Skvělá je lehkost, s jakou se ovládá volant a pedály.
Nestíháte si dopít ranní kafe? Normálně si ho odložte na střechu auta, nastartujte, odvezte děti do školy, pak jeďte do práce, zaparkujte, sundejte hrneček ze střechy a v klidu si svůj životabudič dopijte. ☕️ Teda jen v případě, že máte Citroën C4 Cactus. 😜
Abych to uvedla na pravou míru a nemyslely jste si, že jsem se zbláznila, já to nezkoušela a ani nejsem soudkyně Barbara, abych to soudila, ale tohle originální video s novou C4 Cactus brzo uvidíte v televizním spotu a dám vám ho i na facebook Autokabelek. Ale musíme si počkat do 10. 4., kdy bude spuštěna kampaň.
Asi by se hodilo, abych začala pár řádky o komfortu. Že si na něm Citroën zakládá, je známá věc. Takže novinka dostala do vínku nové tlumiče s hydraulickými dorazy Kayaba, které Citroën roky vyvíjel a stále vyvíjí a používá na závodních vozech WRC nebo na speciálech pro Dakar. Ono totiž navzdory obecnému přesvědčení, že závodní auto je „prkno“, musí speciály pro závody v písku, na šotolině, na blátě či sněhu pěkně pružit. Jinak by odskákaly do pangejtu. 😁 Tyto nové tlumiče budou mít standardně všechny verze C4 Cactus.
Ale nejen o tlumičích je komfort na palubě. Zesílená skla, vylepšené těsnění ve dveřích, lepší odhlučnění motoru, speciální pěna na výplních sedadel s tvarovou pamětí a tak dále. A u Citroënu se zaměřili i na vůně a pachy použitých materiálů a na kvalitu kabinového filtru a tím kvalitu vzduchu uvnitř auta.
Předchozí generace C4 Cactus byla úkaz. V době, kdy přišla na trh, úplný, mohly jste jí třeba do dveří bourat nákupním vozíkem. Řeč je o airbumbech, těch vzduchových „polštářích“ chránících dveře a tvořících jeden z hlavních prvků originálního designu. Mimochodem, C4 Cactus jsem testovala (zde) a i jsem si s ní střihla Autfit (zde – bez nákupního vozíku 😂). 50 % zákazníků C4 Cactus jsou zákaznice, takže Cactus je skutečná, léty prověřená autokabelka. 👜🚗 A není bez zajímavosti, že nejvíce oblíbený je v Praze, středních Čechách a na severní Moravě. Asi kraje, kde se nejméně bojí vyčnívat z davu. ✌️
Novinka C4 Cactus nejenže nahradí stejnojmenného předchůdce, ale zároveň i tradiční model značky, C4 (původně Xsara). Vážně jiná doba, když kompaktní hatchbacky, které byly dříve tahouny prodejů, mizí z nabídky. Citroën už vlastně „normální“ auta nevyrábí. Možná i to je důvodem, proč nový Cactus, ačkoli designově bezesporu hodně originální, nemá tak výrazné airbumpy jako předchůdce. Jsou menší a níže. Potřebuje se zalíbit širšímu spektru zákazníků a zabodovat i v dalších 11 krajích. 😜
Světelný podpis a tvarování přídě Cactusu vás prostě nenechá na pochybách, do jaké rodiny i jaké doby tenhle model patří. Svůj podpis můžete na C4 Cactus nechat výběrem jedné z 31 barevných kombinací karoserie. V nabídce je 9 laků a několik barevných variant doplňků airbumpů či rámečků mlhovek. Nechybí ani výrazná červená barva. Vybírat můžete i z pěti barevných a stylových variant interiéru. Zajímavostí jsou pak sedadla, která vypadají jako prošívaná bunda nebo jako sedačka v obývacím pokoji.
Dvě výbavy, dva motory, stručně, jasně, jednoduše. To abyste měly více energie na konfigurování barevných kombinací. 😁 Další motory však do nabídky ještě v dohledné době přibudou s příchodem nové emisní normy 6.2 a pětistupňovou manuální převodovku nahradí šestistupňová. Pouze s manuálem je pak nabízen naftový motor, k benzinovému si můžete dopřát komfort automatického řazení. Výbava C4 Cactus je bohatá, nabídne 12 komfortních a bezpečnostních asistentů, zmíním například Active Safety Brake (ve městě zabrzdí sám, když vy „zaspíte“), Driver Attention Alert (upozorní, že je potřeba udělat si pauzu, má ikonku kafíčka, tak je to takový vtipný, že vás auto pošle na kafe, ale asi nic, co by člověk v autě nějak potřeboval), Hill Start Assist neboli asistent rozjezdu do kopce a nechybí samozřejmě ani přední a zadní parkovací senzory či couvací kamera. Více info o výbavě a kompletní ceník najdete v odkazu.
Ale konec rubriky „co mě zaujalo na tiskovce“ a jde se na první dojmy a hodnocení. Otestovala jsem verzi 1.2 PureTech s výkonem 110 koní a manuální pětistupňovou převodovkou.
TIP: Máte-li Citroën nebo plánujete-li jeho koupi, určitě koukněte na Citroën Advisor, kde si můžete přečíst nebo sdílet zkušenosti s auty od Citroënu a službami Citroën. Jen v české verzi je více než 2500 komentářů.
Customwritingservice
Děkuji za upřesnění.custom writing service