Kdo je bloggerka Veronika Petrů

Veronika Petrů

10 let jsem byla motoristickou novinářkou, ještě o tři roky dříve jsem se stala automobilovou závodnicí, vyzkoušela jsem asi 3000 aut, za volantem strávila snad půl života…

 


Spřátelené projekty:

www.autoblogger.cz – Honza Blažek vám poradí, pomůže zorientovat se na trhu a možná si i lépe uvědomit, co od auta chcete.
www.classicrallye.cz – organizování prestižních českých veteránských rallye.
www.classicblog.cz – blog, který učaruje všem milovníkům starých strojů od automobilů přes motocykly až po letadla.

 

Partneři:

www.zenavaute.cz – internetový magazín pro ženy řidičky. Auto ženským pohledem a boření mýtů a stereotypů za volantem.


 

Sedíme spolu na virtuálním kafíčku, povídáme si o autech z ženského úhlu pohledu, tak by asi bylo vhodné vědět, kdo že stojí za tímto genderově netradičním webem. Jmenuji se Veronika Petrů, aktuálně mi je 33 let a ačkoliv jsem studovala na střední škole ekonomického směru, záhy jsem přičichla k motoristické publicistice. Za šanci, kterou jsem jako mladá a neklidná holka bez zkušeností po maturitě dostala, vděčím Honzovi Blažkovi (aktuálně mj. www.autoblogger.cz), který mi jako tehdejší šéfredaktor motoristického časopisu Auto7 nabídl místo ve svém týmu. Vydavatelství Motor-Presse Bohemia jsem pak zůstala věrná až do mého loňského odchodu, kdy jsem tuto firmu z pozice zástupce šéfredaktora časopisu auto motor a sport z rodinných důvodů opustila.

První žena v Národní formuli 1400

Více než obchod a management jsem sice chtěla studovat strojní průmyslovku, nebo ještě lépe učit se na automechanika, ale nesebrala jsem ve svých patnácti letech dostatek odvahy na to, jít proti zavedeným pořádkům. S mým závoděním to však bylo jiné. Ve třinácti letech mě táta v okolí naší chalupy naučil řídit (byla jiná doba :-)) a v té době jsem také poprvé usedla do motokáry. Sice jen v půjčovně, ale i tak tento zážitek, stejně jako fandění Michaelu Schumacherovi, ovlivnil celý můj život. V roce 2002 jsem získala mezinárodní závodní licenci pro závody na okruzích a do vrchu a o rok později se poprvé postavila na start závodu Národní formule 1400. Monopost s maximální rychlostí více než 200 km/h a dynamikou nadupaného sportovního auta ve mně budil respekt i nadšení zároveň. Nebyla jsem první, ženou, která se o závodění v české formuli pokusila, v tom jsem byla druhá, ovšem prvenství jsem brzo získala tím, že jsem pokořila časový limit a dokázala se kvalifikovat do závodu, a později jsem se stala i první ženou, která v tomto šampionátu bodovala. Ačkoli dnes již nejsou ženy za volantem závodních vozů tak výjimečné, z historických tabulek mě nikdo jako majitelku prvních ženských bodů nevymaže, a na to jsem náležitě pyšná. Dnes se mimo jiné věnuji individuálnímu tréninku začínajících a amatérských závodníků, a když bude příležitost, ráda se k závodění opět vrátím.

Emoce do hodnocení aut patří!

Auto je součástí tvého stylu. Prozradí o tobě víc, než si možná myslíš.

