Je příjemným společníkem ve městě a nebojí se ani ušpinit si pneumatiky od bláta, a to se cení.
Abych ve chvíli, kdy mi přijde pozvánka na prezentaci nového modelu, vlastně netušila, kam pojedu, to se mi moc nestává. Tentokrát byla destinace vážně nezvyklá. Ocitli jsme se na trojmezí mezi Německem, Francií a Švýcarskem…
Na Euroairport Basel-Mulhouse-Freiburg seženete přímý let jen omezeně (na mém nově oblíbeném vyhledavači letenek Kayak.ie jsem našla přímé lety s EasyJet za nějakých 2500 až 3000 Kč) a rozhodně ne tak, abyste mohly mít naplánovanou 24hodinovou testovací akci s přesným načasováním. A tak jsme si užívali privátního letu, který kdyby spadnul, byla by naše země skoro bez motoristických novinářů a blogerů. 😂 Velká testovací skupina a velká očekávání, jaká bude nová Škoda Kamiq. Jen tak pro úplnost, autem by to do této oblasti bylo nějakých 720 km z Prahy, tj. 6 a půl hodiny jízdy.
Takže kde to jsme? Místopisně jde o takový trojúhelník na pomezí Německa, Francie a Švýcarska. Letiště Basilej-Mylhúzy-Freiburg je jedno z mála na celém světě, které je pod správou dvou zemí. Jak Francie, tak Švýcarsko poskytly k letišti přístup bez jakýchkoli celních nebo hraničních zón. Pozitivní je, že co se mobilních operátorů týče, můžete zde bez obav surfovat na internetu stejně jako v zemích EU. Uprostřed terminálu je celní kontrola jejíž průchodem můžete překročit hranici. Jen přejdete letiště z jedné strany na druhou. Pokud by vás zajímalo toto místo více, můžete juknout například na wikipedii zde.
Ukončete výstup a nástup. 😉 Z letiště můžete vyjít směr Francie, Německo i Švýcarsko. Fotka jako důkaz. Koho zajímají letadla, tak neopomenu dodat, že my tentokrát letěli Fokkerem 100. To je letadlo, se kterým se na svých cestách moc často člověk nesetká. Aby toho mezinárodního řádění nebylo málo, tak Fokker je holandský. A do provozu ho uvedli v roce 1986, což byl významný rok. Narodila jsem se já. 🥳🤩 Zároveň došlo k výbuchu černobylské jaderné elektrárny.
Na úvod tisková konference a prezentace, kde se dozvídáme vše důležité o novém modelu Kamiq i programu celé akce. K tomu malé občerstvení a příjemné posezení v letištním salónku, který vzhledem k tomu, že jsme byli nejpočetnější skupinou prezentace Škody Kamiq, praskal ve švech. Pšššt, nerušit, prezentace začíná!
Takové mezinárodní novinářské prezentace nových modelů mají ve většině případů podobný scénář. Ve vybrané lokaci stráví realizační tým 14 dní až měsíc. V průběhu této doby se den po dni střídají skupiny novinářů ze všech koutů světa. Před příjezdem první skupiny se musí vytipovat testovací trasy, dopravit do místa konání dostatek testovacích vozů, zajistit ubytování i vhodná místa pro prezentaci i společenská setkání. Náročná to logistika, aby vše klaplo, jak má. Škoda má prezentace vždy naprosto perfektní, velké díky!
Ano, musím se přiznat, že se mi to focení trochu vymyká z rukou. 😜 Jen málokdy byste mě přistihly bez telefonu se zapnutým foťákem v ruce. Ovšem ony se ty stories na Instagramu a Facebooku samy neudělají. A věřím, že vás tahle dokumentace průběhu akce a zajímavosti z ní na sociálních sítích baví. Případně budu ráda, když mi napíšete svoje názory a postřehy a samozřejmě budu moc potěšená, když budete stories sledovat i nadále a stále ve větším a větším počtu.
Registrace, výběr a rezervace testovacích aut na první jízdy probíhá ihned po prezentaci. Fronta byla veliká jako celá Afrika. 😁 Já jsem si mezitím stihla domluvit focení Autfitu i jízdních fotek, a tak si typicky dámsky vybírám nejen podle verze, ale i podle barvy. 😉 Vzhledem k tomu, že bude dostatek možností otestovat více verzí, není to hřích proti novinářské cti. 😎
Jen jednu chybičku to všechno zatím má, a tou je počasí. Prší a prší a pocitově je asi 15 stupňů. Ale co se dá dělat, na druhou stranu je určitě skvělé vyzkoušet si novinku za různých podmínek. Čekalo na nás asi 40 testovacích Kamiqů. Já usedám do verze 1.0 TSI s automatickou převodovkou DSG a společně s kolegou vyrážíme na první testovací trasu. Ihned jsem ocenila možnosti propojení iPhonu před CarPlay bez použití kabelu. Vzhledem k mému věčnému focení se hodí i bezdrátové dobíjení.
