Opel tvrdí, že přední světla mají tvar ptačích křídel. Podle mě vypadají jako otočené logo Nike.
Ford Ranger je nejprodávanějším pick-upem u nás i v Evropě. Není to jen proto, že je nejznámější. Zákazníci této třídy jsou zkušení a informovaní. Moc dobře vědí, co od svého auta chtějí, a obvykle jsou i seznámeni s kvalitami konkurentů. Úspěch Rangeru tkví v jeho vlastnostech. Aby byl pro zákazníky stále atraktivní, neusíná na vavřínech a přichází v modernizované podobě.
Ranger na první pohled působí jako silák, jeho mohutný vzhled je vnější prezentací robustnosti jeho konstrukce. Je oblečen do skvěle padnoucího obleku, který respektuje stejně dobře jeho muskulaturu a praktické poslání jako módní trendy. Například velká zpětná zrcátka se k Rangeru nejen skvěle hodí, zároveň díky nim máte dokonalý přehled.
Na první pohled lze modernizaci odhalit jen na detailech, například díky nové masce chladiče. V interiéru se však odehrálo změn více. Vnitřní prostředí a nabízená výbava se více přiblížily klasickým osobním vozům, přesto je vše velmi robustní a praktické. Více „luxusu“ nabídne vrcholná verze Wildtrack, zvenku ji poznáte podle speciálního lakování, uvnitř najdete sedadla potažená kombinací kůže a tkaniny s ventilovanými sekcemi inspirovaná sportovním oblečením. Kontrastní prošívání a proužek v oranžovém odstínu jsou poznávacími znaky této verze.
Dvoumístná je verze Single Cab, 2+2 místa nabídne provedení Super Cab a pro pětičlennou posádku je určen interiér prostorné verze Double Cab. Potěší hluboká schránka ve středové konzole až na šest plechovek chlazeného nápoje, do přihrádky před spolujezdcem se zas vejde notebook o uhlopříčce až 16palců.
O pohon Rangeru se starají dva modernizované turbodieselové motory TDCi. „Dvadvojka“ o výkonu 130 nebo 160 koní a „třidvojka“ s 200 koňmi. Na výběr jsou šestistupňová manuální a automatická převodovka. Na českém trhu pak bude Ranger k dispozici výhradně ve čtyřkolce.
Ranger utáhne přívěs o hmotnosti až 3,5 tuny, brodit se dokáže i hlubokou vodou (až 0,8 metru) a v terénu záleží spíše na tom, na co si troufnete vy, protože Ranger toho ve skutečnosti dokáže projet více, než si dokážete představit. Nebo alespoň já. :-) Součástí novinářských jízdních testů novinky byla i jízda na terénním polygonu. Doprovod nám dělal zkušený instruktor, mimochodem mnohonásobný účastník rallye Dakar. Díky jeho radám a pomoci si člověk mohl schopnosti Rangeru užít na maximum. Nadchlo mě snadné ovládání všech funkcí, malé ovládací síly i gracie, s jakou Ranger všechny nástrahy zvládá. Neměla jsem ani problém s posazem, i když jsem drobnější postavy, našla jsem si „svoje místo“ hravě.
Díky elektronicky ovládané přídavné převodovce můžete mezi režimy 4×2 a 4×4 přepínat komfortně ovladačem mezi sedadly. Stejným ovladačem můžete volit i redukovaný převod nebo elektronickou závěrku zadního diferenciálu (na přání k dispozici i mechanická) pro jízdu v opravdu náročných podmínkách. Žádná velká páka a žádné „koláče“ v podpaží při manipulaci s ní. :-)
Komfortní a snadno ovladatelný Ranger dělá vše pro to, aby vám byl v jakékoli situaci nápomocen. Na pick-up je velmi obratný a na parkování s ním netřeba vysoké (auto)školy. Při jízdě na silnici se Ranger chová velmi kultivovaně, testovaná verze 3.2 TDCi má mamutí sílu, což je skvělé při předjíždění stejně jako v terénu, kde lze s trochou nadsázky jezdit s manuální převodovkou jak s automatem. Stačí zařadit (podle podmínek) jedničku či dvojku, a Ranger pojede pomalu, ale jistě za vámi vytyčeným cílem. Vy se tak můžete naplno soustředit na práci s volantem. A to není vše, co řidičce Rangeru usnadní život. V terénu například elektronika sníží citlivost plynového pedálu pro jemnější dávkování výkonu, prudké klesání pomůže zvládnout automatický asistent pro sjezd.
Já osobně mám pick-upy ráda. Líbí se mi ta nespoutanost a volnomyšlenkářství, které z nich vyzařují. Ačkoli bych nejradši jezdila na korbě jako na dovolené v Thajsku, i za volantem Rangeru mi bylo vážně dobře.
V ceníku najdete čtyři stupně výbav, tři karoserie, tři motory a dvě převodovky. Nejlevnější verze vyjde na 491 900 Kč bez DPH (595 199 Kč s DPH).