Je příjemným společníkem ve městě a nebojí se ani ušpinit si pneumatiky od bláta, a to se cení.
Je nový Opel Mokka X něco eXtra? Nástupce modelu Mokka („X“ bude nově označovat crossovery od Opelu) nosí outdoorové, ale přitom stylové oblečení, je chytrý jak telefon, svítí jak o život a sedí se v něm jako na baru. No, asi bych vám to měla vysvětlit…:-)
Na otázku, jak vypadá typický zákazník Opelu Mokka X, jsem dostala odpověď, že je jím „panička“ nebo seniorský pár. Takže je to jasná autokabelka. :-)
Crossovery jsou obecně auta pro normální silnice, ovšem tvářící se dobrodružně. Kompaktní crossovery (pro představu velikost Škoda Fabia+), jako jsou Nissan Juke, Škoda Yeti, Fiat 500X, Mazda CX-3 nebo právě Mokka X, obvykle stráví většinu svého života ve městě. Když však napadnou tři centrimetry sněhu a u Muzea čtyři, tak se pohon všech kol hodí. Mokka ho nabízí hned v několika verzích, možná je i kombinace pohonu 4×4 a automatické převodovky.
Podle průzkumů řidiče stále méně zajímá, jaký má auto motor a podvozek, ale mnohem více řeší schopnosti a možnosti informačních a zábavních systémů a konektivitu. Mokka X nabízí již dříve oceňovaný infotainment systém IntelliLink v nové generaci (s 8palcovou dotykovou obrazovkou), pro který je samozřejmostí integrace smartphonu pomocí aplikací Apple CarPlay a Android Auto. Novinkou je také služba OnStar neboli jakýsi přítel na telefonu (o tomto systému jsem psala již zde).
Kdo LED světlomety pozná, už žádné jiné nechce. Svítí opravdu parádně, jestli si vzpomínáte, tak jsem se na nad nimi hodně rozplývala v testu Mercedesu GLE. Může je mít i Mokka X, jmenují se AFL LED a jen tak pro připomenutí, kromě příjemné barvy světla a dlouhého dosvitu umí inteligentní LED světlomety také automaticky přizpůsobovat funkci a rozložení světla aktuální jízdní situaci (jakýsi dokonalý asistent dálkových světel).
Výčet různých asistenčních systémů, které Mokka X nabízí, je na danou třídu tak dlouhý, že bych se jím nejraději ani nezabývala. Ne, vážně, stojí za zmínku. Například Kamera Opel Eye nové generace nabízí rozšířené funkce čtení dopravních značek, asistenci pro jízdu v pruhu a protikolizní systém s funkční automatického brzdění v krizové situaci. A co hlavně doporučuju je parkovací asistent nebo couvací kamera a bezklíčový systém odemykání a startování Keyless Open and Start.
Opel Mokka jako jediný ve třídě nabízí ergonomická sedadla s certifikátem AGR. Opel totiž jede v kampani za zdravá záda. V sedadlech se sedí vážně pohodlně, jen ten posaz, který je na můj vkus až moc vysoký… Ale zákaznice a zákazníci Mokky si jej naopak pochvalují, takže nebudu rýpat. :-)
Pokud patříte do staré školy a ještě vás zajímá, jaké jsou pro Mokku dostupné motory, tak jukněte do tabulky, kde najdete i ceny jednotlivých verzí.