Ani za týden jsem neobjevila žádnou zásadní slabinu, o které bych se mohla rozepsat.
Pátá generace Opelu Astra se oficiálně představí až na autosalonu ve Frankfurtu. Já jsem však dostala skvělou možnost se s ní krátce osobně setkat o 14 dní dříve a přímo v Praze. Jaký na mě udělala první dojem?
Jestli se první dojem dá či nedá dělat napodruhé, může být nové Astře celkem jedno. Upoutat váš pohled a vzbudit zvědavost a chuť se s ní blíže seznámit totiž dokáže ihned. Zepředu vypadá atraktivně nízká a široká, zezadu zas trochu jako Alfa Romeo Giulietta (čemuž ode mě rozumějte jako komplimentu).
V interiéru vládne pořádek a organizovanost. Přetlačítkovanost a nepřehlednost středové konzole předchozích modelů je ta tam. Všechny informační, zábavní, sociální i navigační sítě a systémy se budou ovládat skrze velký zabudovaný „tablet“, klasika v podobě tlačítek a ovladačů na ventilaci či základní funkce rádia zůstala. Takové řešení považuju za naprosto ideální.
Nová Astra v porovnání se svou „mámou“ výrazně zhubla a, v automobilovém světě netradičně, se též o něco rozměrově „scvrkla“. Vzhledem k tomu, že v interiéru je i díky kompaktněji řešeným sedadlům místa spousta, to považuju za krok správným směrem. V městském provozu a při parkování to jistě budeme mít možnost ocenit.
Pod kapotou budou výkonné benzinové turbomotory 1.0 SIDI (105 koní), 1.4 Turbo (145 koní) a 1.6 SIDI (200 koní) nebo turbodiesel 1.6 CDTI (různé varianty s výkonem od 95 koní). Celkem bez problému by si tak člověk mohl vystačit i se základním motorem, ale uvidíme, až se svezu. :-)
Těším se také na nové LED světlomety s funkcí permanentních dálkových světel. O co jde? Hlavní světlomety samočinně regulují světelný tok, abyste co nejlépe a nejdále viděly, a přitom aby nedocházelo k oslňování ostatních řidičů.
Za kolik může být vaše? To se zatím neví, ceny budou zveřejněny až po oficiální premiéře na autosalonu ve Frankfurtu (info kudy tudy na výlet na autosalon najdete zde). Ihned poté bude možné novou Astru u dealerů objednávat, ovšem první vozy se na showroomy dostanou až začátkem listopadu.
Ceny Astry jsou pro mě příjemným překvapením. Astra v základní výbavě Selection s nejslabším motorem 1.4/100 koní bude stát 319 900 Kč (dlouhodobá akční konečná „cash“ cena pro běžné zákazníky). Ve výbavě základního modelu nechybí například ABS, ESP, klimatizace, čelní, boční a hlavové airbagy, ISOFIX úchyty vzadu, audiosystém s Bluetooth handsfree, el. ovládaná přední okna, el. ovládaná a vyhřívaná zrcátka nebo dálkově ovládané centrální zamykání.