Představení a svezení: Citroën C4 Cactus

31.3.2018 Veronika Petrů 1 komentář

Nestíháte si dopít ranní kafe? Normálně si ho odložte na střechu auta, nastartujte, odvezte děti do školy, pak jeďte do práce, zaparkujte, sundejte hrneček ze střechy a v klidu si svůj životabudič dopijte. ☕️ Teda jen v případě, že máte Citroën C4 Cactus. 😜

Abych to uvedla na pravou míru a nemyslely jste si, že jsem se zbláznila, já to nezkoušela a ani nejsem soudkyně Barbara, abych to soudila, ale tohle originální video s novou C4 Cactus brzo uvidíte v televizním spotu a dám vám ho i na facebook Autokabelek. Ale musíme si počkat do 10. 4., kdy bude spuštěna kampaň.

Comfort is the new cool

Asi by se hodilo, abych začala pár řádky o komfortu. Že si na něm Citroën zakládá, je známá věc. Takže novinka dostala do vínku nové tlumiče s hydraulickými dorazy Kayaba, které Citroën roky vyvíjel a stále vyvíjí a používá na závodních vozech WRC nebo na speciálech pro Dakar. Ono totiž navzdory obecnému přesvědčení, že závodní auto je „prkno“, musí speciály pro závody v písku, na šotolině, na blátě či sněhu pěkně pružit. Jinak by odskákaly do pangejtu. 😁 Tyto nové tlumiče budou mít standardně všechny verze C4 Cactus.

Jen pružit a tlumit nestačí

Ale nejen o tlumičích je komfort na palubě. Zesílená skla, vylepšené těsnění ve dveřích, lepší odhlučnění motoru, speciální pěna na výplních sedadel s tvarovou pamětí a tak dále. A u Citroënu se zaměřili i na vůně a pachy použitých materiálů a na kvalitu kabinového filtru a tím kvalitu vzduchu uvnitř auta.

Cactus No.1 – 50 % žen, oblíbený (nejen) v Praze

Předchozí generace C4 Cactus byla úkaz. V době, kdy přišla na trh, úplný, mohly jste jí třeba do dveří bourat nákupním vozíkem. Řeč je o airbumbech, těch vzduchových „polštářích“ chránících dveře a tvořících jeden z hlavních prvků originálního designu. Mimochodem, C4 Cactus jsem testovala (zde) a i jsem si s ní střihla Autfit (zde – bez nákupního vozíku 😂). 50 % zákazníků C4 Cactus jsou zákaznice, takže Cactus je skutečná, léty prověřená autokabelka. 👜🚗 A není bez zajímavosti, že nejvíce oblíbený je v Praze, středních Čechách a na severní Moravě. Asi kraje, kde se nejméně bojí vyčnívat z davu. ✌️

Cactus No.2 a jeho mise – nahrazuje předchůdce i cé-čtyřku

Novinka C4 Cactus nejenže nahradí stejnojmenného předchůdce, ale zároveň i tradiční model značky, C4 (původně Xsara). Vážně jiná doba, když kompaktní hatchbacky, které byly dříve tahouny prodejů, mizí z nabídky. Citroën už vlastně „normální“ auta nevyrábí. Možná i to je důvodem, proč nový Cactus, ačkoli designově bezesporu hodně originální, nemá tak výrazné airbumpy jako předchůdce. Jsou menší a níže. Potřebuje se zalíbit širšímu spektru zákazníků a zabodovat i v dalších 11 krajích. 😜

Podle nosa poznáš kosa

 

Světelný podpis a tvarování přídě Cactusu vás prostě nenechá na pochybách, do jaké rodiny i jaké doby tenhle model patří. Svůj podpis můžete na C4 Cactus nechat výběrem jedné z 31 barevných kombinací karoserie. V nabídce je 9 laků a několik barevných variant doplňků airbumpů či rámečků mlhovek. Nechybí ani výrazná červená barva. Vybírat můžete i z pěti barevných a stylových variant interiéru. Zajímavostí jsou pak sedadla, která vypadají jako prošívaná bunda nebo jako sedačka v obývacím pokoji.

