Ani za týden jsem neobjevila žádnou zásadní slabinu, o které bych se mohla rozepsat.
Kompaktní autokabelka od Audi je tak šmrncovní a nadčasová, že žádný velký facelift nepotřebovala. A tak se jen trochu vyhladily počínající vrásky a jinak se energie vývojového oddělení směřovala na techniku. Jaké mám dojmy z prvního svezení s novou Audi A3?
Poznávacím znakem modernizované verze jsou určitě nově tvarovaná přední světla. Pozornému oku jistě neunikne ani nově tvarovaný nárazník a maska chladiče. Pár kosmetických změn najdeme i na zádi.
Nezáleží však na tom, jak moc je auto modernizované zvenku, ale zevnitř. :-) V tomto případě to platí, žádná ironie! Zásadní novinkou je totiž Audi virtual cockpit. Pro majitelky Audi TT či Audi A4 nic nového, ale v této třídě je to vážně bomba. Místo klasického přístrojového panelu je v kapličce před volantem velký displej. A vy si můžeme vybrat, co na něm chcete zobrazit. Nabízí se obdoba klasických „budíků“, obří mapa navigace nebo různé kombinace, můžete si volit jaké jízdní, provozní či doplňkové informace chcete v zorném poli zobrazit. Jelikož na testovacích jízdách v okolí Mnichova jsme povětšinou jezdili podle navigace, volila jsem variantu mapy a musím říct, že je to v porovnání s klasickým displejem informačně-zábavního systému na středové konzoli úplně jiný komfort příjmu informací. I ostatní zobrazení se mi moc líbila, mě na tyhle srandičky docela užije. Někdy mi sice přišlo, je přede mnou až moc údajů a informací, ale je to jen o zvyku a orientaci.
Když už je tu řeč o displeji informačního a zábavního systému, tak ten je nyní také zcela nový. Výsuvný, velmi plochý a designový. Ovšem i tady jsou hlavní změny oku skryté. Na přání dodávané systémy MMI Navigation s modulem Audi connect totiž nově nabízejí mnoho internetových funkcí, například navigaci s Google Earth a Google Street View, dopravní zpravodajství v reálném čase a praktické informace o parkovacích místech a cestovních cílech, zprávy nebo předpověď počasí.
Nově Audi A3 také nabízí asistenční systémy, které umí eliminovat riziko nehody v případě vaší nepozornosti nebo pomoci v řidičsky neoblíbených situacích, jako je jízda v dopravní zácpě.
Pokud stále nějak bojujete s váhou (tedy pokud vám vadí těžká auta), tak vězte, že nové Audi A3 s motorem 1.0 TFSI je nejlehčím autem ve třídě. Váží „pouhých“ 1150 kg. 1.0 TFSI je také pod kapotou A3 novinka, jde o tříválec s výkonem 115 koní a točivým momentem 200 Nm. Musím říct, že se snaží, „maličký“. Ve městě a na okreskách je velmi živý a neztratí se ani na dálnici, i když tam si uvědomíte, že celkem často držíte plynový pedál u země. A tím pádem už ani spotřeba není nijak snová. Moje těžší noha znamenala na testovací trase průměr 7,2 l/100 km. Mému temperamentu by tenhle motor nevyhovoval, ale pokud jste klidnější povahy a brouzdáte hlavně po městě, proč ne.
I dvoulitr je novinkou, má výkon 190 koní, a ten se mi líbil moc. Na to, že nejde o sportovní verzi, má tohle provedení docela dramaticky naladěný výfuk. Ne, že by byl nějak hlučný nebo obtěžující, je to taková náladovka. Stejně jako verzi 1.0 TFSI jsem i dvoulitr zkoušela v kombinaci s automatickou převodovkou DSG a v obou případech ji musím pochválit. Řadí hladce a přitom rychle, litrový motor dle mě trochu občas „podtáčí“, ale s dvoulitrem je úplně skvělá.
Vyzkoušela jsem i základní naftové provedení. Maličko si „pochrochtává“, ale nic, co by bylo proti dobrým turbodieselovým mravům. Udávané spotřeby 3,9 l/100 km se dosáhnout nepodařilo, ale ani 5,1 l/100 km nepovažuju za špatný výsledek. I tady mohu doporučit kombinaci s převodovkou DSG.
Vybírat můžete ještě z benzinového čtyřválce 1.4 TFSI/150 koní, naftového dvoulitru ve dvou výkonových verzích (150 a 184 koní), verze g-tron, která se „živí“ benzinem či zemním plynem a má dojezd 1300 km, nebo hybridního provedení e-tron. To pohání motor 1.4 TFSI spolu s elektromotorem přidávajícím dalších 105 koní.
Lahůdkou je vrcholná verze S3, která je nyní o 10 koní silnější (310 koní). Na stovku zrychlí během 4,5 sekundy a mít ji můžete s manuální šestistupňovou nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Mechanický samosvor mezi předními koly nenajdete, jeho funkci ale celkem zdatně supluje elektronický systém XDS.
Nabídka karosářských variant se nemění, třídveřový hatchback, pětidveřové provedení Sportback, sedan a kabriolet. V „Czechia“ bude novinka k mání v červenci. Více informací najdete na stránkách modelu zde.