Vzhledem k tomu, co jsem vám o sobě už prozradila, je asi jasné, že nejvíce inklinuji ke sportovně střiženým autům, a mimo to jsem měla vždy slabost pro velké sedany. Jenže už jsem „velká holka“ a životní i pracovní zkušenosti mne samozřejmě trochu zklidnily. Dokážu si užít auta různých druhů a zaměření, stejně tak na auta koukám s nadhledem, když je to potřeba, nemám problém potlačit subjektivní dojmy a nechat na povrch vyplout hlavně objektivní hodnocení. Jenže emoce do hodnocení aut podle mého názoru jednoznačně patří. Suchých technických testů máte v médiích až až. Jako pro každou z nás i pro mě je životně důležité, jak auto vypadá. Chci vám zprostředkovat pocit z řízení, náladu, kterou ve vás může auto vyvolat, a třeba vám také pomoci překonat dílčí obavy či předsudky. Nejsem založením negativní člověk, ale neznamená to, že bych nebyla kritická a nevarovala vás před věcmi, které se mi nelíbí. Díky tomu, že jsem vyzkoušela zhruba 3000 různých aut, od veteránů, přes off-roady, dodávky až po obytňáky, nové i ojeté vozy, věřím, že se dokážu trefit do černého a objevit u jednotlivých aut vlastnosti, které vám budou příjemné, stejně jako ty, které by vás otravovaly.

Žena ženě přeci rozumí nejlépe

Porozumět ženám není jednoduché. Já mám velkou výhodu.

Stejně jako vám stylistka či vizážistka poradí jak se perfektně obléknout, jak doladit outfit a jak jej podtrhnout dokonalým make-upem, poradím vám já, jak může vaši image spoluutvářet auto. Stejně jako nechodíme stále na deseticentimetrových „jehlách“, nebudeme společně ani v případě aut pátrat výhradně ve vodách krásných, ale notně nepraktických a nepohodlných kousků. Ráda vám pomohu s orientací napříč celým trhem a všemi typy aut, třeba jen proto, abyste si lépe uvědomily, co vlastně chcete. I když se neznáme osobně, beru vás jako moje kamarádky a poradím vám stejně, jako radím jim. Možná budete mít poradních hlasů víc, třeba si nakonec koupíte něco úplně jiného, ale věřím, že přátelská rada od ženy, která se vyzná, bude hrát důležitější roli než klasický odborný test, třeba jen proto, že jsou motoristické redakce vesměs nabyté pouze testosteronem. Chci vám pomoci vytvořit si vlastní názor, nemusíte souhlasit s mými postoji, ovšem budu ráda, když mi uvěříte, že vše, co zde napíšu, je výrazem mého přesvědčení. Je to názor, za kterými si stojím, ať už jej vyjadřuji v bloggerském příspěvku nebo třeba při posezení u vína s kamarádkou. Mám svou práci a na úspěchu tohoto blogu proto nejsem existenčně závislá. Dává mi to obrovskou výhodu nezávislosti a možnosti tvořit obsah pouze tak, aby byl užitečný, zábavný a dělal radost mně i vám.

V autě se brečí líp než v tramvaji

Pro ženu není snadné se v automobilovém odvětví vyznat. Přitom jsme to stále častěji právě my, kdo kupují auta a mají při rozhodování stále větší vliv. K současné moderní ženě prostě auto patří, a i když je jasné, že drahé věci nás šťastnějšími neudělají, ve vlastním autě se přeci jen brečí líp než v tramvaji. :-) Často rozhodujeme o tom, jakým autem bude jezdit celá rodina, někdy dokonce i o tom, jakým autem bude jezdit manžel. Výrobci automobilů to vědí, ženský element promlouvá do návrhů jejich aut, interiérů, designu, zaměřují se na nás prodejci i marketing. To vše se ale neděje pro naše krásné oči, ale s jasným cílem prodat nám jejich produkt. A vězte, že není všechno zlato, co se třpytí. Snad vám budu nápomocna nejen ve sledování trendů, ale i při samotném výběru. Není sladší pocit, než překvapit prodejce svými dobrými znalostmi a orientací v nabídce.

Nefunguji jako on-line poradna a věřím, že postupem času najdete odpovědi na všechny své otázky přímo v mých příspěvcích a článcích, přesto pokud se budete chtít na něco zeptat nebo mi třeba jen poslat nějaký svůj postřeh či námět, jsem tu pro vás: veronika@autokabelky.cz

 

blogerky_vinova_ikonka

 

 

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit