Líbil se mi přehledný a velký displej, který usnadňuje nastavení všeho potřebného a i toho nepotřebného, ale příjemného.
Projekt na znovu vzkřísení legendární prvorepublikové továrny ležící v centru industriální části Prahy 9 vznikl před rokem. Ambiciózní projekt nové Pragovky bude novým srdcem Vysočan. O co jde?
Pragovka se pomalu stává živým multikulturním centrem a uměleckou čtvrtí. Areál je místem pořádání nejrůznějších kulturních a společenských akcí a stejně tak slouží jako ateliéry pro filmové a televizní produkce.
Díky zahraničním investorům se do původních budov opět stěhuje nový život. První budovou, které se tato transformace dotkla je objekt s označením „E“, kde se nyní rozkládá několik desítek studií, galerií a dílen. Pracuje zde téměř stovka umělců a tvůrců z různorodých oblastí. Jedná se tak o největší pražskou uměleckou oblast.
V plánu je automobilové muzeum Praga, kde bude k vidění ojedinělá sbírka vozů a předmětů legendární automobilky, jejímž majitelem je pan Emil Příhoda. Další budova V19 bude sloužit Národní galerii jako Kunsthalle. Hala 19 bude přebudována na Centrum současného umění, které Praze chybí a tato stavba je pro takové účely naprosto ideální.
Kreativní vysočanský projekt s novou budovou muzea a kulturně-uměleckým centrem, halou 19 – Kunsthalle, byl českou delegací vedenou primátorkou hl. města Prahy Adrianou Krnáčovou představen na prestižním realitním veletrhu MIPIM ve francouzském Cannes. Město Praha patří k tradičním vystavovatelům. Jednou z inspirací pro novou Pragovku byla pařížská La Défénse, kde se také uvažovalo o vzniku několika solitérních objektů, které by vdechly celému území nový ráz a následně se na ně navázalo i další výstavbou.
Ambiciózní projekt nové Pragovky by se měl stát novým srdcem Vysočan. Autorem návrhu je architektonické studio jakub cigler architekti, které se nejvíce přiblížilo vizi. Hodnotil se kreativní přístup a sociální, ekologické a ekonomické aspekty výstavby.
„Automuseum PRAGA bylo založeno v roce 1957. Hlavním cílem musea bylo zmapování historie naší největší automobilky a tím i historie českého automobilového průmyslu, který ve své době patřil k evropské špičce. V současné době je majetkem musea 70 automobilů PRAGA s datem výroby od roku 1907 do roku 1985. Sbírka zahrnuje vozidla osobní, nákladní, dodávková, autobusy, traktory, vojenské speciály, kropicí vozy a v neposlední řadě i vozy sanitní a pohřební. Chloubou sbírky je i kompletní archiv automobilky PRAGA včetně 200 000 kusů výrobní a výkresové dokumentace. Museum PRAGA je uváděno ve všech seznamech světových muzeí a kulturní komisí UNESCO je hodnoceno jako třetí největší značková sbírka. Svým rozsahem překračuje rámec České republiky a je odrazem naší slavné historie, kterou se tímto podařilo uchovat pro další generace a kterou se můžeme právem pyšnit.“
Umělecké doupě můžete navštívit už dnes, třeba při jedné ze zajímavých akcí, které má centrum v kalendáři (zde).