Yaris je tichošlápek, ať už jede jen na elektriku nebo nastartuje benzinový motor.
Pick-up jako autokabelka je docela úlet. Ale za mě krásný úlet. Hlavně v případě nového Mercedesu třídy X. Já nejezdit tak často do centra Prahy, hned bych ho chtěla! Před pár dny byla třída X oficiálně uvedena na český trh. Ideální doba se s ní lépe seznámit.
Protože mám pro pick-upy prostě slabost, tak hned jak jsem viděla první fotky nové třídy X, měly jste je i vy tady na blogu. Pamatujete?
Auto tří tváří – pracant (Pure), intelektuál (Progressive) a metrosexuál (Power) :-)
Třída X se nabízí ve třech výbavových liniích, od základní „pracovní“ s nelakovanými nárazníky až po stylovku s chromovými doplňky. Kromě toho si můžete své „X“ ještě došperkovat různými ozdobnými rámy, kryty ložné plochy či celou nástavbou na „korbičce“.
Pro interiér můžete vybírat ze šesti typů čalounění včetně dvou variant kůže s kontrastním prošíváním. V nabídce jsou tři typy ozdobného obložení přístrojové desky a dvě barvy čalounění stropu. Jednoduše nenajdete jiný pick-up, u kterého by byl výběr materiálů a barev tak pestrý!
V nabídce jsou naftové verze X 220d (čtyřválec 163 koní), X 250 d (čtyřválec 190 koní) a v polovině příštího roku přibude ještě provedení X 350 d (šestiválec 258 koní). S benzinovými motory se pro náš trh nepočítá. Základní provedení má pohon zadních kol, vyšší verze pak jsou čtyřkolky (připojitelný pohon 4×4). Na výběr je z manuální šestistupňové a automatické sedmistupňové převodovky. Šestiválec pak bude nabízen výhradně s automatem.
Nejsilnější verze utáhne přívěs o hmotnosti 3.5 tuny. Na přání může mít třída X uzávěrku zadního diferenciálu a příští rok rozšíří nabídku trvalý pohon všech kol. Nový hvězdný pick-up se chlubí svými terénními schopnostmi. Brodit se dokáže v 60 cm vody, zvládne boční náklon 49° (pravý úhel je 90°, takže je to fakt hodně!), stoupat dokáže do kopce s úhlem až 45° a světlou výšku (vzdálenost nejnižšího bodu na podvozku od země) má 22 cm. Díky tomu, že má všechny čtyři kola na pružinách (nikoli zadní na listových perech, jak je v tomhle segmentu obvyklé), bude „iksko“ zároveň komfortní a příjemné i na silnici, kde bude asi stejně trávit většinu života. Hlavně verze „Progerssive“ a „Power“.
Novinka nabídne také kompletní plejádu jízdních asistentů pro maximální komfort a bezpečnost. Za zmínku stojí aktivní brzdový asistent, asistent pro jízdu v jízdním pruhu, asistent pro rozpoznávání dopravních značek a systém pro stabilizaci přívěsu. Mezi důležité prvky bezpečnosti za mě jednoznačně patří i LED světla.
Třída X je pick-up, který je IN, a tím pádem umí být ONline. Využívat tak můžete služeb Mercedes me connect a komunikovat se svým autem prostřednictvím telefonu. Můžete si zkontrolovat kolik nafty máte v nádrži, tlak v pneumatikách nebo zjistit, kde jste zaparkovaly. I když nepředpokládám, že byste tohohle drobečka někde přehlédly. :-) S aplikací Mercedes me App je navíc možná kompletní navigace „od dveří ke dveřím“. Mezi další služby patří nouzové volání a základní asistence v případě poruchy či nehody, řízení údržby vozidla a dálkové diagnostiky vozidla. K vrcholnému multimediálnímu a navigačnímu systému Command dostanete tyhle služby na tři roky zdarma.
Ceny startují na částce 973 445 Kč vč. DPH za verzi X 220 d s manuální převodovkou a pohonem zadních kol. Zatím jsou k dispozici jen dva motory, ale příští rok se nabídka rozšíří. Ptala jsem se i na verzi AMG, ale zatím se neplánuje. Ale uznejte, že takový supersportovní pick-up by měl styl! Kompletní ceník najede zde.