Škoda Safety Day – 3. díl: Pomáhat, chránit, brzdit…

23.10.2016 Veronika Petrů , 0 komentářů

Nevěnování pozornosti řízení či mikrospánek jsou časté příčiny dopravních nehod. Systémy aktivní bezpečnosti bdí, i když vy za volantem spíte. Další poznatky ze Škoda Safety Day aneb jak funguje Front Assist a City Emergency Brake?

 

Systémy Front Assist a City Emergency Brake sledují situaci před vaším autem. Pokud ji vyhodnotí jako krizovou, začnou ji řešit. Nejprve vás upozorní a vyzvou ke zvýšené pozornosti. Pokud na výzvu nereagujete, vezmou systémy situaci do vlastních rukou. Auto zpomalí tak, aby nedošlo ke srážce nebo aby se alespoň snížila rychlost případného nárazu a omezily se následky kolize. Do rychlosti kolem 30 km/h zvládne systém sám auto zastavit, např. pokud vám skočí před auto člověk na přechodu nebo když si při jízdě v koloně ladíte Spotity či svůj make-up (nemělo by se to, ale víme jak to je…). Že to funguje, jsem si v praxi, tedy nikoli v provozu, ale na polygonu, vyzkoušela na Škoda Safety day, jukněte na moje nové video na kanálu Autokabelek.

 

Tento systém je určitě užitečný, nejvíce budou s jeho funkcemi a nastavením spokojeni řidiči preferující defenzivní a bezpečnou jízdu a „kochači“. Mně někdy přijde až příliš úzkostný, když varuje před srážkou ve chvíli, kdy já žádné závažné hrozící nebezpečí necítím ani nevidím. Pokud jste zvyklé jezdit svižně a aktivně, tak se vám může stát, že vás systémy budou chtít zachraňovat ve chvíli, kdy se vám to zrovna nebude úplně hodit. Například, když si budete připravovat předjížděcí manévr a dojíždět auto před sebou. Někdy až do těsné blízkosti, znáte to: „ten z protisměru projede a to mi akorát vyjde“. Místo zrychlování a nasazení na předjetí najednou vaše auto brzdí. Systémy totiž v dané chvíli vyhodnotily vzdálenost mezi vaším autem a autem před vámi jako rizikovou. Pokud jste zvyklé takhle jezdit, je třeba se s autem vybaveným podobnými systémy naučit jezdit a trochu změnit jízdní styl. V praxi jsem zjistila, že to není nic dramaticky složitého, a zvykla jsem si rychle. Dokonce jsem zjistila, že i bez občasného najíždění druhým na kufr jsem vždy a včas dojela všude tam, kam jsem potřebovala. :-)) Na druhou stranu přesvědčená o tom, že napříště chci ve své garáži auto vybavené podobnými asistenty, ještě nejsem.

 

Máte zkušenost s nějakým takovým městským ťukancem, kterému by tenhle systém úplně předešel?
Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *