Opel Insignia – Mistr GS a madam ST

25.5.2017 Veronika Petrů , 0 komentářů

Insignia je letos u Opelu novinkou číslo 1. Designově se setsakramentsky povedla, to mi nikdo nevymluví! Stejně jako to, že minulé generaci chyběla lehkost a noblesa. Jaké vlastnosti má novinka a co, krom krásy, dostala do vínku?

GS a ST – cože?

Aby bylo jasno, GS je zkratka pro Grand Sport neboli verzi liftback (vypadá jako sedan, ale má velké páté dveře jako Octavia) a za zkratkou ST se skrývá Sports Tourer neboli kombi.

Dlouhá jak týden před výplatou

Nová Insignie je dlouhá skoro 5 metrů! Rozvor, neboli vzdálenost mezi předními a zadními koly se prodloužila skoro o 10 centimetrů. Přitom je nizoučká a právě tyto proporce a přimhouřené oči hlavních světel jí dodávají dravý a sexy výraz. Mimochodem si dala docela radikální dietku, a je až o 200 kg lehčí než dříve.

Prostorná jak 5+kk…

Interiér novinky je velmi prostorný a do kufru se sbalíte i na cestu kolem světa. U verze kombi můžete víko kufru otevřít a dokonce i zavřít, což umí málokdo, pohybem nohy pod zadním nárazníkem (asi znáte ten vesmírný humor – plné ruce tašek a klíčky od auta na dně kabelky…). Zajímavostí je i FlexOrganizer neboli síťový program do kufru. Pokud máte obsesi, že musíte mít vše poskládané (i nediagnostikovanou), tohle se vám bude líbit.

…vybavené 5+kk

V základu tu máme klimatizaci, multimediální systém IntelliLink 4.0 se sedmipalcovým dotykovým displejem, kůží obšitý volant, tempomat i omezovač rychlosti, bezpečnostní systém automatického nouzového brzdění, systém detekce chodců i LEDky vpředu i vzadu.

Lights a highlights

Jedním z „highlightů“ nové Insignie jsou skutečně světla, jmenují se IntelliLux LED Matrix a umí si na ten náš matrix opravdu posvítit. Nová generace světel má dosvit až 400 metrů (přiznám se, že netuším, jak je na tom konkurence, ale necelý půlkilometr mi přijde dost), svítí i za roh, neoslňují ostatní řidiče, takže si můžete užívat dosvit dálkových světel i v provozu, a ještě předvádí efektní uvítací světelnou show. Dále tu máme pohon všech kol s funkcí torque vectoring (možnost regulace přenosu výkonu mezi levým a pravým kolem) nebo osmistupňovou automatickou převodovku. Pak také nové či vylepšené aktivní bezpečnostní systémy jako je systém udržování v jízdním pruhu, automatické nouzové brzděníadaptivní tempomat nebo kamerový systém se záběrem 360°. O zábavu i stálý přísun informací se postará palubní systém IntelliLink. Samozřejmě můžete být online, z Insignie si udělat hotspot nebo být připojeni na asistenční servis Opel Onstar (více jsem o této službě psala zde). A můžete mi věřit, že Insignia vás vždy zahřeje. Nabízí totiž vyhřívaná přední sedadla, zadní sedadla, volant i přední okno.

Ticho vs. randááál

Aktivní tlumení hluku a aktivní zvýraznění zvuku? Cooo? Není to tak bizarní, jak to vypadá. Aktivní tlumení hluku znamená, že reproduktory audiosoustavy umí vysílat opačné frekvence, než má rušivý hluk a šum (vaše ucho o ničem samozřejmě neví, jak si užívá klidu a ticha). Aktivní zvýraznění zvuku je naopak opepření frekvencí zvuku motoru a výfuku v režimu Sport.

Motorové 4×4

Čtyři motory po čtyřech válcích. Pod kapotou může být buď jeden ze dvou benzinových (1.5 Turbo/140 nebo 165 koní a 2.0 Turbo/260 koní) nebo dieselových motorů (1.6 CDTI/110 nebo 136 koní a 2.0 CDTI/170 koní). Na šestiválce si musíme nechat zajít chuť.

Na vlastní ruce a nohy

Mé postřehy z prvních kilometrů za volantem nové Insignie. Čím mě hýčkala a čím štvala?

 

Palec nahoru

  • Nízký posaz, na vystupování v minisukni to ideální není, ale na řízení je ten posaz vážně příjemný. Interiér vás krásně obklopuje. A nebojte, překvapivě je z Insignie i hezky vidět ven a její karoserie je přehledná.
  • dostatek odkládacích prostor, prostorný interiér i kufr
  • pohodlná sedadla
  • Odhlučnění kabiny, v interiéru je opravdu příjemné ticho i v dálničním tempu.
  • agilní jízdní vlastnosti a solidní dojem z podvozku
  • Podvozek Flexride – možnost volby mezi komfortním režimem Tour a „tvrdým“ módem Sport. Rozdíl je znát a v obou režimech se auto chová tak, jak očekáváte – v prvním hezky tlumí, v druhém hezky „řeže“ zatáčky. :-)
  • přesné, krátké a hladké manuální řazení
  • Vyzkoušela jsem motor 2.0 CDTI/170 koní a chválím jeho tichý chod, pružný zátah i výkon.

Palec dolů

  • Zrcadlení palubní desky v čelním skle za slunečného počasí. Zdá se to být drobnost, ale mě to vadí.
  • Na otevření i zavření víka kufru verze GS (liftback) je třeba silná ruka. Řešením by bylo elektricky ovládané víko.
  • Stejně tak dveře jsou celkem těžké.
  • Grafika navigace – trochu „zpátky do minulosti“, hlavně v prémiových autech, se kterými chce být Insignia srovnávána, je grafika o poznání hezčí.
  • Navigační pokyny navigace nejsou z ného pohledu vždy jasné a rychle pochopitelné

 

Ceník Insignie sedan neboli verze Grand Sport najdete zde, kombi je o 25 000 Kč dražší, více zjistíte tady. Koukejte na sloupec akčních cen. To jsou totiž, jak je u Opelu zvykem, dlouhodobě platné základní ceny. Zajímavostí je, že novinka je levnější než její předchůdkyně. Mistra GS už máme na trhu, na ST si musíme počkat do začátku července.

 

Opravdu zajímavá manažerská aktovka a velká konkurence nejen pro Superb, který u nás v této třídě stále jedničkou.

 

Foto: Steering Media

Uložit

Uložit

Uložit

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *