Hudba musí být! Doporučuji příplatkový soundsystem Beats (+ 11 600 Kč).
Asi nejočekávanější letošní novinkou českého trhu je Škoda Kodiaq! První plnotučné SUV mladoboleslavské automobilky, na které jsou zvědaví příznivci značky i konkurence. Já jsem za jejím volantem strávila dva dny a proháněla ji po městech i horských silničkách Mallorky. Ovšem dříve, než nachystám hlavní chod v podobně jízdních dojmů, servíruji teplý předkrm „uvařený“ jen z těch nejvybranějších informací o novince.
Pár řádků jsem o Kodiaqu napsala hned, jak z něho sundali plachtu :-) Ctěte v článku zde.
O tom, že trh s vozy SUV narozdíl od mnoha jiných segmentů stále vesele roste, jsem vám už asi párkrát říkala. Není tak vůbec divu, že i Škoda chce v tomto segmentu bojovat. K tomu potřebuje udatného bojovníka, kterého zrodila na technickém základu Volkswagenu Tiguan (a Seatu Ateca).
Silnou stránkou Kodiaqu je bohatá bezpečnostní výbava v podobě všech možných asistentů. Za zmínku stojí Front Assist včetně funkce nouzové brzdy City, ochrana chodců, hlídání mrtvého úhlu, upozornění na dopravu za vozidlem, asistent jízdy v pruzích, 360stupňová kamera Area View, asistent pro jízdu v zácpách Traffic Jam Assist, adaptivní tempomat, rozpoznávání dopravních značek nebo asistent pro jízdu s přívěsem.
Spojení s vámi, vaším telefonem i se světem zajišťuje systém Škoda Connect. Samozřejmostí je Wi-fi hotspot. Infotainment Online dále nabídne data o aktuálním provozu, Google Earth, Street View, vyhledávání bodů zájmu, informace o destinaci a mnohé další. Pod názvem Care Connect se pak skrývá nouzové volání, zprávy o stavu vozidla, automatické oznámení v případě nehody, proaktivní servisní služba nebo vzdálený přístup k vozu (řidičské statistiky, plánování trasy, upozornění při opuštění vymezené oblasti nebo překročení rychlosti, funkce zatroubení a spuštění varovných světel, zobrazení polohy zaparkovaného vozu, online oznámení při spuštění alarmu, upozornění na včasný odjezd s online daty o provozu a další).
Na prostornosti a variabilitě interiéru si Kodiaq také zakládá. Nabídne pěti- a sedmimístnou verzi. Šesté a sedmé místo je jen pro děti, to si přiznejme rovnou, ani já jsem se tam necítila příliš pohodlně. V pětimístném uspořádání Kodiaq nabídne kufr o rekordním objemu 720 litrů. V druhé řadě je každopádně také místa spoustu, podobně jako jsem psala u Superbu – místa habaděj i pro hanbaděj. :-)
Vedle zásuvek (230V), deštníků, svítilen, držáků, sítěk a skrabek jsou tu novinkou zadní hlavové opěrky s výsuvnými bočnicemi pro cestovatele spáče a také ochrana hran dveří. Pokud jste tenhle prvek viděli u Fordu Focus, tak vězte, že zde to funguje lépe.
Škoda Kodiaq nabízí pět motorů, a vesměs jde o známé a prověřené kombinace motorů a převodovek. Většina verzí je s pohonem všech kol, v nabídce jsou manuální i automatické převodovky a ceny začínají na 677 900 Kč. Konec konců, podívejte se sami…