M“
Sportovní brzdy, sportovní podvozek, sportovní diferenciál a mnoho krásných funkčních i designových doplňků. Brzdy ostře nejen vypadají, ale ostré i jsou, reagují na první našlápnutí. Skvělá je i osmistupňová automatická převodovka Steptronic Sport, která řadí opravdu bleskurychle. Pokud budu brát vrcholnou sportovní verzi „M“ a „M Competition“ jako jednovaječná dvojčata a budu je počítat za jedno provedení, vyjde mi testovaný kousek jako druhý nejvýkonnější model. Skvělý je tříramenný „M sportovní volant“ s tlustým věncem.
Podavače pásů
A přitom taková blbost. 😁 Ano, není to žádná novinka ani výjimečnost tohoto modelu, ale jelikož tu kupé poslední dobou moc často nemám, tak stojí za zmínku. Popravdě pro krásu třídveřové karoserie se občas trpí, hlavně když jste menšího vzrůstu a sedačku máte blízko volantu. Problém pak nastává s vystupováním a nastupováním, kdy potřebujete hodně prostoru vedle auta, abyste si mohly dostatečně otevřít velké dveře. A náročné může být i dosáhnout na bezpečnostní pás. Pokud nemáte hypermobilní rameno. 😉 Tenhle němý sluha pracuje tiše, nenápadně, ale naprosto spolehlivě. Po zavření dveří se automaticky vysune a přiblíží pás vaší ruce.
Cena a výbava
Můžete tu mít skoro vše, na co si jen vzpomenete. Jen je potřeba si ve většině případů za libůstky připlatit. Testovaná verze vyjde v základu na 1 670 500 Kč, ale tenhle konkrétní krasavec by měl na showroomu cenovku přesahující 2 000 000 Kč. Jen to výše zmiňované krásné čalounění vyjde na bezmála 42 000 Kč, metalická barva Arctic Rase Blue na skoro 26 000 Kč. Chytrý parkovací asistent je však ve standardní výbavě všech verzí a to chválím. Obsahuje navíc couvací kameru, pomocnou funkci pro podélné parkování, aktivní systém kontroly vzdálenosti při parkování, stejně jako parkovací a couvací asistent.
Základně a technicky vychází řada 4 z řady 3. Ve skutečnosti však nejde jen o „obyčejně“ odvozené kupé ze základní karosářské varianty sedan. „Čtyřka“ má svébytný design a dalo by se říci, že fanoušky značky rozdělila na dva tábory. Já mám hodnocení usnadněné skutečností, že se mi do spárů dostala verze v „M paketu“. A každý, kdo zná BMW, a nemusí to být ani žádný skalní milovník značky, jednoduše ví, jak velký rozdíl může být ve vzhledu běžné verze a „M paketu“. Takže já se v těch jeho modrých očích docela topila. 🥰
Tags – BMW.cz, BMW řady 4, Anketa Auto mého srdce
Foto: Jana Neckářová Paterová
Mohlo by vás také zajímat:
Škoda Octavia – finalistka ankety Auto Mého srdce – Čím na mě udělala dojem?
Subaru Forester – finalista ankety Auto Mého srdce – Čím na mě udělal dojem?
Hyundai Tucson – finalista ankety Auto Mého srdce – Čím na mě udělal dojem?
Mercedes GLE – finalista ankety Auto Mého srdce – Čím na mě udělal dojem?
Opel Mokka – finalista ankety Auto Mého srdce – Čím na mě udělal dojem?