 

 

Akční cena od: 349 900 Kč

Dvě výbavy, dva motory, stručně, jasně, jednoduše. To abyste měly více energie na konfigurování barevných kombinací. 😁 Další motory však do nabídky ještě v dohledné době přibudou s příchodem nové emisní normy 6.2 a pětistupňovou manuální převodovku nahradí šestistupňová. Pouze s manuálem je pak nabízen naftový motor, k benzinovému si můžete dopřát komfort automatického řazení. Výbava C4 Cactus je bohatá, nabídne 12 komfortních a bezpečnostních asistentů, zmíním například Active Safety Brake (ve městě zabrzdí sám, když vy „zaspíte“), Driver Attention Alert (upozorní, že je potřeba udělat si pauzu, má ikonku kafíčka, tak je to takový vtipný, že vás auto pošle na kafe, ale asi nic, co by člověk v autě nějak potřeboval), Hill Start Assist neboli asistent rozjezdu do kopce a nechybí samozřejmě ani přední a zadní parkovací senzory či couvací kamera. Více info o výbavě a kompletní ceník najdete v odkazu.

Moje dojmy

Ale konec rubriky „co mě zaujalo na tiskovce“ a jde se na první dojmy a hodnocení. Otestovala jsem verzi 1.2 PureTech s výkonem 110 koní a manuální pětistupňovou převodovkou.

Palec nahoru

  • Design – ačkoli to není takový infarkt 😂, jako když přišel předchůdce, je originální a je jednoznačně designovým osvěžením silnic.
  • Ochranné plasty na náraznících, prazích a lemech kol – Cactus si vždy zakládal na tom, že umí z praktických, ale obyčejně ošklivých ochranných prvků na karoserii udělat parádu a přednost.
  • Komfort na palubě – létající koberec, jak zaznělo při představení, to podle mě není, i když je pravda, že české silnice kdejakým tlumičům přistřihnou křidélka. Každopádně je C4 Cactus krásně pohodlný.
  • Ticho a klid – tedy nepustíte-li si rádio na plné pecky. 💽 Chtěla jsem jen říci, že chválím odhlučnění interiéru.
  • Sedadla jako mech – nejenom, že sedadla vypadají jako prošívaná bunda, což je efektní, ale pod potahem je speciální pěna s paměťovým efektem pro lepší komfort sezení. A musím uznat, že se v nich sedí dokonale. Ani měkké, ani tvrdé, jako by byly vyrobené podle odlitku vašeho zadečku.
  • Výkon motoru 1.2 PureTech – opravdu milé překvapení z živého projevu. Myslím, že od auta tohohle charakteru by ani člověk nepotřeboval více.
  • Automatická převodovka – není to robotizovaná manuální převodovka jako dříve, ale „dospělý“ automat. Vyzkoušela jsem si ji v C3 Aircross a komfort řazení je úplně někde jinde, než tomu bylo u „robotů“. Takže chválím, že i tady je v nabídce.
  • Elektronický manuál My Citroën – aplikace do telefonu, ve které se dá vyhledávat i podle fotky – vyfotíte kontrolku, u které si nejste jisté, co znamená, a aplikace vám ji v manuálu vyhledá. To mi přijde geniální!

Palec dolů

  • Škoda těch méně výrazných airbumpů – já mám ty výrazné designové prvky ráda, takže u mě jde tahle skutečnost do mínusů, i když to možná některé z vás naopak ocení. Každopádně jsem přesvědčená, že budou méně funkční a budou méně chránit dveře před oděrkami.
  • Řazení pětistupňové manuální převodovky – pětistupňový manuál bude postupně mizet z nabídky. Což je dobře. Má dlouhé a nepřesné dráhy řazení.
  • Orientace v prostoru – oblá karoserie je na odhad, kde máte „čumák“ a kde „zadek“ trochu náročnější než krabička. Ale nic hrozného, pípáky a kamera to jistí. 😉

 

TIP: Máte-li Citroën nebo plánujete-li jeho koupi, určitě koukněte na Citroën Advisor, kde si můžete přečíst nebo sdílet zkušenosti s auty od Citroënu a službami Citroën. Jen v české verzi je více než 2500 komentářů.

 

Pokud se vám článek líbil, tak dejte ❤️. A sledujte Facebook a Instagram Autokabelek, ať jsme ve spojení! ?

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

1 komentář

Customwritingservice
3.4.2018

Děkuji za upřesnění.custom writing service

Odpovědět

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *