Minulá generace mi přišla až nehezká. Novinka se mi naopak zdá stylová a šik.
Když se řeklo, že se na jízdní představení modernizované Škody Rapid pojede do Frankfurtu, vůbec jsem netušila, po jak krásných horských silničkách se budu prohánět. Přiznám se, že pohoří Taunus jsem si do slepé mapy ve své hlavě musela teprve zapsat. Mám pro vás zážitky z cest i tip na výlet pro milovnice lidskou silou i výkonnými motory poháněných kol. :-)
Praha – Frankfurt nad Mohanem – 500 km, 4 až 5 hodin jízdy autem. Letadlem je to hodinka, ale s cestou na letiště, odbavovacími procedurami a následným transferem v cílové destinaci se to taky klidně na 3 až 4 hodiny protáhne. Nejúspornějšímu Rapidu, kterého jsem testovala (1.4 TDI), by na cestu do Frankfurtu stačilo jen 20 litrů nafty. Tedy aspoň podle tabulek. Ale teď už se pohodlně usaďte a slyšte a viďte mou fotostory. :-)
Já si létám, já se vznáším… Čím jsem starší, tím raději na delší vzdálenosti létám. Ano, čtete dobře, upřednostňuji leteckou dopravu před řízením. Možná o to více si pak užívám testovací jízdy. Jen ty letištní „procedury“ jsou trochu vopruz. A taky skutečnost, že už dnes na linkovém letu nedostanete ani sklenici vody, mi lehoulince kazí můj asi trochu „odlschoolový“ pohled na leteckou dopravu jako na něco výjimečného a exkluzivního.
Nikoli Frankenstein, ale Falkenstein. Krásné městečko v pohoří Taurus, které bylo naším útočištěm, startem a cílem testovacích tras. Z frankfurtského letiště je to něco přes hodinku jízdy autem. Falkenstein najdete i v turistických průvodcích, jelikož je zde jedna ze tří nejnavštěvovanějších zřícenin.
Po prezentaci je čas vyrazit na testovací jízdy. K dispozici máme snad všechny verze Škody Rapid, liftbacky i spacebacky a kompletní plejádu motorů a převodovek včetně novinky, kterou je tříválec 1.0 TSI. O ten je mezi novináři boj, já si klidně počkám a jako správná blogerka si na první jízdu a focení vybírám auto podle barvy a vyrážím na jednu ze čtyř testovacích tras.
S fotografem vyrážíme na Feldberg (přesněji řečeno Großer Feldberg – nejvyšší vrchol pohoří). Bylo tu asi 6 stupňů, ale nádherně Na počasí si každopádně nemůžu stěžovat, to mi vyšlo dokonale, prý to byl první slunečný den za dobu konání této mezinárodní prezentace. Mimochodem v pozadí je hotel Feldberghof, vyrazit sem můžete nejen pro hezké fotky (jako já), ale i za turistikou nebo cyklistikou (na to by mě naopak moc neužilo).
Pro další fotoúlovky vyrážíme do malebného historického městečka Königstein im Taunus. Mimochodem, za krásné fotky (i trpělivost s mou maličkostí při focení), které jste mohly vidět v Autfitu a které vidíte v galerii pod tímto postem (a na další várku se můžete těšit v chystaném příspěvku s jízdními dojmy s novou Škodou Rapid), bych ráda poděkovala Ivo Herčíkovi.
Ale teď už jdu opravdu jezdit. Musím přece pro vás toho Rapida pořádně vyzkoušet. :-) Mezitím se už uvolnilo místo ve frontě na novinku 1.0 TSI. Takže připoutat a vyrážíme! Mimochodem, tahle zajímavá sedadla měl testovací Rapid Spaceback s Dynamic paketem.
Čas na malé občerstvení. Ačkoli za gurmánskými zážitky bych já osobně do Německa nejela, musím říct, že tady mi moc chutnalo (oběd, občerstvení i večeři jsme měli v hotelu, více níže). Možná to bylo i tím horským vzduchem a horskými silničkami, na kterých jsem vypálila nějakou tu kilokalorii. :-)
Vyzkoušela jsem 1.4 TDI, 1.0 TSI i 1.6 TDI. Manuál i automat (DSG), liftback i spaceback. Jak už jsem několikrát zmínila, podmínky na to byly ideální. Krásné počasí, klikaté silničky, pohodový časový harmonogram. Rapid teda není typické zážitkové řidičské náčiní, ale i tak jsem si to vážně užila a věřte, že mám pro vás mnoho zajímavých zjištění a tipů. Ale ty až v postu s jízdními dojmy, nemůžu hned prozradit vše. :-)
Život na zámku. První co mě napadlo, když jsem přišla na svůj pokoj v hotelu Falkenstein Grand Kempinski. Pokud by vás vaše drahá polovička chtěla na pozvat na autovýlet do pohoří Taunus, tak se určitě zmiňte, že máte tip na skvělý hotel. :-) A já se loučím, brzo ráno nás čeká cesta zpět domů.