Komfort, výbava, design… Měkké sedačky a volant, na kterém už chybí jen tlačítko občerstvení.
Nedávno jsem se dostala na druhou stranu. 🎙 Chápejte před pomyslný mikrofon. Otázky mi pokládala skvělá Sabina Kvášová – zenavaute.cz, a jelikož mě její otázky moc bavily, rozhodla jsem se kompletní rozhovor sdílet i tady na blogu. Možná vás něčím překvapím, možná ne, ale hlavně věřím, že vás nebudu nudit. 🙏😁💁🏼♀️
Veronika: Auto je podle mě vyjádřením osobnosti jak u žen, tak u mužů. Stejně jako například oblečení. I když se zdá, že někteří muži oblečení neřeší a „obléká je manželka“, tak i takový inklinují k určitému stylu, elegantnímu, sportovnímu či ležérnímu, a i ti mají nějaký svůj osobitý styl, i když se nám to někdy nemusí zdát jako „styl“. 😉 Nejde ani tak o to nechat praktická auta mužům, jsou ženy, které jsou skutečně více praktické, akční a aktivní a takové si vyberou jiné auto než ženy romantické či extravagantní. Radím odpoutat se od zajetých kolejí typu „v rodinně jsme měli vždy tu a tu značku…“. Vyzkoušet, prohlédnout si více modelů, přemýšlet o tom, kdo jsem a co potřebuji. Auto by nám mělo usnadnit život, ale i být naší „soulmate“.
Veronika: Vlastně nemám moc ráda tohle srovnávání. Možná bychom tohle poměřování měli nechat mužům. 💪 Navíc si myslím, že je to hodně individuální, mýtus je tedy dělat škatulky s nápisem „žena“ a „muž“, můžete mít skvělou ženu-řidičku a skvělého muže-řidiče, a stejně tak méně šikovné jedince obou pohlaví. Ale když už ta otázka padla, myslím, že ženy jsou opatrnější, mají menší sklon k soutěžení.
Veronika: Ačkoli považuji ženy za opatrnější, většina žen snadněji udělá chybu pod tlakem. Psychická nepohoda způsobená osobními problémy nebo situací vzniklou na silnici… Myslím, že tohle má na řidičský výkon žen větší vliv. Ale často nás mohou limitovat jen předsudky a „lidová moudra“. Ženy neumí parkovat, tvoje máma je špatná řidička, ty za volant raději nesedej… Když tomu uvěříme, limituje nás to, nemůžeme ze sebe dostat to nejlepší.
Veronika: Popravdě si myslím, že pomalu ano, i když nevím, jestli to bude tak rychle. Ze skutečně dlouhodobého hlediska věřím nejvíce vodíkovému pohonu. A budoucnost mobility je podle mě plně autonomní řízení. Někdy bych to brala, ale celkově mi to radost nedělá.
Veronika: Můj neoblíbenější pomocník, asistent je hlídání mrtvého úhlu. A také bezklíčkový přístup a startování. Konec nekonečného hledání klíčů v kabelce. 💁🏼♀️
Veronika: Musím se vrátit do roku 2020. Toyota CH-R 2.0 Hybrid. Zaujala mě natolik, že skončila v mojí garáži. 🚗
Veronika: Myslím, že hodně trendy laky jsou oranžová, khaki či písková metalíza. Ohromně zajímavé odstíny teď značky vymýšlejí s klasickou stříbrnou či zlatou. Musím přiznat, že letos v zimě jsem byla hodně v černé a šedé, trochu nuda, uznávám, tak snad s jarem přijdou barvičky.
Veronika: To je docela těžká otázka, miluju inspiraci a inspirativní lidi, dnes je to díky sociálním sítím tak snadné nechat se inspirovat. Kdybych měla doporučit, jukněte na instagram či web Aleny Šafratové – Škola Stylu. Má skvělé rady nejen co se týče módy, ale i života, životního stylu a osobního rozvoje, jak být každý den lepší verzí sebe sama. Skutečně silná, inspirující, správná ženská!
Veronika: Mám pocit, že v současné době už všechny zaručené recepty selhávají. 😂 Právě dostatek inspirace je pro mě velmi důležitý. Důležité je přijetí odpovědnosti, nehledat chyby a viníky venku, ale občas si sáhnout do svědomí. Myslím, že pro nás ženy je důležité o věcech méně přemýšlet a více je cítit, žít. Ale já se to spíš učím. Nemám děti, takže to s balancováním času a energie nemám tak těžké. Myslím, že nejdůležitější je, aby se člověk, když si večer dá nohy na stůl a nalije čistého vína, cítil spokojeně. Někdo je více kreativní a tvořivý, jiný zase rodinný typ. A tím pádem bude v téhle „hře“, mimochodem moc hezky a výstižně řečeno, pro každého podstatné něco jiného.
Veronika: Jízda autem mě nabíjí i relaxuje. Nejvíce když jedu sama, oblíbená hudba či ticho podle nálady, jen auto, já a moje myšlenky. Tak nějak jsem se s věkem uklidnila a jezdím více na pohodu. 🚙 Ale auto „bez motoru“ bych asi nesnesla, samozřejmě ráda jezdím svižně, co se v mládí naučíš…🏎 Ale asi nejvíc mě teď nabíjí Pole dance, věnuji se mu už více let, dokonce si dělám kurz na instruktorku. Protože jsem se prakticky celý život věnovala jen řízení, neměla jsem taneční ani gymnastickou průpravu, tak začátky byly náročné, ale ohromně mě to baví.
Veronika: Já jsem milovnicí hitů 80-tých let. Takže osmdesátky se z mého auta linou nejčastěji. Někdo je miluje, někdo nesnáší, ale podle mě do auta skvělé. Já potřebuju veselou, energickou hudbu, takovou za volantem poslouchám nejraději. Poslední dobou také ráda poslouchám podcasty nebo si udělám podcast z nějakého videa na Youtube. U moderních aut je totiž velmi snadné propojit telefon se systémy auta, a pak si můžete pouštět cokoli. Podcasty jsou podle mě super tip na dlouhé cesty.
Veronika: Ráda bych na jaro nafotila více Autfitů, brzo se můžete těšit na Subaru Forester či Peugeot 3008. Samozřejmě také i na postřehy z testování finalistů ankety Auto mého srdce. Na webu už najdete první posty se Škodou Octavia a brzo budou další.
Veronika: Mám obrovskou radost, že tahle anketa v Česku vznikla, a že se jí daří. Dokonce má i podporu světového dámského auta roku. Samozřejmě někdo může říct, že jedno Auto roku v Česku stačí, stejně jako jedna Miss a tak dále. Ale na druhou stranu potřeby žen a jejich vnímání aut jsou opravdu velmi odlišné od mužského pohledu, a tak je skvělé, že tahle anketa dává slovo ženám. Ať už „profesionálkám“ v porotě, tak i veřejnosti, ženám řidičkám, které mohou hlasovat v anketě Dámská Autovolenka. Takže určitě hlasujte dámy! 💁🏼♀️ Světové auto roku vyhrál LR Defender, mnoho lidí to ohromně překvapilo, já se ani tak nedivila, a i Auto mého srdce loni vyhrál Land Rover, loňská novinka Evoque. Designově je pro mě horký kandidát Opel Mokka, intuice mi radí říct Mercedes GLE, ale anketa je novinkami opravdu „natřískaná“, takže si netroufám odhadovat.
Klárka
Perfektní rozhovor, na web Ženavautě chodím taky často, mají tam super rady na cestu autem.