Opel tvrdí, že přední světla mají tvar ptačích křídel. Podle mě vypadají jako otočené logo Nike.
Insignia je letos u Opelu novinkou číslo 1. Designově se setsakramentsky povedla, to mi nikdo nevymluví! Stejně jako to, že minulé generaci chyběla lehkost a noblesa. Jaké vlastnosti má novinka a co, krom krásy, dostala do vínku?
Aby bylo jasno, GS je zkratka pro Grand Sport neboli verzi liftback (vypadá jako sedan, ale má velké páté dveře jako Octavia) a za zkratkou ST se skrývá Sports Tourer neboli kombi.
Nová Insignie je dlouhá skoro 5 metrů! Rozvor, neboli vzdálenost mezi předními a zadními koly se prodloužila skoro o 10 centimetrů. Přitom je nizoučká a právě tyto proporce a přimhouřené oči hlavních světel jí dodávají dravý a sexy výraz. Mimochodem si dala docela radikální dietku, a je až o 200 kg lehčí než dříve.
Interiér novinky je velmi prostorný a do kufru se sbalíte i na cestu kolem světa. U verze kombi můžete víko kufru otevřít a dokonce i zavřít, což umí málokdo, pohybem nohy pod zadním nárazníkem (asi znáte ten vesmírný humor – plné ruce tašek a klíčky od auta na dně kabelky…). Zajímavostí je i FlexOrganizer neboli síťový program do kufru. Pokud máte obsesi, že musíte mít vše poskládané (i nediagnostikovanou), tohle se vám bude líbit.
V základu tu máme klimatizaci, multimediální systém IntelliLink 4.0 se sedmipalcovým dotykovým displejem, kůží obšitý volant, tempomat i omezovač rychlosti, bezpečnostní systém automatického nouzového brzdění, systém detekce chodců i LEDky vpředu i vzadu.
Jedním z „highlightů“ nové Insignie jsou skutečně světla, jmenují se IntelliLux LED Matrix a umí si na ten náš matrix opravdu posvítit. Nová generace světel má dosvit až 400 metrů (přiznám se, že netuším, jak je na tom konkurence, ale necelý půlkilometr mi přijde dost), svítí i za roh, neoslňují ostatní řidiče, takže si můžete užívat dosvit dálkových světel i v provozu, a ještě předvádí efektní uvítací světelnou show. Dále tu máme pohon všech kol s funkcí torque vectoring (možnost regulace přenosu výkonu mezi levým a pravým kolem) nebo osmistupňovou automatickou převodovku. Pak také nové či vylepšené aktivní bezpečnostní systémy jako je systém udržování v jízdním pruhu, automatické nouzové brzdění, adaptivní tempomat nebo kamerový systém se záběrem 360°. O zábavu i stálý přísun informací se postará palubní systém IntelliLink. Samozřejmě můžete být online, z Insignie si udělat hotspot nebo být připojeni na asistenční servis Opel Onstar (více jsem o této službě psala zde). A můžete mi věřit, že Insignia vás vždy zahřeje. Nabízí totiž vyhřívaná přední sedadla, zadní sedadla, volant i přední okno.
Aktivní tlumení hluku a aktivní zvýraznění zvuku? Cooo? Není to tak bizarní, jak to vypadá. Aktivní tlumení hluku znamená, že reproduktory audiosoustavy umí vysílat opačné frekvence, než má rušivý hluk a šum (vaše ucho o ničem samozřejmě neví, jak si užívá klidu a ticha). Aktivní zvýraznění zvuku je naopak opepření frekvencí zvuku motoru a výfuku v režimu Sport.
Čtyři motory po čtyřech válcích. Pod kapotou může být buď jeden ze dvou benzinových (1.5 Turbo/140 nebo 165 koní a 2.0 Turbo/260 koní) nebo dieselových motorů (1.6 CDTI/110 nebo 136 koní a 2.0 CDTI/170 koní). Na šestiválce si musíme nechat zajít chuť.
Mé postřehy z prvních kilometrů za volantem nové Insignie. Čím mě hýčkala a čím štvala?
Ceník Insignie sedan neboli verze Grand Sport najdete zde, kombi je o 25 000 Kč dražší, více zjistíte tady. Koukejte na sloupec akčních cen. To jsou totiž, jak je u Opelu zvykem, dlouhodobě platné základní ceny. Zajímavostí je, že novinka je levnější než její předchůdkyně. Mistra GS už máme na trhu, na ST si musíme počkat do začátku července.
Foto: Steering Media