Naše první zastávka je v La Maison du Fromage. Po necelých 100 km nás tu čeká pauza na oběd, po které se chystám na focení. Sýrárna, restaurace a celkově krásné místo, které stojí za návštěvu, pokud byste si udělaly výlet horskými silničkami do okolí města Colmar.
Stylová restaurace a jedna ze stěn, která byla pro příležitost prezentace nové Škody Kamiq trochu poupravena. Můžete porovnat s fotkami na webových stránkách La Maison du Fromage. Kamiq všude, kam se podíváš. 🚗
Počasí se bohužel nezměnilo, ba naopak, a předpověď na pozdní odpoledne není lepší. A tak je třeba trochu zaimprovizovat a udělat Autfit s deštníkem. Který se mi mimochodem k outfitu náramně hodil. Deštník byl samozřejmě Škoda, takže sladění stoprocentní. 💯
Trochu se zahřát a občerstvit. Nestihla jsem oběd před prvním focením, a tak si dobroty dopřávám následně. Na sýry mě bohužel moc neužije, ale mám štěstí, že místní skvělá kuchyně dělá například i vynikající vegetariánské kari, které zahřálo naprosto perfektně. Před La Maison du Fromage máme jakousi základnu, kde je možné střídat si testovací auta a zkoušet různé verze na několika okružních trasách v rozličných podmínkách.
Pokračování testovacích jízd i focení, tentokrát do postu s jízdními dojmy. Mezitím jsem vyměnila bílého Kamiqa za černého. Tentokrát zkouším verzi 1.0 TSI se šestistupňovou manuální převodovkou. S manuálem je litrový motor pocitově svižnější, ale je to jen psychické, například rozdíl ve zrychlení na stovku je jen 0,1 sekundy ve prospěch šestistupňového manuálu. Každopádně motor je překvapivě velmi pružný ve středním pásmu otáček, takže žádný strach, že byste musely stále řadit.
Po celém dni testování a focení mají poslední jízdy prvního dne jeden jediný společný cíl, a tím je hotel Sofitel Strasbourg Grande Ile. Jen půl hodiny na přípravu na večerní program je pro mě výzva, co vám budu povídat. 😂 Hotel se nachází v historickém centru Štrasburku a do restaurace na večeři a debaty s odborníky ze Škoda Auto máme naplánováno jít procházkou. Hotel bych však z poměru ceny a nabízeného komfortu asi nedoporučila. Starší vybavení a malé pokoje se mi na danou cenovku zdají nedostatečné.
Štrasburk má krásné historické centrum. Jde o hlavní město regionu Grand Est ve Francii a je historickou metropolí Alsaska na levém břehu Rýna s necelými 250 000 obyvateli. Ano, tohle jsem si musela nastudovat ve wikipedii, takže krátké edukativní okénko. Štrasburk v minulosti patřil střídavě k Německu a k Francii, což ovlivnilo i jeho vzhled. Nejznámější stavbou je katedrála Notre-Dame de Strasbourg z 12. – 15. století. Od roku 1988 je historické centrum Štrasburku s názvem „Grande Île“ zapsáno na Seznamu světového dědictví UNESCO. V roce 2017 byla pod ochranu UNESCO zařazena i městská část „Neustadt“.
Připíjím ti na úspěch, milý Kamiqu. Ať si oblíbenou autokabelkou a získáš si srdce žen. Po prvním dni testování musím říct, že máš k tomu všechny předpoklady. Kamiq je uživatelsky velmi přívětivý, nabízí spoustu skvělých vychytávek, které člověk při každodenním ježdění ocení. Vážně dobré jízdní vlastnosti i komfort. Pohodlné sedačky a přehledná karoserie, takže orientace i ve stísněných prostorách je hračkou. Co se ergonomie místa řidiče týče, nemohu mluvit za dlouhány, ale já se svými 164 cm jsem si našla pohodlnou pozici asi za půl minuty. Více informací najdete v postu „Za volantem Škoda Kamiq“.
Ještě naftovou verzi jsem nevyzkoušela. To je potřeba napravit druhý den. Sice už nás čeká jen jedna testovací trasa směr letiště, ale i tak je kilometrů a prostoru k otestování dalšího provedení dostatek. Druhý den nám i sluníčko vysvitlo, škoda, že takhle nemohlo být oba dny. Ale to bych zase neměla originální Autfit s deštníkem, a to by byla věčná „škoda“.
Testovací Kamiq vracíme, celá flotila je opět vykládána do řady a bude čekat na další novinářkou skupinu. Nás zase čeká hodinu a půl dlouhý let směr terminál 3 Letiště Václava Havla. Vy si Škodu Kamiq již můžete také vyzkoušet, a to u prodejců Škoda. Základní cena je 379 900 Kč.
Foto: já a Peter Dudek
Foto:
Mohlo by vás také zajímat: Za volantem Škoda Kamiq * Autfit k Škoda Kamiq
Fotostory Autovýlet Barolo – Monaco – Miláno