Bláto nebo silnice, Ford Ranger nezná hranice :-)

2.5.2016 Veronika Petrů , 0 komentářů

Ford Ranger je nejprodávanějším pick-upem u nás i v Evropě. Není to jen proto, že je nejznámější. Zákazníci této třídy jsou zkušení a informovaní. Moc dobře vědí, co od svého auta chtějí, a obvykle jsou i seznámeni s kvalitami konkurentů. Úspěch Rangeru tkví v jeho vlastnostech. Aby byl pro zákazníky stále atraktivní, neusíná na vavřínech a přichází v modernizované podobě.

Kultivovaný dřevorubec

Ranger na první pohled působí jako silák, jeho mohutný vzhled je vnější prezentací robustnosti jeho konstrukce. Je oblečen do skvěle padnoucího obleku, který respektuje stejně dobře jeho muskulaturu a praktické poslání jako módní trendy. Například velká zpětná zrcátka se k Rangeru nejen skvěle hodí, zároveň díky nim máte dokonalý přehled.

Více novinek najdeme uvnitř

Na první pohled lze modernizaci odhalit jen na detailech, například díky nové masce chladiče. V interiéru se však odehrálo změn více. Vnitřní prostředí a nabízená výbava se více přiblížily klasickým osobním vozům, přesto je vše velmi robustní a praktické. Více „luxusu“ nabídne vrcholná verze Wildtrack, zvenku ji poznáte podle speciálního lakování, uvnitř najdete sedadla potažená kombinací kůže a tkaniny s ventilovanými sekcemi inspirovaná sportovním oblečením. Kontrastní prošívání a proužek v oranžovém odstínu jsou poznávacími znaky této verze.

Až pět lidí a šest plechovek

Dvoumístná je verze Single Cab, 2+2 místa nabídne provedení Super Cab a pro pětičlennou posádku je určen interiér prostorné verze Double Cab. Potěší hluboká schránka ve středové konzole až na šest plechovek chlazeného nápoje, do přihrádky před spolujezdcem se zas vejde notebook o uhlopříčce až 16palců.

Výkonu a síly na rozdávání

O pohon Rangeru se starají dva modernizované turbodieselové motory TDCi. „Dvadvojka“ o výkonu 130 nebo 160 koní a „třidvojka“ s 200 koňmi. Na výběr jsou šestistupňová manuální a automatická převodovka. Na českém trhu pak bude Ranger k dispozici výhradně ve čtyřkolce.

Neohrožený a zároveň příjemně ovladatelný

Ranger utáhne přívěs o hmotnosti až 3,5 tuny, brodit se dokáže i hlubokou vodou (až 0,8 metru) a v terénu záleží spíše na tom, na co si troufnete vy, protože Ranger toho ve skutečnosti dokáže projet více, než si dokážete představit. Nebo alespoň já. :-) Součástí novinářských jízdních testů novinky byla i jízda na terénním polygonu. Doprovod nám dělal zkušený instruktor, mimochodem mnohonásobný účastník rallye Dakar. Díky jeho radám a pomoci si člověk mohl schopnosti Rangeru užít na maximum. Nadchlo mě snadné ovládání všech funkcí, malé ovládací síly i gracie, s jakou Ranger všechny nástrahy zvládá. Neměla jsem ani problém s posazem, i když jsem drobnější postavy, našla jsem si „svoje místo“ hravě.

Hrubé síly netřeba

Díky elektronicky ovládané přídavné převodovce můžete mezi režimy 4×2 a 4×4 přepínat komfortně ovladačem mezi sedadly. Stejným ovladačem můžete volit i redukovaný převod nebo elektronickou závěrku zadního diferenciálu (na přání k dispozici i mechanická) pro jízdu v opravdu náročných podmínkách. Žádná velká páka a žádné „koláče“ v podpaží při manipulaci s ní. :-)

Ranger gentleman

Komfortní a snadno ovladatelný Ranger dělá vše pro to, aby vám byl v jakékoli situaci nápomocen. Na pick-up je velmi obratný a na parkování s ním netřeba vysoké (auto)školy. Při jízdě na silnici se Ranger chová velmi kultivovaně, testovaná verze 3.2 TDCi má mamutí sílu, což je skvělé při předjíždění stejně jako v terénu, kde lze s trochou nadsázky jezdit s manuální převodovkou jak s automatem. Stačí zařadit (podle podmínek) jedničku či dvojku, a Ranger pojede pomalu, ale jistě za vámi vytyčeným cílem. Vy se tak můžete naplno soustředit na práci s volantem. A to není vše, co řidičce Rangeru usnadní život. V terénu například elektronika sníží citlivost plynového pedálu pro jemnější dávkování výkonu, prudké klesání pomůže zvládnout automatický asistent pro sjezd.

Shrnuto a podtrženo

Já osobně mám pick-upy ráda. Líbí se mi ta nespoutanost a volnomyšlenkářství, které z nich vyzařují. Ačkoli bych nejradši jezdila na korbě jako na dovolené v Thajsku, i za volantem Rangeru mi bylo vážně dobře.
V ceníku najdete čtyři stupně výbav, tři karoserie, tři motory a dvě převodovky. Nejlevnější verze vyjde na  491 900 Kč bez DPH (595 199 Kč s DPH).

 

Umíte si představit mít podobné auto ve své garáži?
Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *